Grundlæggende mistillid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Vil ikke skrive en masse ,da der ikke er muligt for anonymt svar. Men kender det du skriver. Følger lige med :-)

Glemte det med anonym, sorry!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg er ked af, du også har det sådan

Det er desværre den effekt svigt har på folk. Du er bare rigtig heldig at hsve en mand med så meget forståelse. Hold godt fast i ham

Anmeld Citér

24. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Det er desværre den effekt svigt har på folk. Du er bare rigtig heldig at hsve en mand med så meget forståelse. Hold godt fast i ham

Jeg prøver, men i perioder kan jeg mærke, at jeg er en virkelig dårlig kæreste. Fx i dag da jeg begyndte at græde, da han ringede til mig fra job. Jeg er bare ikke i stand til at slukke mine følelser desværre..

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mom2Two

Jeg har brug for lige at høre fra nogle ligesindede. Jeg har været ret uheldig på livets vej - Jeg har oplevet svigt efter svigt efter svigt. I familie, i venskaber, i parforhold. Og så videre. Jeg tror mit problem er, at jeg altid har været for god af mig. For naiv - Og så har ladet folk kommet for tæt på, hvor de havde muligheden for at svigte.

Nu har jeg endelig, efter langvarig kamp for at blive et stærkere menneske, mødt mit livs kærlighed. Vores forhold har over et år på bagen, men jeg kæmper stadig med tillid. Min kæreste kender min fortid, han ved, hvordan jeg kæmper, og jeg har været gennemsigtig omkring det ret tidligt for at give ham muligheden for at vælge forholdet fra, hvis det var for meget for ham.

Men det var det heldigvis ikke - Han elsker mig, som jeg aldrig er blevet elsket før. Han ser mig, som jeg aldrig er blevet set før. Han kender mig bedre, end nogen nogensinde har kendt mig, og han forstår mig som ingen anden. Og elsker alle mine skyggesider.

Men jeg har så svært ved at give slip.. Jeg har selvfølgelig gået til psykolog, men mine ar er ret dybe og har været svære at hele. Så det der med bare at have blind tillid til min kæreste, det kan eller tør jeg ikke. Det betyder, at jeg ind i mellem får perioder, hvor jeg begynder at skubbe ham væk, fordi han er kommet for tæt på og jeg bliver bange for han svigter mig.

I ved... Tanken om, at lukker jeg ham for meget ind, og han svigter mig, så klarer jeg den ikke. Det kan jeg ikke klare, fordi han kender mig bedre end nogen anden.

Heldigvis kender han mig så godt, at han forstår mine mekanismer og kan se, når jeg gør det. Og så siger han, at jeg kan skubbe alt jeg vil, men han går ingen steder.

Måske vil jeg bare høre fra andre, der også har den slags ar på sjælen.. Eller har haft. Hvad gør i? Kom i nogensinde over det? Lærte i nogensinde at give jeres tillid til et andet menneske?

Jeg har det sådan... Jeg stoler bestemt ikk på nogle mere ... Det er hårdt, men sandt ... Min kæreste, mine 3 drenges far - stoler jeg heller ikk på... Jeg går og venter, jeg venter bare på a han viser a jeg ikk ka stole på ham... Jeg drømmer om a han fucker op, på den ene eller anden måde... Og jeg er pisse sur på ham om morgen, og fortæller ham alt det han har gjort haha, han smiler bare og siger jeg er fjollet ...Han ved også hvordan jeg har det.. Men han tager det hele ret afslappet, jeg er ikke efter ham hele tiden... Jeg kan godt styre mig.. Men det irretere mig a jeg ikk "bare" ka la vær, også stole på ham.. Vi har været sammen i 4,5 år... Jeg overvejede/overvejer noget hjælp, både for min skyld, og for "andres"... Han er dog imod det, for han syntes jeg er skøn som jeg er hahaha ..

Anmeld Citér

24. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg prøver, men i perioder kan jeg mærke, at jeg er en virkelig dårlig kæreste. Fx i dag da jeg begyndte at græde, da han ringede til mig fra job. Jeg er bare ikke i stand til at slukke mine følelser desværre..

Du er ikke en dårlig kæreste af den grund. En dårlig kæreste er en der er ond mod en bevidst og egoistisk. Det er du jo ikke. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

bøllen

Anonym skriver:

Glemte det med anonym, sorry!

