Tilgive utroskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2016

Camilze

Der er jeg måske en øv bøv. Men jeg kan ikke tilgive utroskab, fordi det ødelægger min tillid til ham, og for mig bygger mine forhold på tillid. Jeg ville konstant gå og bekymre mig, om han gjorde det igen.

Min eks gennem en hel del år år, og som jeg boede med, var mig utro med en, der var en hel del år yngre end både han og jeg.. Vi havde haft det helt fantastisk sammen, så jeg aner ikke, hvorfor han gjorde det. Vi havde virkelig arbejdet på vores forhold, fordi det havde haltet året før. Men da jeg fandt ud af, at han havde været utro, røg alt tillid, og på trods af, at jeg elskede ham mere end noget andet den gang, valgte jeg at gøre det forbi. 

Min nuværende kæreste, og faren til mit barn, kender min holdning til utroskab, vi har klare retningslinjer for, hvad utroskab er for os, og både han og jeg har bedt hinanden om at gøre det forbi først, inden man vælger at være sammen med en anden, fordi så vil vi ikke vores forhold nok, hvis vi vil være sammen med andre. 

Så nej, jeg kan virkelig ikke tilgive utroskab, det gør simpelthen alt for ondt på mig, og det tager mig i forvejen lang tid at opbygge tillid til folk, så hvis den blev brudt pga. utroskab, så ville jeg køre mig selv i sænk, tror jeg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2016

Zelinasmor

Jeg har tilgivet utroskab hos flere kærester. Den første fordi jeg var nyforelsket og tænkte at det jo kunne ske. Men han blev ved og var mig utro mange gange. Den anden er min datters far. Han var mig utro og jeg tilgav. Jeg gik senere fra ham af andre årsager men fandt derefter ud af at han havde været mig utro med minimum 3 andre efterfølgende og skrevet "sex beskeder" med en klassekammerat. Så jeg har det sådan at jeg ikke ville tilgive det i dag. Kald mig uheldig, men jeg tror at hvis man en gang kan lukke alle følelser For ens kæreste/kone ude, så kan man gøre det igen. Og jeg gad ikke gå og være bange for om han var mig utro hver gang vi havde skænderier eller andet i vores forhold. Det er mig liv for kort til. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

God aften

er der nogen herinde der har erfaring med at tilgive utroskab ? 

Gode som dårlige ? 

Vi gik i parterapi, det var virkelig godt  jeg fandt årsagen til at han gjorde de, og det viste sig at han var blevet voldtaget som barn. Han havde det derfor meget svært og turde ikke fortælle det til nogen. Han fortalte det til mig og siden har vi begge gået meget i terapi, nåde sammen og hver for sig. 

Vi er kommet videre og har det rigtig godt i dag, og vi er meget tættere end før 

Anmeld Citér

27. juni 2016

Anonym trådstarter

Er der forskel på ' one Night stand' og en affaire? 

Anmeld Citér

27. juni 2016

sollou

Jeg har ikke erfaring med det, men kender min holdning til det og ikke mindst min forlovedes holdning til det. Jeg ville aldrig kunne tilgive utroskab. Om det så "bare" var et kys med en anden. Der er min forlovede og jeg også fuldstændig enige. Det er virkelig et kæmpe tillidsbrud i vores begge øjne. Jeg synes heller ikke at der kan være en grund til det der gør det er "okay" . F.ks at man er inde i en dårlig periode, har skænderier Osv. Har man problemer, er min holdning man løser dem sammen eller går fra hinanden hvis de ikke kan løses, og ikke ser det som en undskyldning for at gå ud og være utro. I mine øjne elsker man ikke hinanden hvis man kan gå ud og kysse og knalde med en anden. Men har da respekt for man har styrken at vælge og tilgive det. Jeg ville bare aldrig kunne, det ville simpelthen optage mine tanker konstant.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.