Mobilepay m hævekort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.033 visninger
19 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2016

Anonym trådstarter

Vi skal nu have hævekort og vil derfor høre om man kan bruge mobilepay med hævekort? Kan man både modtage og sende hvis man har hævekort 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2016

Loa

Jeps sagtens. Gør jeg

Anmeld Citér

18. juni 2016

Tiggi

Hvis vi snakker et debetkort, altså f.eks. et MasterCard Direct som de kalder det skulle i godt kunne. Altså et kort som godt kan bruges i butikker, men med dækningskontrol.

Hvis det er et helt normalt hævekort som kun kan hæve penge i den specifikke banks automat, nej så kan I ikke.

https://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Netbank-og-selvbetjening/Betingelser-for-MobilePay-maj2013.pdf 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Tiggi

Loa skriver:

Jeps sagtens. Gør jeg

Så er det et MasterCard som du har eller ? 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Jeps sagtens. Gør jeg

Tak for svar var sådan i tvivl nu jeg overgår fra visa til alm hævekort  

Anmeld Citér

18. juni 2016

Loa

Tiggi skriver:

Så er det et MasterCard som du har eller ? 

Nårh for djævlen, det kan selvfølgelig godt være. 

Men er stadig "kun" et hævekort, så mærkeligt hvis der er forskel....

Anmeld Citér

19. juni 2016

Tiggi

Loa skriver:

Nårh for djævlen, det kan selvfølgelig godt være. 

Men er stadig "kun" et hævekort, så mærkeligt hvis der er forskel....

De kan vidst nok være blokkeret så de ikke kan så meget. Men er ikke helt med på de nye regler da jeg ikke har haft et debetkort siden jeg var under 18 og var visa electron som de er ved at have afskaffet :-) 

Et traditionelt hævekort fra danske bank kan f.eks. bare kun hæve penge i danske bank automater og thats it :-) 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

De kan vidst nok være blokkeret så de ikke kan så meget. Men er ikke helt med på de nye regler da jeg ikke har haft et debetkort siden jeg var under 18 og var visa electron som de er ved at have afskaffet :-) 

Et traditionelt hævekort fra danske bank kan f.eks. bare kun hæve penge i danske bank automater og thats it :-) 

Det er sådan et jeg tænker på, et hævekort som hæver kontanter, om det kan bruges med mobile pay 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Det er sådan et jeg tænker på, et hævekort som hæver kontanter, om det kan bruges med mobile pay 

Burde det ikke kunne, idet at mobilepay jo er en service som Danske Bank udbyder, så de kan jo ikke hæve/indsætte penge på din konto i en anden bank. (og næppe heller på deres egne konti) 

Men du må jo vente og se. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Burde det ikke kunne, idet at mobilepay jo er en service som Danske Bank udbyder, så de kan jo ikke hæve/indsætte penge på din konto i en anden bank. (og næppe heller på deres egne konti) 

Men du må jo vente og se. 

Vi har danske bank og det var rart at vide det, frem for at stå og have brug for det og ikke vide om det er muligt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.