Er det mig den er gal med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2016

HappyOne

Monski skriver:

Jeg kan godt forstå det måske er pisse irriterende for naboen at i laver bål lige når deres barn skal sove, men sådan er det jo. Hvis de ikke kan klare dét, så må de flytte i et hus uden naboer tæt på. Hvis i gjorde det tit kan jeg forstå han nævner det, men lige i dag går det jo nok. 

Mht at slå græs ville jeg aldrig gøre det 19:30 . Jeg "larmer" altid mellem 9-18 

Alle andre naboer i området klipper også græs mellem 20 - 22:00 på grund af arbejde og jeg valgte at slå græs 19:25 fordi en anden nabo ved siden af lige havde gjort det og det var onsdag aften. Det skal lige siges at denne nabo vi snakker om slet ikke kan lide os fordi de synes vi snakker med de forkerte personer. Jeg tager sløjd hensyn til mine naboer og normalt slår jeg også græs i weekenden men der har slet ikke været tid til det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

HappyOne

TNBC skriver:

Jeg ville også blive irriteret over græsslåning kl.19:30. Hvis du er sent hjemme, må det gøres i weekenden.

Med bålet, måske sover dårligt/vågner let,og i vil jo snakke sammen. Bare fordi hun sov fra det sidste år, betyder det ikke at hun ville gøre set i år.

Jeg ville ikke gøre andet,end banke på, måske lørdag og så lige snakke med naboen. 

Vi bor i et boligområde med over 65 boliger. Jeg tager altid hensyn til naboerne og det er den eneste gange mens jeg har boet her at jeg har skilt mig hen til græsslåmaskine kl 19:25 fordi en anden nabo lige havde slået græs. Men i det man vil lave noget ude i have efter kl 18:30 bliver de sure. Ikke engang min hund må lege med de legesager der piver. Her i området klipper alle andre også græs ind til 22. De naboer der er tale om kan ikke lige os mere fordi de synes vi snakker med de forkerte personer, så vi har valgt at kutte kontakten til dem da vi hverken goder eller har tid til det drama.  Men nej. Jeg larmer normalt aldrig efter 18 af hensyn til dem, men alle andre boliger her i området er først stille fra 22 og når jeg så vil sidde og have et stille og roligt bål bliver jeg totalt angrebet. Det skal lige siges at den nabo der blev sur over græsslåmaskine er en anden end ham der blev sur over bålet. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

HappyOne

StineW79 skriver:

Eijj jeg syntes at dine naboer er ret urimelige!

I har bålhygge en gang om året, på en stille og rolig måde, på det område hvor i må ha bål.

Her bliver der slået Græs fra solen står op, til solen går ned. Vi bor i et villa kvarter, med mange børn, unge og pensionister, og folk slå altså græs, klipper hæk og fælder ting i deres haver, som det passer dem.

Børn (de fleste i hvert fald) lære at sove i de lyder, der omgiver dem, i deres hverdag. Vh stine

Og det er præcis sådan alle andre også gør her. Vi har haft et skænderi med  disse naboer fordi de synes vi snakker med de forkerte mennesker og derfor kan de ikke lide os. Vi kan sidde indenfor og hører hvordan de kritisere os når de sidder ude og vi har virkelig prøvet at gøre alt efter deres hoved. Og sidste år holdt vi nål samme sted hvor de var med til at lave snobrød og deres datter sov i samme rum. Så tro virkelig bare de har et eller andet had til mig. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
HappyOne skriver:

Vi bor i et boligområde med over 65 boliger. Jeg tager altid hensyn til naboerne og det er den eneste gange mens jeg har boet her at jeg har skilt mig hen til græsslåmaskine kl 19:25 fordi en anden nabo lige havde slået græs. Men i det man vil lave noget ude i have efter kl 18:30 bliver de sure. Ikke engang min hund må lege med de legesager der piver. Her i området klipper alle andre også græs ind til 22. De naboer der er tale om kan ikke lige os mere fordi de synes vi snakker med de forkerte personer, så vi har valgt at kutte kontakten til dem da vi hverken goder eller har tid til det drama.  Men nej. Jeg larmer normalt aldrig efter 18 af hensyn til dem, men alle andre boliger her i området er først stille fra 22 og når jeg så vil sidde og have et stille og roligt bål bliver jeg totalt angrebet. Det skal lige siges at den nabo der blev sur over græsslåmaskine er en anden end ham der blev sur over bålet. 

