afslutning på grundforløb - ingen familie kommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
13 svar
5 synes godt om
21. juni 2016

Anonym trådstarter

jeg er næsten færdig med grundforløbet på min uddannelse, og skolen holder en afsked for os (da vi enten skifter skole eller skal i arbejde) og har derfor givet os invitationer til vores forældre, søskende og kærester/ægtefæller...

jeg spurgte min mand om han ville komme hjem til det (han arbejder i en anden landsdel) men det sagde han nej til, for han har lige taget en fridag med vores barn. Jeg spurgte så mine forældre, svigerforældre og søskende i stedet, men ingen af dem kan fordi de enten skal arbejde eller har vigtige møder.

jeg blev ærligt talt lidt ked af det, for jeg har ingen der kommer med, men prøver at se positivt på det, og sige at "jeg får jo først huen næste år"

Jeg sad og snakkede med et par af mine medstuderende, og da snakken kom på at jeg ikke har nogen med til afslutningen, og at min far ikke engang vil forsøge at få fri - så sagde hun at jeg ikke kunne tillade mig at blive sur.

Er det så forkert af mig at blive sur/skuffet/ked af det, over at der ikke er nogen der kommer den dag?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

jeg er næsten færdig med grundforløbet på min uddannelse, og skolen holder en afsked for os (da vi enten skifter skole eller skal i arbejde) og har derfor givet os invitationer til vores forældre, søskende og kærester/ægtefæller...

jeg spurgte min mand om han ville komme hjem til det (han arbejder i en anden landsdel) men det sagde han nej til, for han har lige taget en fridag med vores barn. Jeg spurgte så mine forældre, svigerforældre og søskende i stedet, men ingen af dem kan fordi de enten skal arbejde eller har vigtige møder.

jeg blev ærligt talt lidt ked af det, for jeg har ingen der kommer med, men prøver at se positivt på det, og sige at "jeg får jo først huen næste år"

Jeg sad og snakkede med et par af mine medstuderende, og da snakken kom på at jeg ikke har nogen med til afslutningen, og at min far ikke engang vil forsøge at få fri - så sagde hun at jeg ikke kunne tillade mig at blive sur.

Er det så forkert af mig at blive sur/skuffet/ked af det, over at der ikke er nogen der kommer den dag?

Sur måske ja. For som du siger har de arbejde og vigtige møder. Men forstår godt du er skuffet og ked af det. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

esioul

Anonym skriver:

Et eller andet sted kan jeg godt forstå at man ikke kan tage en hel fridag for et afsluttet grundforløb. (det er stadig flot det er afsluttet, det er slet ikke det)  

Jeg tror ikke jeg ville blive skuffet over det. 

Var det dermed afslutning på gymnasiet eller anden udd, ville jeg nok have en større forventning om at der kom nogle. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Sur måske ja. For som du siger har de arbejde og vigtige møder. Men forstår godt du er skuffet og ked af det. 

jeg vil heller ikke sige at jeg blev sur, men det var det hun kaldte det. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Loa

Selvfølgelig må du være skuffet - er da også super ærgerligt. 

Men måske det er fordi det ikke er den endelige afslutning at de ikke "bare" vil tage fri?

Anmeld Citér

21. juni 2016

Rauw

Bruger man ik kun det der med familie og venner når man er færdig, og ikke halvvejs? Sådan gør vi ihvertfald. Ellers skal man jo fandme ta fri i tide og utide. 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Selvfølgelig må du være skuffet - er da også super ærgerligt. 

Men måske det er fordi det ikke er den endelige afslutning at de ikke "bare" vil tage fri?

jeg ved at jeg bliver den eneste fra klassen der ikke har nogen pårørende der den dag, og det er det jeg er lidt skuffet/ked af over, for det er ikke første gang jeg har gennemført et eller andet og så ikke haft mine forældre der til at fejre det med mig.

men jeg prøver og se positivt på det ved at sige at jeg får en hue om et år, og så kan de jo komme der.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

jeg vil heller ikke sige at jeg blev sur, men det var det hun kaldte det. 

Så skal hun da bare blande sig uden om.  

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Bruger man ik kun det der med familie og venner når man er færdig, og ikke halvvejs? Sådan gør vi ihvertfald. Ellers skal man jo fandme ta fri i tide og utide. 

det er vist nok fordi vi rykker videre til en ny skole efter sommerferien.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Har du ikke en god veninde der har mulighed for at tage med? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.