Helt Okey :-) du er ikke alene .

Anmeld Citér

24. juni 2016

Mortilah

Opret en fortsættelse af tråden med mulighed for anonym- så er der nok flere svar 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Wow, du lyder vildt meget som mig. Bortset fra at jeg ikke har svært ved at græde foran min kæreste, han er så bare den eneste, jeg kan græde overfor. Jeg ville gerne fortsætte mit terapiforløb og føler, at jeg har stærkt brug for det, men økonomien er bare ikke til det lige nu, hvor vi begge er under uddannelse, har børn og høj husleje. Desværre..

Jeg synes bare, det er så svært. Han er mit livs kærlighed, men jeg kan alligevel overveje at forlade ham for at spare mig selv for angsten og smerten.

I nogen perioder går det ok, i andre ikke. Hvis der opstår et eller andet. Der er fx lige nu den her pige på hans studie, som jeg synes er ret nærgående. Han siger, at de er i praktik samme sted, men de er i hver sin "klynge" i afdelingen og ses og taler ikke sammen til daglig. At de generelt kun har udvekslet lidt småord.

Alligevel var der onsdag en anden pige, der ringede for at spørge, hvordan den pige jeg skriver om havde klaret sin eksamen. Og gud hjælpe mig om den her pige, jeg har dte lidt stramt med, så ikke ringer til ham over messenger i går for at sludre - Han var dog ved at tage en lur, og tog den ikke.

Sådan noget sender mig helt i selvsving. Han siger, at han ikke aner, hvad hun vil ham. Har været helt åben for at vise mig hans messenger og siger, at han selv synes, at det er lidt underligt, at hun pludselig vil ringe til ham.

Han har aldrig været nogen kærester utro, og har absolut nultolerance overfor utroskab, men når sådan en smuk pige er i billedet, så går jeg helt i panik og i "selvbeskytter"-mode, hvor jeg får lyst til at løbe for livet, fordi jeg er bange for at blive svigtet.

Det resulterer så bare i mareridt (hele 2 stk om utroskab i nat), og ekstremt forhøjet angstniveau der gør, at jeg pt. intet kan foretage mig, fordi han er på arbejde med hende.

Og man ved jo godt i sit inderste, at det er irrationelt. Men man er jo formet af alle de svigt, det giver en grundlæggende mistænksomhed over for andre mennesker..

Det her kommer til at lyde grimt - du skal vide at det på ingen måde er ment sådan. Det er sagt med den største sympati og forståelse. 

Hold op med at give andre mennesker skylden for dine problemer!!!

Du vælger ikke at stole på andre, du vælger at lade fortidens svigt definere dig, du vælger at fortsætte den destruktive adfærd, i stedet for at ændre den! Du inviterer angsten ind. Det er noget DU gør!

Og fordi det er noget DU gør mod dig selv, kan du også ændre det. 

Folk vælger en specifik adfærd, fordi de får noget ud af den - hvad får du ud af din? Hvad giver det dig?

Svigt er ikke rare, men et liv i angst og mistænksomhed er i min verden meget værre. Jeg synes du skal prioritere psykologen, og begynde igen så snart du kan få råd, men der er også rigtigt meget du kan gøre selv. Begynd at tænke over din adfærd, hvad kan du ikke lide ved den? Lad være med at give andre skylden for din mistro og angst, men tag ansvar og begynd at gøre noget ved den. 

Start småt, gør noget godt for andre, led efter de små sejre. Anerkend dine følelser og lad være med at være så hård ved dig selv. Det er svært at være glad, når nogen er på nakken af dig hele tiden - det gælder også dig selv. Accepter dig selv og kig på dine styrker. Skub angsten og de grimme tænker væk, og sig til dig selv at de er fjollede. List alle de positive ting i dit liv i stedet.

Tænk på svigtene i din fortid, hvorfor lader du mennesker, der har svigtet dig, styre dit liv? Så længe du lever i mistro og frygt, har de stadig magten. Du har bevist at du kan overleve svigt, det har du jo allerede gjort. Det gør ondt, men det går over - du er jo allerede stærk, du skal bare selv indse det. 

Alt sammen starter med at du stopper med undskyldningerne og tager ansvar for dit eget liv.. prøv det, når først du har fået magten tilbage, bliver du glad for det ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.