Anonym skriver:
Jeg er gravid i 6 uge..
Og jeg kan ikke skjule det ret meget længere! Familien presser på, maven vokser og vi har div. Dimentions fester, fødselsdags fester osv inden for de næste par uger.. Så nærmeste familie får det nok at vide snart også ! (Håber dog på at holde det til 12 uge men tvivler på jeg kan!)
Men hvordan fortalte i det til store søster!? Og hvornår? Hun er 3,5 år gammel og glæder sig meget til og blive storesøster. Og er generelt rigtig glad for andre baby børn :-)
Forstår hun det mon rigtig? Der er jo længe til at baby kommer ud... Og vi ønsker ikke at vide kønnet på baby og kan derfor ikke fortælle hende om det er lillebror eller lillesøster hun skal vente på?
Vi er begge enige om at hun skal vide det før familien....
Gode råd til at fortælle det på?
Eller evt bøger eller andet?
vores pige var også ca. 3,5 da vi fortalte det
Vi fortalte det til hende før familien og før 12 ugers scanning (kunne ikke skjule det på arbejde pga. hurtigt voksende mave)
Hun havde en dukkedreng (rubens barn) som hun er rigtig glad for og den købte vi en lillesøster til ham og gav hende den og fortalte at nu skulle han være storebror hun skulle også være storesøster
Og så snakkede vi meget om at vi først skulle holde jul, så fødselsdag, så den og den ferie og så blev det sommer og så kommer baby
For en pige på 3,5 så er tid så abstrakt at 6 måneder ikke er specielt meget lettere at forholde sig til, end 7 måneder 
Og så kan jeg virkelig anbefale den der serie på DR Ramasjang der hedder "Astrid bliver storesøster", dem har vores datter set rigtig meget 
og så al respekt til "ikke at ville" eller "ikke have behov for" at kende kønnet... men, for vores pige har det været rigtig rart at hun ved det er en lillebror hun får - for så kan hun lege en masse scenarier igennem med hendes dukker (uden vores indblanden)
Og tillykke med graviditeten