Anonym skriver:
Jeg fik min indkaldelse idag og der står vandscanning ..
Ved du hvordan det forgår? Gør det ondt
okay, ja jeg ved godt hvordan det foregår, da jeg har fået lavet en jo
Og nu fortæller jeg lige i detaljer, og så læser du jo bare det du har brug for (Jeg havde bare virkelig selv behov for at læse så mange detaljer som muligt, da jeg prøvede at forberede mig på, hvad dælen der skulle ske)
Men det de gør er at de starter med lige at "Åbne dig" lidt op med det andenæb, du ved som ved en helt almindelig G.U. (faktisk synes jeg dog det var meget mere behageligt her, måske fordi gynækologen gør sådan noget hver eneste dag, og bare er vildt dygtig og "blid". Det er virkelig rart, når man nu er sådan en kylling med smerte dernede, som jeg er.
Derefter ligges et kateter op i livmoren (et lille plastik rør,som føres op igennem skeden, og op igennem livmorhalsen), og når det er lagt, putter de den der indvendige scanner (ligner en dildo) op i skeden, for at følge med i hvad der sker.
Derefter sprøjter de lige så stille lokalbedøvende væske ind. Løber væsken fint rundt er der passage, - gør den ikke, jaeh så er der jo ikke.
Jeg indrømmer gerne at jeg var sååå bange og pisse ked af det op til.. jeg er SÅ DÅRLIG til smerte, og tænkte at det sikkert var ligesom at få lagt en spiral, bare værre (da det jo også bare er en ting der skal på i livmoren) og har kun hørt hvor ondt det gør.. så stortudede den dag jeg kom ind og skulle igang (havde taget nogle ipren'er hjemmefra "just in case")
Da jeg havde lagt mig til rette, med skankerne oppe i bøjlerne, prøvede jeg virkelig at koncentrere mig om at slappe af (og kiggede VÆK fra skærmen og ind i min kærestes arm, som jeg var med at kvase med min hånd)
Men her ligger jeg så og venter på .. jaeh at det skal gøre pisse ondt.. og pludselig siger sygeplejesken som er til stede så "såeeh har han lagt kateteret op, nu holder jeg lige ved, mens han placere scanneren"
Og jeg var sådan lidt "WHAT... jeg har jo intet mærket".. men stadig tænkte jeg, at det nok kom... så lå fortsat og var pisse bange...
Så sagde hun at nu sprøjtede de væsken ind... det føltes som en virkelig MILD form for mens smerter.. og tror kun jeg bemærkede dem, fordi jeg virkelig koncentrerede mig om det, og hun sagde at det godt kunne føles som lidt spændning/mens smerter... men somsagt virkelig mildt.... Og så sagde sygeplejersken "såeeh nu blir det ikke værre" og jeg var SÅÅÅ LETTET, og tænkte... "er det virkelig bare det...?!" - "det kan ikke passe!"
Der kom dog et enkelt tidspunkt herefter, hvor jeg lige fik sådan en "auuuvv følelse".. men det var fordi der sad noget og blokerede i den ene æggeleder, som så blev presset/skyllet væk af væsken.. men vi snakker 2 seks. ubehag (som i, en en eller anden underlig form for mavepuster i en meget specifikt lille område) forestiller mig, at det måske er sådan det føles, når man har en baby i maven og den laver et ordenlig cirkelspark :-P)
Men ja, han tog så det hele ud igen - mærkede absolut ingenting.. og jeg var virkelig bare sådan helt.. "ej, var det virkelig det"... havde læst jo så mange skræk historier... <3
Efterfølgende havde jeg kun lidt lette mens smerter, og pletblødte lidt... men jeg var simpelthen så glad, fordi dét jeg bare havde frygtet i 2 mdr, var overstået..og jaeh - slet ikke gjorde ondt, så følte mig helt fjollet over at være så angst for det 
Jeg håber det hjalp dig lidt, og spørg endelig bare, hvis du har andre ting på hjertet <3 Kan sagtens huske bekymringerne.