Den er faktisk svær...
en af problematikkerne er, at Schengen aftalen har slået fuldstændig fejl... Bevogtningen af de ydre grænser ligger ved nogle af se lande der har færrest ressourcer, og ingen andre europæiske lande har villet træde til og hjælpe - så disse lande har skulle forsøge at holde en massiv folkevandring ude, hvilket de naturligvis ikke har kunnet... Dernæst har de lande, der netop har ressourcerne for at tage imod, holdt på, at fordelingen skulle være lige, hvilket har efterladt de mindre lande med store problematikker der kunne være undgået...
med udviskelsen af de indre grænser, og den fri bevægelighed, er vore arbejderklasser i de mere bemidlede lande, blevet truet på deres eksistens, der er et massivt pres på lønnen, især østeuropæere tager jobs til lavere lønninger end hvad arbejderklassen kan formå, både pga fagforeningernes overenskomster om mindsteløn, og pga skattetryk...
så har vi EU's indblanding i hvordan enkelt staterne skal forvaltes, det være flygtninge politik, regulativer omkring landbrug og love omkring hvad vi putter i vore fødevarer (kanelregulativet)
jeg er Pro EU - så længe vi taler som det oprindeligt var tænkt: som handelsorgan og og en Union der fremmer handel mellem medlemmerne da der spares på told mv...
jeg er imod når EU fratager os og vores land vores suverænitet, når vort lands love skal underlægges noget som besluttes af mennesker der aldrig har sat fod i Danmark og ikke har levet her.
derfor bliver min stemme blank... For vi kan ikke undvære handelsdelen, men vi har ikke brug for at blive kontrolleret og regeret fra Bruxelles.
Anmeld
Citér