Klage mod min læge men fortrudt det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.687 visninger
14 svar
79 synes godt om
18. juni 2016

dollygirl

Hej piger

jeg har klaget for nogle måneder siden mod min læge som jeg har haft i 9 år men jeg har nu trukket klagen tilbage da jeg har fortrudt det og mener det ikke var hendes skyld alligevel ... 

Men i dag har jeg fået et brev fra min læge hvor der står at hun ikk vil behandle hverken mig eller mine børn og jeg må vælge en af hendes andre kolleger. 

Og jeg kan virkelig godt lide hende og er helt såret nu hvilket hun sikkert også er blevet .. Men er der virkelig intet jeg ka gør for at sige undskyld eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Vivienne

dollygirl skriver:

Hej piger

jeg har klaget for nogle måneder siden mod min læge som jeg har haft i 9 år men jeg har nu trukket klagen tilbage da jeg har fortrudt det og mener det ikke var hendes skyld alligevel ... 

Men i dag har jeg fået et brev fra min læge hvor der står at hun ikk vil behandle hverken mig eller mine børn og jeg må vælge en af hendes andre kolleger. 

Og jeg kan virkelig godt lide hende og er helt såret nu hvilket hun sikkert også er blevet .. Men er der virkelig intet jeg ka gør for at sige undskyld eller?

Man ligger som man selv har redt!

Ved du hvad en sådan klage gør ved en person? 

Lad kvinden få fred! Eller endnu bedre, skift til et andet lægehus, så hun slipper for at sku kigge på dig!

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det eneste, du bør gøre, er at vise hende den respekt at vælge en anden læge. Det vil da være god stil også at undskylde, men lad det så blive ved det. Du har brudt jeres tillidsforhold, og jeg forstår egentlig ikke, at du kan overveje at blive patient hos hende igen på den baggrund. Du har givet hende problemer, sat noget i gang uden at være sikker i din sag og anfægtet hendes evner inden for hendes profession. Det kan hun ikke bare slå en streg over.

Anmeld Citér

18. juni 2016

Abracadabra

Du kan forsøge med en undskyldning, en buket blomster og et brev, hvor du forklarer dig og kommer med en oprigtig undskyldning.

'Bare' at trække klagen tilbage er ikke nok, hun ved jo ikke hvorfor. 

Men hvis du oprigtigt undskylder, er der da en fair chance! 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor du har klaget, og om lægen rent faktisk HAR haft lavet fejl, men jeg tror det er ret almindeligt, at man må have en ny læge når man klager over en anden - ligegyldigt om man får ret i klagen eller ej.

At du kort tid efter klagens indgivelse trækker den tilbage får mig til at tænke om du har handlet overilet og uovervejet, og hvis din læge tænker det samme, kan jeg godt forstå, at hun ikke ønsker at have dog som patient mere. Hun kan jo ikke vide om du igen vil gøre det samme.

En undskyldning for en fejl man har lavet er en moden ting at gøre, men jeg tror ikke du får din læge tilbage af den grund. Og det er vel også fair nok.

Anmeld Citér

18. juni 2016

Rockertand

dollygirl skriver:

Hej piger

Man snakker så meget om tillid til læger, men det går jo begge veje, og du har brudt den tillid, det kan godt være, at man som patient har indtryk af, at læger er ligeglade med klager, men de fleste gransker faktisk forløbet mange gange, når de får en klage, og forløbet revurderes med kolleger.

Du kan ikke reparere forholdet, det er ødelagt, sig undskyld og kom videre.

Anmeld Citér

19. juni 2016

Rauw

Hvordan kan man trække en klage tilbage? Altså enten har lægen vel begået en fejl og man klager. Eller også har lægen ik begået en fejl og så klager man ikke. En mellemting er da ik mulig i mine øjne ? Eftersom du har klaget har hun vel begået en fejl og så skal du da ik trække den tilbage eller undskylde. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mor og meget mere

Rauw skriver:

Hvordan kan man trække en klage tilbage? Altså enten har lægen vel begået en fejl og man klager. Eller også har lægen ik begået en fejl og så klager man ikke. En mellemting er da ik mulig i mine øjne ? Eftersom du har klaget har hun vel begået en fejl og så skal du da ik trække den tilbage eller undskylde. 

Eller patienten har taget fejl og været for hurtig på aftrækkeren, bliver klogere og indser, at der ikke er grundlag for en klage. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Rauw

Mor og meget mere skriver:

Eller patienten har taget fejl og været for hurtig på aftrækkeren, bliver klogere og indser, at der ikke er grundlag for en klage. 

Men noget så alvorligt bør da være så gennemtænkt at man ik lige ups fortryder? Man klager da ik uden at ha tænkt grundigt over det og kommet frem til at det er det rigtige at gøre. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mor og meget mere

Rauw skriver:

Men noget så alvorligt bør da være så gennemtænkt at man ik lige ups fortryder? Man klager da ik uden at ha tænkt grundigt over det og kommet frem til at det er det rigtige at gøre. 

Jeg ville ønske, du havde ret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.