Anonym skriver:
Tak for jeres svar. Jeg har ikke læst dem alle (helt til ende).
Jeg er ked af at jeg oprettede dette indlæg.
Igen er jeg blevet bekræftet i at det ikke er et godt forum at søge nogle former for råd/hjælp.
Jeg hverken slår min datter, bærer nag, udelukker hende eller alt muligt andet i kan finde på at læse ud af mit første indlæg 
Jeg overvejede faktisk om jeg skulle lade være med at være anonym da jeg syntes mit indlæg var godt dækkende - men det var det jo overhovedet ikke, sådan som i koger suppe på det 
Tak for en øjenåbner - jeg finder et andet sted at søge løsninger på mine problemer 
Ps. Jeg negligerer ikke jeres svar - jeg sætter pris på at I tog jer tiden til at læse og skrive, jeg har bare ikke fået nok med til at I har dannet jer det rigtige billede (bare så I ikke koger suppe på den del også).
Jeg forstår godt, at du er et følsomt sted lige nu, og derfor måske reagerer som du gør, men jeg synes godt nok, at det er helt vildt ærgerligt, at folk er så søde at sidde og bruge tid på at hjælpe og rådgive dig, og så får vi en sviner retur. Jeg har lige siddet og læst tråden igen, og ikke et eneste svar til dig har været groft formuleret, nedladende eller lignende. Tvært imod sender folk dig kram, og kommer med ærlige råd til din situation.
Det er rigtig svært at erkende, at man selv kan spille en rolle i de problemer, der er med ens børn. Men det er jo naturligt - Og alle oplever det! Alle kan have perioder, hvor deres børn er ekstra på tværs, og så bremser man op og opdager, at hov... Passer det ikke også med, at man selv var i en periode, hvor man var ekstra presset på arbejde og ikke havde det store overskud og rummelighed?
Jeg skrev det før og skriver det igen: Det er aldrig en skam at bede om hjælp! Men det der er ærgerligt er, hvis man bliver så fanget i sin problemer, at man mister overblikket over den rolle, man selv spiller. Du beder om råd, du fortæller, hvad du har gjort indtil videre, og du fortæller hvordan du har det. At du har opdraget på en måde, som måske ikke var så hensigtsmæssig er jo ikke en kritik af dig som person eller mor. Man handler på baggrund af de præmisser, man har med sig.
Hvis nu man er opdraget med selv at blive sendt på værelset, når man var på tværs, og det er det man kender, så er det jo ikke så mærkeligt, at man gør det samme, når man selv får børn. Og i sådan en situation er det bestemt ingen skam at finde ud af, at der måske var andre metoder, der var mere hensigtsmæssige. Du er jo fanget i din situation og din frustration, en frustration de fleste forældre kender, og så har man nogen gange brug for friske øjne. Og vi andre er ikke perfekte - Men erfaring og viden kan gøre, at man kan hjælpe andre.
Da jeg fik mit første barn, havde jeg ikke gået på mit studie ret længe og havde derfor ikke meget viden den vej. Jeg havde heller ikke haft spædbørn inde på livet, så jeg var på bar bund. Så da min sundhedsplejerske sagde til mig, at jeg skulle lade være med at tage min datter op, når hun græd, fordi det gav hende dårlige vaner, så lyttede jeg til at begynde med. Jeg vidste jo ikke bedre! Godt nok føltes det ikke rart, men det var jo det eneste, jeg vidste, at jeg "burde".
Det har jeg ikke problemer med at erkende i dag var uhensigtsmæssigt. Men jeg skammer mig ikke, for jeg vidste ikke, hvad der var bedst. Nu ved jeg anderledes, særligt på baggrund af det fag, jeg er i, og i dag ville jeg handle anderledes. Med det prøver jeg at sige: Jeg har sgu heller ikke været den perfekte mor altid, og jeg er det i hvert fald stadig ikke!
I virkeligheden ville det ikke være særlig sundt for vores børn, hvis vi aldrig lavede fejl. Børn må meget gerne lære, at voksne også nogen gange kommer til at gøre nogle ting, som ikke er hensigtsmæssige, og det kan vi lære dem ved at undskylde og taler med dem om vores fejl. Man skal ikke være perfekt. Man skal bare være nok.
Men nok bliver man jo heller ikke, hvis man ikke er parat til at se indad og arbejde med de sider af sig selv, som kunne bruge lidt finpudsning. Og det er vigtigt, at man - når man har ramt bunden med overskud - tør række ud efter hjælp. For der er så mange før dig, der har stået der, og det bliver man/du absolut ikke et ringere menneske af. Men jeg vil håbe for dig, at du får modet til at række en hånd ud, og at du - når følelserne har lagt sig lidt - kan læse alle de fine svar, du har fået i denne tråd med nye øjne. For folk prøver faktisk bare at hjælpe dig. Ikke høvle dig ned