Det kan godt være alle andre også gør det - sådan er det også her. Ja her er man faktisk så fræk at renovere med save osv kl 22-23 eller kl 7 om morgenen (nej det er ikke håndværkere) og her slår man også græs der. Bare fordi alle andre gør det - betyder det ikke, at det ikke generer. 

Det generer rigtigt meget her - men alligevel gør alle det, eller mange gør det.

Anmeld Citér

24. juni 2016

HappyOne

Kattha skriver:

Jeg synes selv det er vigtigere at man kan sameksistere og der er plads til alle, med åben dialog, og ikke så meget hvad der står i lejekontrakten. Jeg har da snakket med min underbo omkring mit løbebånd, og om der er tidspunkter der er til gene for hende hvis jeg bruger det. Det behøvede jeg ikke at gøre. En anden nabo sagde til mig han skulle banke noget i væggen, men ville vente for min datter sov. Selv om jeg sagde hun ikke ville vågne, men han kunne ikke få sig selv til det. Alt det indenfor tidsrum hvor vi allesammen gerne må larme ifølge reglerne, og kunne sådan set være ligeglade med hinanden. 

Det er da rarest når folk ikke lever efter lejekontrakt og ordensregler, men mere hensyn og venlighed til hinanden. Naboen syntes det var problematisk lige der og gjorde det fornuftige - tog kontakt til jer og bad om en anden løsning. Men blev afvist med henvisningen til lejekontrakten og "vi må godt " indstillingen. Så var den dialog færdig. Hvad ville du føle hvis det var omvendt? 

Har selv oplevet hvor øv det kan være hvis man har haft en hård dag, ens barn er syg, eller lign., og man så få lagt hende i seng endelig.. og nogen vælger at larme og hygge foran vinduerne. Man kan få lyst til at græde, og så bliver man tilmed mødt med ligegyldighed hvis man siger noget.

Virkelig flinkt af jer I valgte at flytte jer. Men kan som sagt også forstå naboens ærgerlse. Tror man måske kommer længst med forståelse og empati frem for reglementet 

Grunden til jeg sagde til dem det med lejekontrakten var fordi de sidste år var med at lave det her bål samme sted og der sagde de at de var vigtig det var så og så langt væk fra huset. De var med til at lave snobrød sidste år hvor deres datter sov I samme rum. Jeg tager altid hensyn til naboerne og plejer ikke at larme efter 18:00. Jeg solgte at gå ud til græsslåmaskine fordi en anden nabo i samme sekund lige var blevet færdig med at klippe græs. Men vare jeg stod der ude begyndte hun det der skal du vel ikke til nu. Disse naboer har vi snakket godt med men eftersom de synes vi snakker med de forkerte mennesker har vi valgte at kutte kontakten da vi ikke har tid eller overskud til det. Vi kan hører dem sidde og snakke om os udenfor om at de ikke kan lide os. Så jeg gjorde bare som sidste år med hensyn til bålet. Det var ikke min hensigt at gøre dem sure og det sagde jeg også til ham men han blev bare ved med at angribe mig og jeg fik næsten ikke lov til at indfører et ord. Jeg blev rigtig ked af det over måden han behandlede mig på. Og idag kan man igen bare hører udefra hvor trælse vi er og vi ikke gad at flytte og selvom vi gjorde det med det samme.  Jeg tager altid hensyn til naboerne men nu tænker jeg efter at blive svint til så er det jo også dem selv der har valgt at bo i et område hvor der bor mange og nogle børn leger ude til 21 og de larmer da også. Men igen ved jeg ikke om det er mig der er totalt egoistisk som de siger. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Soonmom

