At shoppe til modsatte køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
22 svar
2 synes godt om
19. juni 2016

MissTas

Hej tøser 

vi står jo i den situation at vi venter en lillebror, har en pige i forvejen på 4,5 år. 

Jeg er ellevild efter at shoppe ting til lillebror, det er pludselig noget helt andet at shoppe drengetøj/drengeting, blåt og grønt fremfor tøseting og rosa  jeg kan næsten slet ikke stoppe igen, hehe! Og kan næsten ikke huske hvor meget tøj vi brugte i de forskellige str til vores datter da hun var spæd. 

Så hvor mange sæt skal man ca. Regne med i hhv. Str. 50/56/62? Str. 50 regner jeg ikke med vi skal bruge særlig længe, så derfor kun få sæt.. Men med 56/62 er jeg meget i tvivl. Kan bare huske vores datter gylpede helt vildt og derfor brugte vi jo en del sæt tøj til hende om dagen. 

Nogle der kan komme med nogle bud på must haves til en lille dreng? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

Dorthe1986

Det er sjovt jeg venter en pige denne gang og er sikker på at jeg har købt alt for meget tøj i både 50 og 56 føler også det er svært at stoppe igen  kan desværre ikke hjælpe med drengetøj, kan ganske enkelt ikke huske det 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Trine89

Vi har købt aaaaaalt for meget tøj. Tror kun vi har brugt 1/3 af det vi har købt i de forskellige størrelser. Dels fordi han er vokset vildt hurtigt og er allerede i 68 og han er kun 2 mdr  

Men også pga vejret så han har nærmest  kun haft kort ærmet body på. Og så vasker vi bare så tit at han har kun brugt de samme 6-7 sæt tøj. I de størrelser. 

Nu er jeg spændt på hvor meget af 68 vi kommer til at bruge. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

Trine89 skriver:

Vi har købt aaaaaalt for meget tøj. Tror kun vi har brugt 1/3 af det vi har købt i de forskellige størrelser. Dels fordi han er vokset vildt hurtigt og er allerede i 68 og han er kun 2 mdr  

Men også pga vejret så han har nærmest  kun haft kort ærmet body på. Og så vasker vi bare så tit at han har kun brugt de samme 6-7 sæt tøj. I de størrelser. 

Nu er jeg spændt på hvor meget af 68 vi kommer til at bruge. 

Har købt 4 sæt i str. 50 og 8 sæt i 56 og 10 sæt i 62.. Måske det er meget passende .. Det er bare virkelig svært.. 

Har så købt overtøj ved siden af såsom dragt, futter, luffer, huer fordi vi får november barn .. Men shit jeg synes det en jungle.. Man vil jo gerne ha nok men heller ikke købe så meget at man ikke får det brugt 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Trine89

MissTas skriver:

Har købt 4 sæt i str. 50 og 8 sæt i 56 og 10 sæt i 62.. Måske det er meget passende .. Det er bare virkelig svært.. 

Har så købt overtøj ved siden af såsom dragt, futter, luffer, huer fordi vi får november barn .. Men shit jeg synes det en jungle.. Man vil jo gerne ha nok men heller ikke købe så meget at man ikke får det brugt 

Jeg tror umiddelbart det lyder meget fint. Eller kan man jo altid supplere med et sæt eller to mere når baby er kommet  

Anmeld Citér

19. juni 2016

Super-Mom

MissTas skriver:

Hej tøser 

vi står jo i den situation at vi venter en lillebror, har en pige i forvejen på 4,5 år. 

Jeg er ellevild efter at shoppe ting til lillebror, det er pludselig noget helt andet at shoppe drengetøj/drengeting, blåt og grønt fremfor tøseting og rosa  jeg kan næsten slet ikke stoppe igen, hehe! Og kan næsten ikke huske hvor meget tøj vi brugte i de forskellige str til vores datter da hun var spæd. 

Så hvor mange sæt skal man ca. Regne med i hhv. Str. 50/56/62? Str. 50 regner jeg ikke med vi skal bruge særlig længe, så derfor kun få sæt.. Men med 56/62 er jeg meget i tvivl. Kan bare huske vores datter gylpede helt vildt og derfor brugte vi jo en del sæt tøj til hende om dagen. 

Vi har alt for meget tøj til lillebror her 

Jeg købte intet i str 50 da jeg synes det var spild af penge ( storesøster brugte str 50 i 14 dage) 

men lillebror var også fin stor til en str 56 var passende (3740 g) 

han er nu 5 uger og bruger str 62 på 2. Uge nu  og tror faktisk ikke der går længe inden vi skal op i 68 

vi har SÅ meget i str 62 og kan da godt se det ikke er nødvendigt  

så min erfaring er at man godt kan holde det på et minimum med str 50-56-62 

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

Trine89 skriver:

Jeg tror umiddelbart det lyder meget fint. Eller kan man jo altid supplere med et sæt eller to mere når baby er kommet  

Ja, det er selvfølgelig rigtigt man vil bare helst ikke stå og mangle noget hvis du kan følge mig  men butikkerne er selvfølgelig heller ikke så langt væk 

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

Super-Mom skriver:

Vi har alt for meget tøj til lillebror her 

Jeg købte intet i str 50 da jeg synes det var spild af penge ( storesøster brugte str 50 i 14 dage) 

men lillebror var også fin stor til en str 56 var passende (3740 g) 

han er nu 5 uger og bruger str 62 på 2. Uge nu  og tror faktisk ikke der går længe inden vi skal op i 68 

vi har SÅ meget i str 62 og kan da godt se det ikke er nødvendigt  

så min erfaring er at man godt kan holde det på et minimum med str 50-56-62 

Ja okay:. Min datter vejede 3600g da hun blev født og brugte 50 i 14 dage. Men kan ikke huske hvor længe hun brugte 56 og 62 .. 

Mindes bare hun brugte 62 i hvert fald 2 mrd, derfor jeg har købt 10 sæt der .. Men kan være jeg husker forkert 

Anmeld Citér

19. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MissTas skriver:

Hej tøser 

Jeg har altid købt 10 sæt sæt tøj.

Og får det stadig. 

Vil dog sige at min datter har ca 15 sæt. Så der også er kjoler/nedderdel.

Mine drenge har 1 par  pæne bukser og 2 skjorter til pænt brug.

Mine drenge er 5 og 8 år datter er snart 1 år.

Jeg vil hellere skifte garderober 2-3 gange om året og så ved at tøjet bliver brugt.

Anmeld Citér

19. juni 2016

Trine89

MissTas skriver:

Ja, det er selvfølgelig rigtigt man vil bare helst ikke stå og mangle noget hvis du kan følge mig  men butikkerne er selvfølgelig heller ikke så langt væk 

Kender godt følelsen. Jeg har heldigvis fået meget af vores tøj fra en kusine som har to drenge. Så jeg har ikke slev smidt en masse penge efter tøj som han ikke har brugt. Hihi.  

Det er bedre at starte ud med lidt for lidt end at købe mere end man får brugt. 

Og som sagt vasker vi også meget så der kan altid lige hurtigt blive vasket noget hvis man kan se det begynder at knibe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.