lineog4 skriver:
Alt efter hvor meget hun kan så er bøgerne om den lille heks gode - men mener de er omkring lix 7-8. Prøv også at høre om skolen/kommunen har købt adgang til superbog på nettet.
Læsefidusen har også nogle gode let læs fagbøger.
Alt efter hvor hun er i læsekodens forståelse ville jeg vælge efter det lydrette princip, med mindre hun allerede kan en masse af de ikke lydrette ord som ordbilleder - dvs. Jeg ville vælge bøger som er skrevet til begynderlæsning.
Ja se nu blev jeg selv lidt lost men jeg ved at hun kan læse nogle ord med flere stavelser i og hun tygger på bogstaverne når der lige er et ord hun ikke er stødt på før.
Hun er også god til at gætte det rigtige ord. Så har hun en god hukommelse og skal egentligt bare se og læse et ord et par gange eller 5, så har hun det lagret.
Det der er i det er at hun kom lidt sent igang, da hun først fik briller for et par måneder siden +5 på begge øjne, så hun har jo været sat lidt tilbage hvad det angår.
Vi skiftes til at læse godnathistorie. Den ene aften er det mig og den næste hende og det er det jeg vil holde fast i, her i ferien.
Har ikke så meget forstand på det med lix og læsetrin men tror da hun trods alt er ved at komme godt efter det. 
Anmeld
Citér