PUHK skriver:
Mht din veninde, kan det også være hårdt at være den eneste veninde nogen har. Det kan føles som et kæmpe ansvar og komme til at have en uhensigtsmæssig indvirkning på forholdet, fordi de to parter har forskelligt overskud.
Men som nogle af de andre også siger, så ville jeg faktisk virkelig overveje at flytte, hvis jeg var dig. Og gerne et stykke væk, så sladderen ikke kan "følge med". Jeg ved godt, at det er drastisk, og at dine unger vil skulle skifte institution/skole, men det går simpelthen ikke, at du skal leve helt isoleret på den måde!
Jeg er helt enig med dig i det første du skriver. Jeg har selv været i den omvendte situation for mange år siden. Så jeg gør alt hvad jeg kan for ikke at være "klistrende", for det er jo ikke til at holde ud. Jeg synes bare det er et ulige venskab når hun aldrig tager kontakt til mig. Så nu har jeg opgivet mht hende medmindre hun tager kontakt, netop for ikke at virke påtrængende og for at passe på mig selv.
Hun har flere gange sagt at jeg er hendes bedste veninde og den eneste hun kan snakke om alt med. Derfor synes jeg det er mærkeligt at hun aldrig ringer eller skriver? Så derfor bliver jeg tilbøjelig til at tro at det bare er noget hun siger.
Jeg har mistet al tillid til omverdenen, som du nok kan gætte ud fra det jeg skriver.
Mht at flytte. Det har jeg også haft i tankerne. Men er virkelig ked af at skulle hive et barn ud af skolen. Mit barn er dygtig og har mange venner, og er vellidt af lærerne.
Kan det virkelig passe at et samfund vha isolation skal have lov til at presse en ellers velfungerende famile ud?
Det værste er at jeg ikke har råd til at flytte. Jeg har lånt af kommunen hvor jeg bor nu og kan ikke låne til nyt, før det er betalt. Jeg er pga konkurs under gældssanering, så banklån er ikke muligt. Sidstnævnte har jeg ikke fortalt til en eneste, så hvis nogen ved det, er det fordi de har læst det i statstidende.
Jeg føler mig så fastlåst.