Er det mig den er gal med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.600 visninger
19 svar
29 synes godt om
23. juni 2016

HappyOne

Hej alle. Jeg bor i et familieområde  i rækkehus. Her til aften vil vi så sætte os sammen med nogle naboer for at lave snobrød. Lige i det vi skal til at tænde bålet kommer naboen overfor ud og siger at deres barn ligger og sover og om vi ikke kan rykke om i haven. Jeg svare så, at vinkle må være i haven fordi der i lejekontrakten står at bål må laves med en vis længde fra huset. Så får man bare et mega surt svar hvor han siger, det skal jeg huske til i får børn! Jeg sidder helt mundlam og tænker. Sidste år sad vi præcis samme sted sammen med pågældende personer og lavede bål, mens deres datter sov i præcis samme værelse og der var der intet problem. Vi laver bål en gang og året som er på Sankt Hans aften for hyggens skyld. Vi valgte så at rykke om i haven trods vi egentligt ikke må, oh jeg får ikke engang et Undskyld fordi jeg snakker sådan til dig fradrags side. Intet har jeg hørt, ikke engang et tak. Er det mig der er åndssvag fordi jeg vil lave bål det eneste sted på min grund som jeg må? Der står ikke noget om hvornår der skal være ro i følge lejekontrakten, men i får kom de ud og sagde har i  virkelig tænkt jer at slå græs nu? Der var klokken 19:30. Jeg er hjemme fra arbejde hver dag kl 19;00. Er det mig der har små sko og ikke tager hensyn. I følge lejekontrakten lå man godt lave bål. Har de sidste 4 timer ikke tænkt på andet et det svar jeg fik. Og jeg er faktisk rigtig ked af det. Er det mig den er gal med? Undskyld det lange opslag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2016

Carina:-)

Jeg ville ikke selv slå græs kl 19.30 af hensyn til mine naboer lige som mine rollinger heller ikke må være i haven før efter 09 af hensyn til at nogen gerne vil sove længe. 

Mhs til bål vil jeg ikke gå så meget op i om jeg havde fået tak men snak med din nabo og sig du gerne vil efterkomme hans ønsker men at du er ked af at bryde reglerne om i kan finde en løsning alle kan være tilfredse med. 

Anmeld Citér

23. juni 2016

HappyOne

Carina:-) skriver:

Jeg ville ikke selv slå græs kl 19.30 af hensyn til mine naboer lige som mine rollinger heller ikke må være i haven før efter 09 af hensyn til at nogen gerne vil sove længe. 

Mhs til bål vil jeg ikke gå så meget op i om jeg havde fået tak men snak med din nabo og sig du gerne vil efterkomme hans ønsker men at du er ked af at bryde reglerne om i kan finde en løsning alle kan være tilfredse med. 

Jeg tænker bare at det er dem selv der har valgt at bi i området? Jeg tager meget hensyn normalt men ingen andre omkring gør det. Der står ikke noget om hvornår der skal være ro. Men når jeg selv passer børn lære de at det godt kan blive klippet græs og snakkes ude i haven når i sover. Det tager kræfter men de har fået det lært.  

Anmeld Citér

23. juni 2016

Monski

HappyOne skriver:

Hej alle. Jeg bor i et familieområde  i rækkehus. Her til aften vil vi så sætte os sammen med nogle naboer for at lave snobrød. Lige i det vi skal til at tænde bålet kommer naboen overfor ud og siger at deres barn ligger og sover og om vi ikke kan rykke om i haven. Jeg svare så, at vinkle må være i haven fordi der i lejekontrakten står at bål må laves med en vis længde fra huset. Så får man bare et mega surt svar hvor han siger, det skal jeg huske til i får børn! Jeg sidder helt mundlam og tænker. Sidste år sad vi præcis samme sted sammen med pågældende personer og lavede bål, mens deres datter sov i præcis samme værelse og der var der intet problem. Vi laver bål en gang og året som er på Sankt Hans aften for hyggens skyld. Vi valgte så at rykke om i haven trods vi egentligt ikke må, oh jeg får ikke engang et Undskyld fordi jeg snakker sådan til dig fradrags side. Intet har jeg hørt, ikke engang et tak. Er det mig der er åndssvag fordi jeg vil lave bål det eneste sted på min grund som jeg må? Der står ikke noget om hvornår der skal være ro i følge lejekontrakten, men i får kom de ud og sagde har i  virkelig tænkt jer at slå græs nu? Der var klokken 19:30. Jeg er hjemme fra arbejde hver dag kl 19;00. Er det mig der har små sko og ikke tager hensyn. I følge lejekontrakten lå man godt lave bål. Har de sidste 4 timer ikke tænkt på andet et det svar jeg fik. Og jeg er faktisk rigtig ked af det. Er det mig den er gal med? Undskyld det lange opslag. 

Jeg kan godt forstå det måske er pisse irriterende for naboen at i laver bål lige når deres barn skal sove, men sådan er det jo. Hvis de ikke kan klare dét, så må de flytte i et hus uden naboer tæt på. Hvis i gjorde det tit kan jeg forstå han nævner det, men lige i dag går det jo nok. 

