Gave efter endt EUD-business ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

798 visninger
13 svar
10 synes godt om
21. juni 2016

Tystys14

Min søste skal til sin sidste eksamen i EUD-business i morgen, ved hun får en hue.

Blev selv student på HTX for godt og vel 6 år siden, fik så vidt jeg husker nogle buketter, lidt gaver og god aftensmad (helt ærlig gik jeg ikke op i det da det var en dårlig tid på HTX, så husker det ikke så godt). 

Men nu er spørgsmålet så, er det det samme man gør efter endt EUD-business ??? Eller er der andre tradtioner for det ? Roser ? Blomster ? Gaver ? Osv ??? 

Ved min søster går rigtig meget op i det, så vil godt være med til hun får en fed afslutning og det der hører sig til, men indtil i går anede jeg faktisk ikke man fik hue osv. efter EUD.  Hun sagde bare "er færdig kl 9:00 med sidste eksamen så det der i skal være der" som en selvfølge hi hi. 

Hvad ville i tage med til jeres søster eller bror, sådan en dag ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2016

Tystys14

Slet ingen?

Anmeld Citér

21. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville gøre præcis det samme som ved enhver anden afsluttet studentereksamen eller lign. 

Når det et nært familiemedlem, så ville jeg tage en buket blomster og en gave med.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Tystys14

EBK skriver:

Jeg ville gøre præcis det samme som ved enhver anden afsluttet studentereksamen eller lign. 

Når det et nært familiemedlem, så ville jeg tage en buket blomster og en gave med.

Super, har også købt en flot halskæde til hende, men må lige en tur i blomsterbutikken i morgentidlig  

Tak for svaret.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Spirrevip

Så vidt jeg ved, er EUD ikke en studentereksamen, men det samme som den tidligere HG. Så det er jo ikke en "rigtig" hue, som hun får. Jeg ville give en blomst, og så var det nok det. Men det er nok fordi jeg har en meget radikal holdning til det med huer, for jeg synes kun at det er de gymnasiale uddannelser der skulle have mulighed for huer. Jeg har selv gået på eud, og det var lidt det samme som 10. klasse. Det er bare hvad jeg tænker  en blomst og måske en flaske vin.

Anmeld Citér

21. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Spirrevip skriver:

Så vidt jeg ved, er EUD ikke en studentereksamen, men det samme som den tidligere HG. Så det er jo ikke en "rigtig" hue, som hun får. Jeg ville give en blomst, og så var det nok det. Men det er nok fordi jeg har en meget radikal holdning til det med huer, for jeg synes kun at det er de gymnasiale uddannelser der skulle have mulighed for huer. Jeg har selv gået på eud, og det var lidt det samme som 10. klasse. Det er bare hvad jeg tænker  en blomst og måske en flaske vin.

Så man skal ikke fejres på samme måde, når man får en EUD fremfor f.eks STX? 

Anmeld Citér

21. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Tystys14 skriver:

Super, har også købt en flot halskæde til hende, men må lige en tur i blomsterbutikken i morgentidlig  

Tak for svaret.

Jeg er sikker på, at hun bliver smadderglad! 

Tillykke med hende!

Anmeld Citér

21. juni 2016

Spirrevip

Så man skal ikke fejres på samme måde, når man får en EUD fremfor f.eks STX? 

Nej det synes JEG ikke. Det bestemmer folk jo selv.

JEG synes bare ikke at folk med en EUD skal fejres på samme måde som f.eks. min kæreste der blev færdig med HF med et gennemsnit på 10. For sværhedsgraden er slet ikke det samme. Men det er selvfølgelig stadig rigtig flot at gennemføre en EUD  Men det skal ikke diskuteres i denne tråd selvfølgelig. 

Til ts: stort tillykke med lillesøsteren 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Loa

Altså hele snakken om "retten" til hue eller ej er jo en helt anden snak. 

I teorien er det vel fuldstændig ligemeget hvad hun er blevet færdig med, hvis hun har knoklet og er pave stolt over at være færdig, så skal hun vel have lige hvad du synes i fejring. 

Om det "bare" er 10 klasse, læge uddannelse, frisør, ingeniør eller noget heeeelt andet.

Anmeld Citér

21. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Spirrevip skriver:

Nej det synes JEG ikke. Det bestemmer folk jo selv.

JEG synes bare ikke at folk med en EUD skal fejres på samme måde som f.eks. min kæreste der blev færdig med HF med et gennemsnit på 10. For sværhedsgraden er slet ikke det samme. Men det er selvfølgelig stadig rigtig flot at gennemføre en EUD  Men det skal ikke diskuteres i denne tråd selvfølgelig. 

Til ts: stort tillykke med lillesøsteren 

Jeg må vel godt spørge  

Ja, det bestemmer folk heldigvis selv. Jeg synes det skal fejres uanset hvad, for det kan være en ganske stor bedrift for nogle at komme igennem en EUD. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.