Klage mod min læge men fortrudt det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2016

FruK

Rauw skriver:

Men noget så alvorligt bør da være så gennemtænkt at man ik lige ups fortryder? Man klager da ik uden at ha tænkt grundigt over det og kommet frem til at det er det rigtige at gøre. 

Nok præcis derfor lægen ikke har lyst til at have hende som patient længere. Fuldt forståeligt.

TS: Der skal være et tillidsforhold mellem læge og patient. Det har du brudt, og jeg forstår godt, at hun ikke vil have dig som patient længere. Find en anden læge.

Hvis du har behov for det så send hende en buket og et kort hvor du beklager din fejl - men regn ikke med at du kan blive patient hos hende igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

Kildebakken

dollygirl skriver:

Hej piger

jeg har klaget for nogle måneder siden mod min læge som jeg har haft i 9 år men jeg har nu trukket klagen tilbage da jeg har fortrudt det og mener det ikke var hendes skyld alligevel ... 

Men i dag har jeg fået et brev fra min læge hvor der står at hun ikk vil behandle hverken mig eller mine børn og jeg må vælge en af hendes andre kolleger. 

Og jeg kan virkelig godt lide hende og er helt såret nu hvilket hun sikkert også er blevet .. Men er der virkelig intet jeg ka gør for at sige undskyld eller?

Drop såretheden:') Din læge er ikke din ven, hun er i en professionel relation til dig. Så hun fravælger ikke dig og dine børn som mennesker, men den potentielle situation, hvor i misforstår hinanden igen. Nu giver hun dig friheden til at få en ny læge at opbygge et nyt læge /patient forhold til. Her kan du starte på en frisk. Lad være med at åbne for meget op følelsesmæssigt overfor den nye, så slipper du for at føle dig i en venskabelig relation. 

God vind og op på hesten

Anmeld Citér

19. juni 2016

loop

dollygirl skriver:

Hej piger

jeg har klaget for nogle måneder siden mod min læge som jeg har haft i 9 år men jeg har nu trukket klagen tilbage da jeg har fortrudt det og mener det ikke var hendes skyld alligevel ... 

Men i dag har jeg fået et brev fra min læge hvor der står at hun ikk vil behandle hverken mig eller mine børn og jeg må vælge en af hendes andre kolleger. 

Og jeg kan virkelig godt lide hende og er helt såret nu hvilket hun sikkert også er blevet .. Men er der virkelig intet jeg ka gør for at sige undskyld eller?

Hvis du og dine børn har haft hende som læge gennem ni år, må det være noget meget alvorligt du har klaget over, for hvis det var en lille fejl går jeg ud fra at du ville have snakket med hende selv om det.

Du har så indset at det er dig, der har taget fejl. Har du sagt det til hende?

Jeg synes det er svært at udtale sig om, når jeg ikke ved hvad du har klaget over. Men hendes reaktion er at hun ikke længere vil behandle jer, om det er proffessionelt synes jeg afhænger af hvad du har klaget over.

Din reaktion synes jeg lyder som om at du har mistet en veninde mere end en læge. Jeg kan slet ikke forstå du tager sådan på vej. Hvis du har dårlig samvittighed så send en undskyldning til hende, find en ny læge og en anden gang du overvejer at klage, så vend det med de mennesker omkring dig inden du gør det.

Anmeld Citér

19. juni 2016

MissTas

dollygirl skriver:

Hej piger

Ville gøre din læge den tjeneste at skifte lægehus.. Mest fair hvis du har klaget over noget som egentlig slet ikke var hendes fejl! 

Anmeld Citér

19. juni 2016

mpr

dollygirl skriver:

Hej piger

En læge skal kunne være fuldstændig professionel, og derfor forstår jeg godt hun slår en streg i sandet og siger nu er det slut. 

Efter at få en klage er der stor sandsynlighed for at hun ikke kan være helt upåvirket og rationel i forhold til dig. Derfor synes jeg du skal acceptere at du traf et valg og sådan er det, og nu må du ud og finde en ny læge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.