Hvad kan jeg tage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2016

Rauw

Jeg købte uldfutter til 200 og de var så lækre. Købte også små luffer, altså uden tommelfingeren, de var perfekte til en lille vinterbabys hænder, mener de kostede 100-200kr. Min nevø arvede det. Synes ik det var dyrt når man tænker på de jo kan bruges længe, babyer slider jo ik så meget på ting 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2016

Anonym trådstarter

Annana89 skriver:

Min mor har før stilket sådanne små futtere i ren uld. Hun strikkere dem af rester fra andre projekter og på den måde kunne hun sælge dem til omkring 75-100 kr. Det var absolut ikke fordi hun fik særlig stor fortjeneste på dem hvis de skulle regnes ud i materiale pris og arbejdstimer. Men det var for hyggen skyld og for at få brugt sine rester  

Her er det også for hyggens skyld, men sælger jeg for 75 kr får jeg kun næsten dækket den rene matriale pris ellers nøjes jeg med at give til dem som værdsætter arbejdet og lækre hæklede ting tak for svar 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Jeg købte uldfutter til 200 og de var så lækre. Købte også små luffer, altså uden tommelfingeren, de var perfekte til en lille vinterbabys hænder, mener de kostede 100-200kr. Min nevø arvede det. Synes ik det var dyrt når man tænker på de jo kan bruges længe, babyer slider jo ik så meget på ting 

Enig og 100 for futterne er for mig lige i underkanten men tror jeg nøjes med at give dem hvis ingen vil give lidt for dem, og give det jeg laver til nogen som sætter pris på lækre hæklede ting. Til sammenligning koster et par futter i ren uld fra Joha  jo ca 130-150kr og det er masseproduceret  

Anmeld Citér

21. juni 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Da jeg ikke lige vil kendes på mine hæklede ting er jeg anonym. Vil høre hvad i mener man kan tage for helt nye hjemmehæklede sutsko, disse er det første par jeg har lavet til at sælge men ved ikke om jeg kan lave flere og det kan svare sig ? De er i 100% uld og har kostet ca 70 kr i ren matriale pris at lave 

Et nøgle garn koster jo ikke meget mere end 40 kr, og rækker jo til minimum 3 futter, så hvordan har du brugt 70 kr på at lave 2 futter?

Sidsel Sangild har i øvrigt en meget fin bog om hækling til baby, hvis du får lyst til at lave andet end futter...

Anmeld Citér

21. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Tak vil prøve at kigge, og ha er forskel på uld, denne er af en god kvalitet. Men kan godt se ikke alle tænker hvor dyrt garn er, men mamge giver jo 150-300kr for små babyfutter fra feks melton, eller bomuldfutter fra feks Hummel osv har pejlet mig lidt ind og overvejer at sælge sætvis feks futter ig hue, eller trøje og futter  

Jeg ved godt hvor dyrt garn er (strikker selv en del, kan ikke hækle). Har strikket babyfutter og har aldrig brugt mere end et nøgle 0, kan være man bruger mere når man hækler, og køber lækker merino uld til lidt under 50 kr nøglen (for mig dyrt garn da jeg kan kæbe noget tilsvarende i fx drop bare ikke lige så lækkert). 

Jeg syr også og sælger og jeg får materialet og en sjat, absolut ikke noget jeg kan leve af. Det er ren og skær fornøjelse. Tror man virkelig skal være "heldig" og få sig en kundekreds før man kan tage så meget for hjemmegjort og tjene på hjemmegjort. 

Vil sige lige præcis strik og hækle der kan man jo slet ikke få det man har brugt i forhold til tid - med syning går det lidt hurtigere... 

Så handler ikke om folk ikke forstår prisen og ikke sætter pris på, men simpelthen nærighed, jeg ville så heller ikke give 150 for et par i joha  mit ene barn har haft fra joha men købt med 70%. De andre havde tilsvarende fra tøj og sko indkøbt til 40 kr og de holdt varmen lige så godt.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Et nøgle garn koster jo ikke meget mere end 40 kr, og rækker jo til minimum 3 futter, så hvordan har du brugt 70 kr på at lave 2 futter?

Sidsel Sangild har i øvrigt en meget fin bog om hækling til baby, hvis du får lyst til at lave andet end futter...

