Hvornår fortalte i det til storesøster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.174 visninger
18 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i 6 uge.. 

Og jeg kan ikke skjule det ret meget længere! Familien presser på, maven vokser og vi har div. Dimentions fester, fødselsdags fester osv inden for de næste par uger.. Så nærmeste familie får det nok at vide snart også !  (Håber dog på at holde det til 12 uge men tvivler på jeg kan!) 

Men hvordan fortalte i det til store søster!? Og hvornår? Hun er 3,5 år gammel og glæder sig meget til og blive storesøster. Og er generelt rigtig glad for andre baby børn :-) 

Forstår hun det mon rigtig? Der er jo længe til at baby kommer ud... Og vi ønsker ikke at vide kønnet på baby og kan derfor ikke fortælle hende om det er lillebror eller lillesøster hun skal vente på? 

Vi er begge enige om at hun skal vide det før familien.... 

Gode råd til at fortælle det på? 

Eller evt bøger eller andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

serinasmor

Jeg er gravid i 6 uge.. 

Og jeg kan ikke skjule det ret meget længere! Familien presser på, maven vokser og vi har div. Dimentions fester, fødselsdags fester osv inden for de næste par uger.. Så nærmeste familie får det nok at vide snart også !  (Håber dog på at holde det til 12 uge men tvivler på jeg kan!) 

Men hvordan fortalte i det til store søster!? Og hvornår? Hun er 3,5 år gammel og glæder sig meget til og blive storesøster. Og er generelt rigtig glad for andre baby børn :-) 

Forstår hun det mon rigtig? Der er jo længe til at baby kommer ud... Og vi ønsker ikke at vide kønnet på baby og kan derfor ikke fortælle hende om det er lillebror eller lillesøster hun skal vente på? 

Vi er begge enige om at hun skal vide det før familien.... 

Gode råd til at fortælle det på? 

Eller evt bøger eller andet? 

Måske er det noget nemmere at forstå for en 6årig...  Men vi viste hende scannings  billedet fra nf  og fortalte at hun skulle være  storesøster og hvornår..  Og forklarede at vi ikke kunne sige noget om det bliver en dreng  eller pige..  

Hun var den første der fik det at vide  og vi ville ikke fortælle hende noget før vi var sikre på at baby var ok

Et par uger eller måneder senere lånte vi en bog om kroppen på biblioteket hvor forplantning og tilblivelsen af børn også var forklaret  

Anmeld Citér

19. juni 2016

Loa

Ville klart vente til efter NF, hvis nu. Det forstår sådan en lille størrelse nok slet ikke, hvis der skulle gå noget galt.

Vi sagde det før til bedsteforældrene og bad dem holde mund over for vores datter til efter NF....

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

Første gang fik storesøster det at vide samtidig med mormor efter nakkefoldsscanning. 2. Gang valgte vi først at sige det efter en udvidet misdannelsesscanning i uge 20 for havde en ide om jeg kunne gemme vi havde mistet igen hvis det viste sig der var noget galt. 3. Gang var det efter første hjertegennemscanning i uge 16

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ville klart vente til efter NF, hvis nu. Det forstår sådan en lille størrelse nok slet ikke, hvis der skulle gå noget galt.

Vi sagde det før til bedsteforældrene og bad dem holde mund over for vores datter til efter NF....

Ja det var selvfølgelig en mulighed at fortælle det til forældre og søskende og fortælle de ikke skal sige noget til deres børn og vores barn.. 

Håber at kunne skjule det helt til NF. 
Men jeg regner stærkt med at vores pige skal med til NF.scanning :-) 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

Ville jo helst gerne bruge vores pige til at skulle fortælle det til hele familien, enten med et billede, eller med en bluse '' jeg skal være storesøster '' :-D 

Anmeld Citér

19. juni 2016

(august)

Første gang med det samme, hun var kun 8 mdr og sladrede ikke 

2. gang blev det efter nf hvor vi viste billederne, de var hhv 3,3år og 1,9 år, de det fortalte så til familien samme dag, personligt til nogle og tlf/FaceTime til andre at mor havde en baby i maven. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

sommerfuglen82

Vi fortalte det da vi havde været til nf   Hun var 5 år og ønskede sig så meget at blive storesøster, så turde ikke sige noget før vi var "sikre" på at alt var som det skulle
Da jeg var 14 uger henne, var hun med til kønsscanning og så sin lillebror 

Anmeld Citér

19. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ja det var selvfølgelig en mulighed at fortælle det til forældre og søskende og fortælle de ikke skal sige noget til deres børn og vores barn.. 

Håber at kunne skjule det helt til NF. 
Men jeg regner stærkt med at vores pige skal med til NF.scanning :-) 

Børn må vist ikke komme med til NF og MD scanning, og det er vist ganske fornuftigt. 

Hvis der nu er noget galt, så er der ikke sjovt at have et barn med.

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Børn må vist ikke komme med til NF og MD scanning, og det er vist ganske fornuftigt. 

Hvis der nu er noget galt, så er der ikke sjovt at have et barn med.

Gud nej.. du siger noget fornuftigt der...  
den tanke havde jeg slet ikke tænkt..... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.