Hvor meget røg i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor meget røg i?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.920 visninger
20 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2016

VN

Det er bare af ren nysgerrighed  Jeg er selv stoppet, men igen - Hvor meget røg i, og havde det nogen følger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Anonym

Røg 10-15 cigaretter dagligt under begge graviditeter, indtil videre har det ældste barn astma og græs-, kat- og støvmideallergi. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Rauw

Røg ikke i mine graviditeter. Men min mor gjorde og mine søstre var (og er) meget meget små og har dårligt imun forsvar og har allergi over for nærmest alt. Så drop smøgerne, det er ikke det værd! 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym

Jeg stoppede hver gang med begge børn under amning og graviditet, de har det fint. :-)

Min mor røg uændret under graviditet og amning med både mig og min søster, vi fejler ingenting og har aldrig været syge. :-)

Anmeld Citér

16. juni 2016

Diosa85

Jeg stoppede med at ryge da jeg opdagede jeg var gravid. Men min mor røg 15-20 smøger da hun ventede mig og min bror. 

Ingen af os har nogen følger af det og min bror er sportsudøver på højt plan. 

Men vil da altid fraråde at ryge under en graviditet for sundt er det jo ikke ligefrem 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

Har svaret 1-5 og jeg fik kæmpe tvillinger i uge 38. (3470 og 3340)Og en kæmpe baby igen 2. (4590) Gang og de har tilsyneladende ingen skavanker. Men nej selvfølgelig skal man ikke ryge når man er gravid, det siger sig selv. Og jeg bliver også selv mega forarget over at se gravide ryge. Dobbeltmoralsk i know!

Anmeld Citér

16. juni 2016

VN

Det er lidt spændende at se synes jeg   

Jeg er 4+4 idag, og det har taget mig 4 dage at stoppe helt. Da jeg testede gik jeg fra 15 til 8, dagen efter fra 8 til 3 og dagen efter stod jeg fast på de 3, men så kunne jeg godt undvære. Det er klart at fortrække, og jeg ville have det så skidt med mig selv hvis jeg ikke var stoppet. Men men, jeg har dog veninder som har røget under graviditet og fået sunde børn. Jeg dømmer ingen 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym

Jeg stoppede helt da jeg fandt ud af jeg var gravid men da jeg forlod min x-kæreste og han var en idiot efterfølgende startede jeg igen  Har svaret mellem 5-10, dog de fleste dage max 5. Fødte ca 14 dage før tid og h*n vejede 3156 g og målte 49 cm. H*n har været en del forkølet og har nu høfeber men det ligger til familien. H*n er stadig en bette fin størrelse men det var jeg nu også selv, på trods af jeg er født næsten en måned for sent og min mor røg også med mig og jeg fejler ikke noget endnu da 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Aristocats

Har aldrig røget så det kan jeg ikke svare på, men min mor røg nok 5-15 om dagen under sin graviditet med mig og mine søskende og vi fejler intet. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonymor

Jeg får simpelthen lange løg (hvis jeg da havde nogen), når folk antager, at hvis de kender nogen, hvor der ikke umiddelbart er senfølger, så er det bare fino at ryge under graviditeten. Det svarer lidt til at sige, at det er en god idé at cykle med lukkede øjne uden cykelhjelm, fordi der var NOGEN, der slap heldigt fra det.

Sådan nogle korrelationer er sjældent fuldstændig. Man kan ikke sige, at der er en 1-1 korrelation mellem rygning under graviditet og visse sygdomme og helbredsproblemer. Men forskningen viser, at der statistisk set er større risiko for diverse helbredsproblemer hvis mor ryger under graviditeten, og jeg ville personligt aldrig satse på, at mit barn var en af de heldige, som ikke faldt ind under det ærgerlige statistiske udfald.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.