Hvem dækker, hvis skaden sker?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
18 svar
17 synes godt om
25. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg har brug for råd, da da vi er uenige om dette dilemma omkring forsikring af nogle mini iPads. 

Vi står og skal på ferie, og mine to drenge som jeg deler med min eksmand, har lige fået en mini iPad hver af deres far og farmor i fødselsdag. Jeg skal have drengene med to uger på ferie, hvortil jeg har sagt til min eksmand at de godt måtte få iPads med, da vi en har en 6 timers lang transport, hvis det var og drengene ville. Normalt har de ikke iPads herhjemme, og jeg har frabedt før (før de fik deres egen nu her, har de haft en alm "gammel" iPad til deling hjemme hos deres far) i tiden at de fik iPad med herhjem - simpelthen fordi jeg ikke syntes vi har behov for det. Jeg vil hellere se fjernsyn sammen med dem, end de sidder alene og dimser foran sådan en skærm - og det er uden at lyde hellig, men har bare oplevet hvor opslugt de hurtigt er/bliver af sådan en iPad. Hjemme hos far er der fuldstændig frie tøjler ift forbrug, og jeg ved at størstedelen af tiden bliver brugt foran iPaden.. Morgen, middag og aften. Det er både noget mine drenge og min eksmand gerne indrømmer.

Når, et sidespring.. Nu til mit spørgsmål. 

Hvem dækker/skal dække mht forsikring, hvis de går i stykker på vores ferie? 

Min eksmand er bopælsforældre, og jeg står som samværsforældre, normalt samvær er 6/8,  det ved jeg ikke om har noget at skulle have sagt. Drengene er hhv. 6 og 7 år gamle. Ferien foregår i Danmark. 

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har en ulykkesforsikring på dem, da jeg går udfra at det er noget min eksmand har eftersom de har adresse hos ham. Jeg har selvfølgelig min egen indbo- og ulykkesforsikring (Bauta) sammen med min nuværende mand. 

Jeg skriver som anonym, da jeg ikke vil beskyldes for at hænge nogen ud :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2016

GUSO

Mon ikke børnenes far har en elektronik forsikring der dækker eller måske er de forsikret særskilt?? 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Mon ikke børnenes far har en elektronik forsikring der dækker eller måske er de forsikret særskilt?? 

Det ved jeg ikke om han har, men han mener at det er mig som bør dække på turen. På trods af jeg intet har med dem at gøre.. 

Issuet ligger for mig i at give sine børn en så dyr ting, som de ikke er store og ansvarlige nok til selv at passe på.. Og så skal "vi andre" bøde for hvis det går i stykker.. Groft sagt. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

alenemor42

Mit bud er at fars indbo forsikring skal dække da de har bopæl hos ham. Der er også ansvars forsikring i.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Mit bud er at fars indbo forsikring skal dække da de har bopæl hos ham. Der er også ansvars forsikring i.

Det er nemlig også det jeg ville gå udfra. 

Men min eksmand vil have, at det er min forsikring som skal dække. Hvilket jeg virkelig syntes lyder helt ulogisk. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Men min eksmand vil have, at det er min forsikring som skal dække. Hvilket jeg virkelig syntes lyder helt ulogisk. 

Det er jeg enig med dig i .. og det er jeg ret sikker på at dit forsikringsselskab også ville sige hvis skaden skete og du ringede til dem.

Men ring og spørg dit forsikringsselskab. .. eller send en mail så du har det på skrift 

Anmeld Citér

26. juni 2016

PernilleogLouis

Anonym skriver:

En eller anden forsikring dækker jo nok men hvem betaler selvrisikoen ??? Noget I har snakket om?

Anmeld Citér

26. juni 2016

Bshizzle

Jeg vil osse forslå at du skal ringe til dit forsikrings selskab. 

Jeg tænker lidt at det er din eksmand som skal stå for forsikringen.. 

Han LÅNER jo en ting ud, som han i princippet er ejer for. 

Dvs han er selv indforstået med at ødelæggelse KAN ske.. Og derfor hans hovedpine 

Anmeld Citér

26. juni 2016

rytteriet

Eftersom drengene er I jeres varetægt, ville jeg mene at det er mest fair, at I tager jer af det, hvis skaden sker. Så lang tid er 6 timer altså heller ikke. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

FruK

Hvis jeg havde lånt udstyr med på vores ferie fra far, så ville jeg betale nyt, hvis uheldet var ude.

Eller sige nej tak til st låne, så det ikke blev et problem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.