Tak for anbefaling af bog 

har brugt knap 2 nøgler garn der kostede over 30kr stk + bånd men fremad vil jeg bruge noget billigere matriale hvis jeg skal sælge så jeg får bare en lille smule ud over udgifter til at købe nye matrialer for  

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ved godt hvor dyrt garn er (strikker selv en del, kan ikke hækle). Har strikket babyfutter og har aldrig brugt mere end et nøgle 0, kan være man bruger mere når man hækler, og køber lækker merino uld til lidt under 50 kr nøglen (for mig dyrt garn da jeg kan kæbe noget tilsvarende i fx drop bare ikke lige så lækkert). 

Jeg syr også og sælger og jeg får materialet og en sjat, absolut ikke noget jeg kan leve af. Det er ren og skær fornøjelse. Tror man virkelig skal være "heldig" og få sig en kundekreds før man kan tage så meget for hjemmegjort og tjene på hjemmegjort. 

Vil sige lige præcis strik og hækle der kan man jo slet ikke få det man har brugt i forhold til tid - med syning går det lidt hurtigere... 

Så handler ikke om folk ikke forstår prisen og ikke sætter pris på, men simpelthen nærighed, jeg ville så heller ikke give 150 for et par i joha  mit ene barn har haft fra joha men købt med 70%. De andre havde tilsvarende fra tøj og sko indkøbt til 40 kr og de holdt varmen lige så godt.

Jeg forventer ikke at få en alm timeløn, men at få lidt basseører for arbejdet hvilket jeg ikke ville hvis jeg sælger dem til matrialepris der er gået næsten 2 nøgler garn der koster over 30 kr, så er ikke det dyreste dyreste garn jeg har brugt. Men kan nok også sagtens finde noget billigere. Men vil ikke det bliver en underskuds forretning  

til alle 

tak for svar og hjælp, sætter eem til ca 130kr og ser hvad der sker, ellers bliver de brugt som gave, istedet for at lave nye, og så må jeg fremad finde andre matrialer. Man får jo også kvaliteten efter hvad man betaler for  

Anmeld Citér

21. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg forventer ikke at få en alm timeløn, men at få lidt basseører for arbejdet hvilket jeg ikke ville hvis jeg sælger dem til matrialepris der er gået næsten 2 nøgler garn der koster over 30 kr, så er ikke det dyreste dyreste garn jeg har brugt. Men kan nok også sagtens finde noget billigere. Men vil ikke det bliver en underskuds forretning  

til alle 

tak for svar og hjælp, sætter eem til ca 130kr og ser hvad der sker, ellers bliver de brugt som gave, istedet for at lave nye, og så må jeg fremad finde andre matrialer. Man får jo også kvaliteten efter hvad man betaler for  

Så bruger man mere til hækle for jeg kan få næsten to par når jeg strikker.

Og ja min intention med at sælge det jeg syr er også at få materialet plus lidt til nyt materiale, men for det første sælger man ikke det hele og ja prisen skal hverken være for lav eller høj. Tror så det er lettere at sælge hvis man står der fysisk fx på et marked

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonymor

Altså jeg forstår dig ikke helt - Du spørger efter folks mening, men hvis man ikke vil give mere end 100 kroner, så sætter man ikke pris på kvalitet?

Man kan jo få et par Melton-futter til 80, og mere end 100 ville jeg ikke give, når det er til et spædbarn. Det handler ikke om ikke at sætte pris på kvalitet, men handler for mig at se også om at være lidt realistisk. Der er jo ikke nogen grund til, at en baby skal have futter på hele tiden, og de vokser så vanvittigt stærkt, at de måske ville passe i en måned max. Så går jeg personligt ikke ud og bruger 200-300 kroner på sådan et par futter, når de ikke holder længere Og det handler ikke om ikke at sætte pris på kvalitet - Det handler om at være økonomisk, hvilket vi vel godt kan blive enige om er altid er en god idé

Og jeg forstår i øvrigt heller ikke, hvordan der kan gå 2 nøgler garn til et par futter til et spædbarn? Jeg hækler selv, og har selv hæklet børnefutter, og har aldrig brugt så meget..

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonymor

Jeg vil gerne lige tilføje noget - Det er ikke fordi, jeg ønsker at høvle dig ned på nogen måde, men jeg bliver bare lidt provokeret af, at det virker som om, at det er os andre, der er noget i vejen med, hvis vi ikke vil betale meget. Du skrev selv, at med sådan et par hjemmehæklede futter, så er det noget særligt og ikke masseproduceret. Men jeg vil bare lige påpege, at der er sindssygt mange, der sælger sådan nogen futter, der ligner dine mere eller mindre på en prik, så det er jo ikke rigtig noget, der skiller sig ud. Det kan være, at du kunne arbejde på at finde på et twist, så de blev specielle eller anderledes, og på den måde kunne du måske tjene lidt mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.