Hvor meget røg i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2016

Diosa85

Anonymor skriver:

Jeg får simpelthen lange løg (hvis jeg da havde nogen), når folk antager, at hvis de kender nogen, hvor der ikke umiddelbart er senfølger, så er det bare fino at ryge under graviditeten. Det svarer lidt til at sige, at det er en god idé at cykle med lukkede øjne uden cykelhjelm, fordi der var NOGEN, der slap heldigt fra det.

Sådan nogle korrelationer er sjældent fuldstændig. Man kan ikke sige, at der er en 1-1 korrelation mellem rygning under graviditet og visse sygdomme og helbredsproblemer. Men forskningen viser, at der statistisk set er større risiko for diverse helbredsproblemer hvis mor ryger under graviditeten, og jeg ville personligt aldrig satse på, at mit barn var en af de heldige, som ikke faldt ind under det ærgerlige statistiske udfald.

Der er da heller ingen her der har sagt det er Ok at ryge under graviditeten? Mig bekendt har folk fortalt at deres mødre har røget og de ikk selv fejler noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

Anonymor

Diosa85 skriver:

Der er da heller ingen her der har sagt det er Ok at ryge under graviditeten? Mig bekendt har folk fortalt at deres mødre har røget og de ikk selv fejler noget. 

Det var et generelt indspark til rygning under graviditet-debatten, hvorfor jeg ikke citerede nogen jeg skriver det, fordi der tidligere har været debatter herinde, hvor mange ivrigt har argumenteret for, at det er helt fint.

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Røg 10-15 cigaretter dagligt under begge graviditeter, indtil videre har det ældste barn astma og græs-, kat- og støvmideallergi. 

Du lyder sådan lidt som om det ikke rører dig?

Anmeld Citér

17. juni 2016

Diosa85

Anonymor skriver:

Det var et generelt indspark til rygning under graviditet-debatten, hvorfor jeg ikke citerede nogen jeg skriver det, fordi der tidligere har været debatter herinde, hvor mange ivrigt har argumenteret for, at det er helt fint.

Nåååh beklager misforståelsen. Forstod det som at det var en hentydning til os vis forældre røg og vi ikke fejler noget 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonymor

Diosa85 skriver:

Nåååh beklager misforståelsen. Forstod det som at det var en hentydning til os vis forældre røg og vi ikke fejler noget 

Nåh nej nej min mor røg også under graviditeten, og jeg fejler efter alt at dømme ikke noget - afhængigt af hvem man spørger 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Diosa85

Anonymor skriver:

Nåh nej nej min mor røg også under graviditeten, og jeg fejler efter alt at dømme ikke noget - afhængigt af hvem man spørger 

Hahahaha 

Anmeld Citér

17. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
VN skriver:

Det er bare af ren nysgerrighed  Jeg er selv stoppet, men igen - Hvor meget røg i, og havde det nogen følger? 

Jeg røg selvfølgelig IKKE da jeg var gravid og er i det hele taget ikke ryger. Jeg må indrømme at jeg i den grad forarges og væmmes, når jeg ser gravide der ryger! 

Anmeld Citér

17. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
SØS skriver:

Jeg røg selvfølgelig IKKE da jeg var gravid og er i det hele taget ikke ryger. Jeg må indrømme at jeg i den grad forarges og væmmes, når jeg ser gravide der ryger! 

Endnu en gang er jeg fuldstændig enig med dig Befriende at læse dine altid fornuftige svar

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Du lyder sådan lidt som om det ikke rører dig?

Nej, det er bare en konstatering. Jeg synes det er rigtig trist, og ærgrer mig over at jeg ikke kunne stoppe den gang. Jeg er stoppet nu, men min dårlige samvittighed ændrer jo ikke noget på mit barns astma/allergi. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

VN

Nu var det ikke meningen at dette skulle blive en stor debat, men dog en afstemning fordi at jeg synes det er spændende. 

Jeg er sikker på, at dem som har røget under deres graviditet ikke er super stolte af det, ligeså vel som andre væmmes ved tanken. 

Alle er forskellige, og fred være med det. Jeg er helt sikker på at man ikke har gjort det med god samvittighed. 

Min personlige mening er at det er nemt at stoppe grundet graviditet, for jeg har absolut ikke lyst til at ryge lige nu. Derved ikke sagt, at jeg synes at andre der ryger og virkelig har svært ved at stoppe er dårlige mennesker. 

Jeg dømmer ingen, og alle må have deres meninger. Men dette var igen, en afstemning til dem som røg, og et spørgsmål til netop denne målgruppe om hvilke følger det havde. Det var ikke et "hvad synes alle om rygning" spørgsmål/kæmpe debat 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.