Brexit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Synes du dk skal forlade EU

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

894 visninger
12 svar
20 synes godt om
24. juni 2016

Sprit25

Ja puha. Så gjorde de det sgu briterne. Jeg må indrømme jeg havde håbet på de blev og jeg er meget urolig for vores fremtid. Hvad tænker I

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har stemt blankt, da jeg ikke ved det. Jeg har slet ikke sat mig nok ind i det til, at have en klar holdning til det

Anmeld Citér

24. juni 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Sprit25 skriver:

Ja puha. Så gjorde de det sgu briterne. Jeg må indrømme jeg havde håbet på de blev og jeg er meget urolig for vores fremtid. Hvad tænker I

Jeg bor herovre, og alt er lige nu utrolig usikkert ��

Jeg er helt sikkert for EU og et fælles Europa.

Anmeld Citér

24. juni 2016

alenemor42

Blev noget chokket over resultatet imorges. Syntes det er umuligt at forudsige hvad det kommer til at betyde for EU og England. 

Med tæt tilknytning til England og en søn der bor og arbejder derovre så er man da bekymret.

Ikke mindst er hele min Engelske familie meget bekymret.

Anmeld Citér

24. juni 2016

GrønStjerne

Blev helt ærligt chokeret i morges over at de gjorde det. Troede det ville gå ligesom med afstemningen i Skotland (at meningsmålingerne ville vise tæt løb, og de så sprang fra i sidste øjeblik).

Men når det så er sagt så tror jeg at økonomerne og bankfolkene er gået i selvsving. Jeg tror egentlig ikke på at det bliver så slemt for UK økonomisk som de går og tror.

Som det er nu er der så stort en afgrund mellem politikere og mig mand på gulvet, og politikerne bliver chokeret over DF´s fremgang, Trumps fremgang, nej fra befolkningerne til eu osv (ikke at jeg er enig med nogen af ovenstående). De trænger til at vågne op og komme ned af elfenbenstårnet.

Anmeld Citér

24. juni 2016

fo82

Den er faktisk svær...

en af problematikkerne er, at Schengen aftalen har slået fuldstændig fejl... Bevogtningen af de ydre grænser ligger ved nogle af se lande der har færrest ressourcer, og ingen andre europæiske lande har villet træde til og hjælpe - så disse lande har skulle forsøge at holde en massiv folkevandring ude, hvilket de naturligvis ikke har kunnet... Dernæst har de lande, der netop har ressourcerne for at tage imod, holdt på, at fordelingen skulle være lige, hvilket har efterladt de mindre lande med store problematikker der kunne være undgået...

med udviskelsen af de indre grænser, og den fri bevægelighed, er vore arbejderklasser i de mere bemidlede lande, blevet truet på deres eksistens, der er et massivt pres på lønnen, især østeuropæere tager jobs til lavere lønninger end hvad arbejderklassen kan formå, både pga fagforeningernes overenskomster om mindsteløn, og pga skattetryk...

så har vi EU's indblanding i hvordan enkelt staterne skal forvaltes, det være flygtninge politik, regulativer omkring landbrug og love omkring hvad vi putter i vore fødevarer (kanelregulativet)

jeg er Pro EU - så længe vi taler som det oprindeligt var tænkt: som handelsorgan og og en Union der fremmer handel mellem medlemmerne da der spares på told mv...

jeg er imod når EU fratager os og vores land vores suverænitet, når vort lands love skal underlægges noget som besluttes af mennesker der aldrig har sat fod i Danmark og ikke har levet her.

derfor bliver min stemme blank... For vi kan ikke undvære handelsdelen, men vi har ikke brug for at blive kontrolleret og regeret fra Bruxelles.

Anmeld Citér

25. juni 2016

Troldemommi

Jeg er meget overrasket over at de forlader EU, og tror det bliver forfærdeligt for England i fremtiden, håber godt nok aldrig Danmark gør noget så dumt, jeg syntes det er så godt at være en del af fællesskabet, EU er ikke perfekt men hvad er det.....

Anmeld Citér

25. juni 2016

Ciss

Hvis man tillader sig at se det hele lidt udefra, synes jeg på en måde ,  at det bliver lidt interessant at se, hvordan dette kommer til at utvikle sig i praksis. Unionen er jo på mange måter en konstruktion, som er trukket ovenfra og ned over det meste af Europa, og som i tillæg er sat sådan sammen, at er du først med, er der ingen vej tilbage. Personlig tror jeg, at det kommer til at gå lige som efter det danske nej i sin tid. På forhånd var det sagt, at der ikke fandtes et alternativ til at stemme ja. Hele samfunnet ville omtrent bryde sammen, de bærende firmaer ville flytte til utlandet osv. De dommedagsprofetier blev gjort grundigt til skamme, og jeg mistænker at meget af det samme vil gøre sig gældende denne gang. Det værste, synes jeg, lige nu er den der fornærmede "hvis du ikke er med oss,  så er du imod os!"-holdning som en del af de store i EU nu udviser.  Det ligner ikke noget. Dels er der snakket om en demokratisk avstemning,  og den slags skal altså respekteres uansett,  om man selv er enig eller ej, og dels er det bare slet ikke konstruktivt. 

Men det bliver spennende at se, hvordan det utvikler sig videre. Jeg er ikke voldsomt urolig. Selv når de træder ud af unionen, er de stadig med i Nato, og det er et demokratisk styret naboland, som vi traditionelt har haft meget kontakt, handel og samarbejde med. 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Babilooo

Det er forfærdeligt i mine øjne. Magtbalancen ændres i EU og England og EU bliver samlet fattigere når vi overfor omverdene er svage. 

Aktiekurserne daler og der er direkte 13000 danske stillinger der ryger på geund af denne exit. Herudover er fald på 1 procentpoint på BNP'en.

Anmeld Citér

25. juni 2016

fo82

Smølfine123 skriver:

Det er forfærdeligt i mine øjne. Magtbalancen ændres i EU og England og EU bliver samlet fattigere når vi overfor omverdene er svage. 

Aktiekurserne daler og der er direkte 13000 danske stillinger der ryger på geund af denne exit. Herudover er fald på 1 procentpoint på BNP'en.

Det er der jo i realiteten ingen der kan sige med sikkerhed endnu...

verden ville også gå under hvis danskerne sagde nej sidst de stemte og det er heller ikke sket...

man er nødt til lige at have lidt is i maven og vente - de forhandlinger det skal i gang som konsekvens af brexit er endnu ikke gået i gang...

aktier er styrtdykket ja, men medier og politikernes hysteri omkring afstemningen har helt klart en indvirkning her... Det er det samme så snart der rygtes salg af en virksomhed, det påvirker også virksomhedens aktier...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.