Jeg har ikke snakket med et andet voksent menneske i 14 dage på trods af at jeg har været til noget næsten hver dag/aften.
Jeg har en masse at byde ind med, men jeg får bare ikke chancen. Har lige været til klassearrangement i mit ene barns klasse. Størstedelen vil ikke engang sige hej til mig, de svarer mig ganske enkelt ikke. Hverken når jeg smiler og siger hej men heller ikke hvis jeg siger noget. Det føles så uendligt tomt at fortælle noget og så ingen respons at få. De begynder at snakke med hinanden om noget andet, eller også siger de ingenting, hvis de da ikke bare går væk. Jeg synes det er så uhøfligt og jeg kunne aldrig behandle nogen sådan.
I dag henter jeg mit barn fra børnefødselsdag. Siger hej og tillykke med datteren til moren og igen bliver jeg ignoreret. Hun lader simpelthen som om hun ikke ser og hører mig selvom jeg står max 1 meter fra hende og kigger på hende. Og hun står altså lige inden for døren så jeg passerer hende for at komme ind i huset.
I aften til sankt hans er det det samme. Alle undgår mig. Undgår øjebkontakt med mig for tænk hvis de fik øjenkontakt så, ja hvis det sker og jeg hilser så kigger de bare væk eller mumler hej og skynder sig videre eller skynder sig at snakke med en anden.
Når jeg har været til fællesarrangementer går jeg stort set hver gang hjem og græder. For det gør så ondt at ingen vil snakke med mig. Jeg græder også nu ved at skrive det her.
Mine børn har mange venner. Børnene vil gerne snakke med mig og de er tit herhjemme og lege. Men forældrene nej.
Det er ikke engang kun i virkeligheden jeg bliver ignoreret. Hvis jeg laver et opslag på facebook er der ingen der kommenterer og hvis jeg er heldig er der måske en enkelt der trykker "synes godt om". Det har medført at jeg ikke laver opslag mere for hvorfor skulle jeg? Det interesserer jo ikke nogen alligevel.
Jeg bor i en lille by hvor alle kender alle og det er som om at det gør det endnu værre. For jeg kender dem jo også men de vil mig bare ikke. De andre er sammen på kryds og tværs og sidder jo derfor og snakker om deres fælles oplevelser. Jeg har boet her i næsten 20 år.
Det er så tydeligt at jeg er udenfor at mine egne børn er begyndt at kommentere det. I går aftes til et arrangement sagde min søn mor hvorfor sidder du ikke sammen med de andre forældre? Ofte spørger mine børn mig også hvorfor jeg ingen venner har. Og jeg ved ikke hvad jeg skal svare dem.
Er der nogen herinde der behandler andre sådan som jeg er udsat for? Og hvis i gør hvorfor gør i så sådan?
Eller er der nogen der har nogen bud på hvad jeg gør forkert?