Mo9ca skriver:
Jeg har været igennem 3 spontane aborter i træk inden denne graviditet, og denne ser ud til at gå som den skal. På nær at jeg ikke synes maven vokser endnu. Vi har to børn i forvejen som vi fik uden forudgående problemer.
Pga. De vanskeligheder vi har oplevet har jeg det bare SÅ skidt med, at jeg skal vente til uge 12+ med at få vished for at der stadig er liv derinde. Det skal lige siges at jeg har været til tryghedsskanning da jeg var 7+4 henne og der så alt fint ud. Men samtidig ved jeg, at det først er efter uge 9+0 at risikoen for sa. er nede på 5%. Så den kan jo godt være gået til grunde i mellemtiden uden jeg ved det. Jeg er 9+5 henne nu.
Jeg kan bare ikke holde tiden ud indtil uge 12 hvor vi skal til nf. Der er 18 dage endnu!!
Så min overvejelse går på om jeg skal betale de 500 kr. og så få en tryghedsskanning i næste uge, eller spare pengene og vente den evighed jeg synes det er indtil nf. skanningen. Jeg synes også det vil være frygteligt at bruge 500 kr. for så at få at vide at desværre er der ikke længere liv derinde.
What to do?
Mvh. Moi
Må lige spørge: hvis du nu så hjerteblink i dag, så den voksede ville du så tro på det og kunne smide frygten væk. Hvis du kan svare ja på der, altså sådan helt ærligt ja, så ville jeg anbefale en scanning.
hvis du ikke er sikker på dit ja, ville jeg anbefale at finde en metode til at holde frygten lidt væk. Efter jeg havde mistet anerkendte jeg, at jeg kun kunne være gravid en dag af gange, mere kunne jeg ikke kræve af mig selv, så i stedet for at have fokus på alt der kunne gå galt, alle de imaginære tegn på det var eller ville gå galt, sp vågnede jeg om morgenen og krævede af mig selv at sige: i dag er jeg gravid helt ind til i aften....
Så hvis du er tvivl om dit ja så prøv at se om du kan udskyde scanningen of finde en anden slags tryghed
Anmeld
Citér