hvilken fyld er en succes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. september 2009

mariamiss6

Ja hvis jeg nu skulle lave en chokoladekage (AMO) hvilken slags fyld er så dem der hitter???

Jeg havde tænkt mig 2 slags fyld.... måske en skildpaddecreme, og så en mousse agtig fyld i det næste lag....

Kom glad med jeres erfaringer, råd, og smagsoplevelser....

Vi har 2 fødselsdage her i oktober, og jeg overvejer om jeg skal lave kage til mindst 1 af dem, måske endda dem begge (det er altså højst sandsynligt samme dag)...

De opskrifter i finder på skal være nemme.... de skal være forholdsvis hurtige at rode sammen, og skal ikke indeholde ingredienser man skal finde i specialbutikker....

Anyways, jeg overvejede jo skildpaddecremen, og hvad så mere?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har forsøgt mig med skildpadde+hindbærmousse og skildpadde+brombærmousse...

jeg må sige: Brombær vinder Det var begge YUM YUM lækkert, men det er helt sikkert brombær, der løber med pokalen

Anmeld

28. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg har forsøgt mig med skildpadde+hindbærmousse og skildpadde+brombærmousse...

jeg må sige: Brombær vinder Det var begge YUM YUM lækkert, men det er helt sikkert brombær, der løber med pokalen

Hmmm jeg har faktisk lige kigget på vores brombær på marken, og jeg må sige at busken ser ud til at være uden frugter i år, desværre....

Men stik mig da lige dine opskrifter.... Jeg tænker at brombær ikke rigtig får brudt smagen af alt den chokolade, og den søde MMF.... Men at lidt syrlige hindbær måske giver lidt 'bid' til kagen......?

Anmeld

28. september 2009

mariamiss6

op op op op op op op op op op op op (fandt lige rytmen hehe)))

Anmeld

28. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Hmmm jeg har faktisk lige kigget på vores brombær på marken, og jeg må sige at busken ser ud til at være uden frugter i år, desværre....

Men stik mig da lige dine opskrifter.... Jeg tænker at brombær ikke rigtig får brudt smagen af alt den chokolade, og den søde MMF.... Men at lidt syrlige hindbær måske giver lidt 'bid' til kagen......?

Det kan der godt være noget om, når det er chokokage Jeg har lavet det med lys kage. Choko og hindbær er altid en super ting

Anmeld

28. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Det kan der godt være noget om, når det er chokokage Jeg har lavet det med lys kage. Choko og hindbær er altid en super ting

Jaaaah en gang i mellem så tænker jeg lidt.... Det betyder dog ikke at jeg kommer frem til noget som helst konstruktivt og korrekt...

Men altså, jeg skal så stadig bruge opskriften zafir..... eller ligger den herinde under opskrifter???

Anmeld

28. september 2009

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Jaaaah en gang i mellem så tænker jeg lidt.... Det betyder dog ikke at jeg kommer frem til noget som helst konstruktivt og korrekt...

Men altså, jeg skal så stadig bruge opskriften zafir..... eller ligger den herinde under opskrifter???

Sidst lavede jeg i øvrigt en ananasmousse, fundet her på siden, men den smagte ikke af en skid.... det var så også kun en chokoladekage, i to lag, med ananascremen i midten....

Anmeld

28. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Jeg har ikke skrevet det under opskrifter endnu,

Men du ka lige få det her, så skriver jeg under opskrifter også...

Fløde, flormelis og vanilie piskes, så det smager godt Hindbær moses og tilsættes, til det er som man ønsker det

Så nemt er det og det er virkelig et HIT!!!

Anmeld

28. september 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Jeg har ikke skrevet det under opskrifter endnu,

Men du ka lige få det her, så skriver jeg under opskrifter også...

Fløde, flormelis og vanilie piskes, så det smager godt Hindbær moses og tilsættes, til det er som man ønsker det

Så nemt er det og det er virkelig et HIT!!!

joooo, men hvad med mængden???? nåh jeg har tid at løbe på endnu, så jeg kan finde den under opskrifter når du har lagt den ind

Anmeld

28. september 2009

Mikkelmusen

Prøv lime-mousse den er bare lækker. Og ikke sur. Men dejlig frisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.