Jeg kan ikke se at et bål larmer,  hvis deres barn vågner af det,  burgte de have vendet til til lyde når det sover eller flytte ud på landet. (hvor der i øvrigt bliver høster om natten) 

Vi slår tit græs 19:30-20, det tager 5 min

Anmeld Citér

24. juni 2016

HappyOne

Saphiira skriver:

Det kan godt være alle andre også gør det - sådan er det også her. Ja her er man faktisk så fræk at renovere med save osv kl 22-23 eller kl 7 om morgenen (nej det er ikke håndværkere) og her slår man også græs der. Bare fordi alle andre gør det - betyder det ikke, at det ikke generer. 

Det generer rigtigt meget her - men alligevel gør alle det, eller mange gør det.

Ved godt at det genere. Jeg passer da selv børn nogle gange og de kommer også i seng kl 19:00 og når der så larmer udenfor skal jeg da også op et par gange men derefter er der ro. Og jeg har jo aldrig gjort det før. Og slækkede også græsslåmaskine med det sammen igen. Men synes bare at det er lidt irriterende at det eros der skal overfuses med deres irritationer. Jeg siger dannet når de vasker bil kl 20.00 eller sidder haven og griner højt til 22;00 for det sker når man vælger at bo i sådant et område. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

HappyOne

Soonmom skriver:

Jeg kan ikke se at et bål larmer,  hvis deres barn vågner af det,  burgte de have vendet til til lyde når det sover eller flytte ud på landet. (hvor der i øvrigt bliver høster om natten) 

Vi slår tit græs 19:30-20, det tager 5 min

Det taget også kun 5 minutter her da haven ikke er særlig stor. Men valgte at lade være da hun blev sur. Men i dag har jeg stadig hørt at vi er trælse og egoistiske. De sidder og snakker om os til nogle af de andre naboer udenfor og man kan bare høre at man bliver svint til

Anmeld Citér

24. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
HappyOne skriver:

Ved godt at det genere. Jeg passer da selv børn nogle gange og de kommer også i seng kl 19:00 og når der så larmer udenfor skal jeg da også op et par gange men derefter er der ro. Og jeg har jo aldrig gjort det før. Og slækkede også græsslåmaskine med det sammen igen. Men synes bare at det er lidt irriterende at det eros der skal overfuses med deres irritationer. Jeg siger dannet når de vasker bil kl 20.00 eller sidder haven og griner højt til 22;00 for det sker når man vælger at bo i sådant et område. 

Min datter er ikke generet af det heldigvis - men det bliver jeg. Det er så også når det er efter sent om aftenen - bålet forstår jeg heller ikke man har brokket sig over

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mortilah

Ej hold nu op.. Jeg er godt nok målløs over man kan blive så irriteret over et bål og lidt hygge. Så luk dog vinduerne. Jeg går udfra i ikke sidder og råber. Man må sørme heller ikke en dyt! Vores børn kan sove hvor som helst - det har vi lært dem fra de var helt små. Livet er virkelig meget lettere når ungerne ikke skal have for mange særhensyn. Jeg vil ikke stoppe med liv kl. 20 hver dag fordi børnene sover. Vi skal kunne have gæster, sludre og grine over en flaske rødvin. 

Hvad søren skulle vi så stille op, vi bor i en storby, soveværelser ud til en lille gade med cafeer og restauranter indenfor 200 meter ligger der 7 Stk! Med public viewing af Europamesterskabet i fodbold udendørs flere gange i ugen pt. hujende mennesker. Der er balkoner på alle husene og folk sider gerne udendørs nu. Alligevel sover vores 6 børn hver især som en sten! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.