Mht at slå græs ville jeg aldrig gøre det 19:30 . Jeg "larmer" altid mellem 9-18 

Anmeld Citér

23. juni 2016

Diosa85

Vil nok sige at slå græs kl 19:30 er lige at stramme den uanset hvad der står i lejekontrakten. Det var jeg nok også blevet sur over. 

Men mht bålet så larmer det vel næppe så det kan jeg ikk lige se hvorfor skulle være så stort et problem 

Anmeld Citér

23. juni 2016

TNBC

HappyOne skriver:

Jeg ville også blive irriteret over græsslåning kl.19:30. Hvis du er sent hjemme, må det gøres i weekenden.

Med bålet, måske sover dårligt/vågner let,og i vil jo snakke sammen. Bare fordi hun sov fra det sidste år, betyder det ikke at hun ville gøre set i år.

Jeg ville ikke gøre andet,end banke på, måske lørdag og så lige snakke med naboen. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Eijj jeg syntes at dine naboer er ret urimelige!

I har bålhygge en gang om året, på en stille og rolig måde, på det område hvor i må ha bål.

Her bliver der slået Græs fra solen står op, til solen går ned. Vi bor i et villa kvarter, med mange børn, unge og pensionister, og folk slå altså græs, klipper hæk og fælder ting i deres haver, som det passer dem.

Børn (de fleste i hvert fald) lære at sove i de lyder, der omgiver dem, i deres hverdag. Vh stine

Anmeld Citér

24. juni 2016

Kattha

Jeg synes selv det er vigtigere at man kan sameksistere og der er plads til alle, med åben dialog, og ikke så meget hvad der står i lejekontrakten. Jeg har da snakket med min underbo omkring mit løbebånd, og om der er tidspunkter der er til gene for hende hvis jeg bruger det. Det behøvede jeg ikke at gøre. En anden nabo sagde til mig han skulle banke noget i væggen, men ville vente for min datter sov. Selv om jeg sagde hun ikke ville vågne, men han kunne ikke få sig selv til det. Alt det indenfor tidsrum hvor vi allesammen gerne må larme ifølge reglerne, og kunne sådan set være ligeglade med hinanden. 

Det er da rarest når folk ikke lever efter lejekontrakt og ordensregler, men mere hensyn og venlighed til hinanden. Naboen syntes det var problematisk lige der og gjorde det fornuftige - tog kontakt til jer og bad om en anden løsning. Men blev afvist med henvisningen til lejekontrakten og "vi må godt " indstillingen. Så var den dialog færdig. Hvad ville du føle hvis det var omvendt? 

Har selv oplevet hvor øv det kan være hvis man har haft en hård dag, ens barn er syg, eller lign., og man så få lagt hende i seng endelig.. og nogen vælger at larme og hygge foran vinduerne. Man kan få lyst til at græde, og så bliver man tilmed mødt med ligegyldighed hvis man siger noget.

Virkelig flinkt af jer I valgte at flytte jer. Men kan som sagt også forstå naboens ærgerlse. Tror man måske kommer længst med forståelse og empati frem for reglementet 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Mht. bål så kan jeg heller ikke forstå, hvorfor det skulle være problematisk. Er det pga snak? Og i så fald må man så aldrig snakke udenfor efter kl 19?

Mht. græsslåning er jeg lidt ambivalent. På den ene side ville jeg nok ikke gøre det selv (med mindre det var absurd kritisk), da det liiiige er puttetid. På den anden side forventer jeg altså heller ikke, at mine naboers liv stopper kl 19.30, fordi jeg har børn. Men jeg bor så også i lejlighed i København, så her er larm ligesom forventeligt. Det er lidt give and take - vi skal alle sammen være her. Jeg har fx intet problem med, at min underbo holder fest med høj musik og larm indtil kl 1 om natten, fordi jeg ved, at han holder mit barns legetøj i gulvet ud hver weekend fra kl 7 om morgenen.

Anmeld Citér

24. juni 2016

lineog4

HappyOne skriver:

Kunne I ikke vare have siddet ved naboerne?

Nej ved det ikke, men jeg tænker hvis de først er startet aftenen med at blive småirriteret over du skulle slå græs kl 19.30 for derefter at opdage I skulle sidde voksne med en hyggelig stemning og måske lidt midsommersang mm. Ja det må jo så være efter 20, da du lige skulle være færdig med at slå græs og måske også lave lidt mad mm. Ja måske var den endda tættere på 21 - jo så tror jeg sgu også jeg kunne have været lidt spids en torsdag aften hvor hverdagen står og banker på dagen efter. 

Og jo du har formodentlig ret til at slå græs hvis ikke beboerforeningen har skrevet en regel - var lige inde og Google, og der er ingen regler men der rådes fx i samvirke til: ikke at slå græs før 10 om morgenen, ikke ved spise tider og ikke efter aftensmaden da en græsslåmaskine larmer som en personbil der accelererer og man gerne må tage hensyn. Så øv jeg var også blevet små sur hvis en begyndte at slå græs lige i børnenes sengetid og jeg ville nok have svært ved bagefter at synes det da var en hyggelig ide de bagefter når børnene endelig var falder i søvn oven på græsslåmaskine larm valgte at lave bål og snakke neden for mit barns vindue - kan sagtens være I gjorde det stille, men tror surheden startede med græsslåmaskinen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.