Tilgive utroskab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.138 visninger
14 svar
15 synes godt om
18. juni 2016

Anonym trådstarter

God aften

er der nogen herinde der har erfaring med at tilgive utroskab ? 

Gode som dårlige ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg har gode erfaringer med det. Min kæreste var mig utro af 2 omgange. Men vi havde tydelige problemer og jeg var heller ikke tilfreds. Vi ville hinanden og satte alle sejl ind for at finde hinanden og komme videre.

Havde jeg nu synes at alt var helt fantastisk og var super lykkelig,  så er jeg ikke sikker på at jeg ville kunne tilgive det.

Tror det handler om at man kender årsagen til at ens partner kunne finde på det og der ud fra tage stilling til om det kan tilgives og om hvor store chancerne er for at det vil ske igen. 

Vi er nu 6 år efter afsløringen,  og jeg er sikker på at det ikke vil ske igen. På de meget dårlige dage kan det stadig gøre ondt, men sover roligt når han er i byen. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Newsence

Mellem..

min mand var mig utro.. til tider tænker jeg hvorfor blev jeg og andre gange er jeg ikke i tvivl om at det var det rigtige.. Men vi har også haft en hel del modgang men vi står imod det og kæmper og har troen på vi nok skal komme ud på den anden side stærkere sammen 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Min kæreste gemmen 3 år kyssede én gang med en anden i byen. Jeg opdagede det og han måtte indrømme. 

Jeg skred fra ham 1-2 uger men kom tilbage igen. Vi fik snakket og prøvede at fortsætte vores forhold. Det lykkedes .. Vi har nu snart været sammen i 6 år og har en lille dreng på 16 måneder <3 Er glad for jeg blev trods alt. Men.. Det har også været hårdt at lære at skulle stole på ham igen!!!

Anmeld Citér

19. juni 2016

Sedigfor

Han var mig utro over flere omgange, nogle husker måske mine indlæg og vi er ikke sammen dagen idag. Vi har det bedste samarbejde omkring vores datter, så fortryder ikke som sådan mor valg om at gå fra ham. Det skal dog også siges st jeg blev sammen med ham i seks mdr trods ingen følelser for ham.

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mummi22

Jeg har gode erfaringer med det. Min kæreste og jeg har snart været sammen i et år, og han var utro efter én måned og igen efter to måneder. Første gang var jeg ikke ét sekund i tvivl om at jeg ville tilgive ham, men sagde samtidig at hvis det skete igen, ville jeg gå fra ham.

Anden gang han gjorde det, gjorde han det endda med en jeg havde mødt før. Jeg var helt vildt meget i tvivl om jeg skulle blive eller ej. Det endte med at vi snakkede med hans mor om det, af flere grunde - blandt andet trusler fra hende pigen om at afsløre ham for hans forældre, da hun blev sur efter han havde fortalt mig det. Snakken hjalp mig meget, og har efterfølgende haft snakket med hende om det uden ham. Vi er kommet videre nu, og venter barn sammen.

Som andre også beskriver, så kan man have gode og dårlige dage, hvor tankerne løber løbsk, men det bedste råd er helt sikkert at være hudløs ærlig omkring hvordan man har det, men hvis man vælger at blive sammen, så skal man også huske at lægge det bag sig og ikke blive ved med at nævne det for ham. Det gavner hverken dig eller ham. Jeg vil samtidig sige, at man skal overveje ting som, om han har været ærlig omkring det, hvor længe det stod på og hvad baggrunden for det har været. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Diosa85

Min eks var mig utro. Jeg prøvede at tilgive ham. Men jo længere tid jeg prøvede jo mere mistede jeg mig selv. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

karivinc

Når man tilgiver en person for hvad end vedkommende har gjort, giver man samtidig et løfte om ikke at bringe det på banen igen - heller ikke under skænderier!

Hvis man ikke kan tilgive af hele sit hjerte, bør man ikke blive sammen.

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonym trådstarter

Tak for svarene

har I fået professionel hjælp? 

Anmeld Citér

21. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tak for svarene

har I fået professionel hjælp? 

Min ex og jeg gik til parterapeut og jeg gik til psykolog. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.