Nervøs for lille søster ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

migxher

Rauw skriver:

Hvorfor ik sige til hende at i altid vil være der for hende, og hvis nogle mænd nogensinde gør noget som hun ikke synes eller tror er okay, så kan hun altid komme til jer, og stole på at i ikke dømmer hende, tror hun lyver, eller skælder hende ud. Fortæl at i kan hjælpe. Og fortæl at i ikke er trygge ved at hun er hos faren, men at veninden er velkommen hos hende, altid! Forbud og du skal bare gøre som vi siger basta virkede aldrig på mig. Tilgengæld lyttede jeg hvis jeg følte at der blev snakket med mig, istedet for til mig. 

Når der er tale om en potentiel pædofil, så ville jeg som forældre ingen chance tage. Normalt tror jeg heller ikkr at forbud er vejen frem. Men når der er tale om at beskytte mit barn mod en potentiel meget slem mand, ja så vil jeg ærlig talt ikke lade tvivlen komme barnet til gode. Slet ikke når der er tale om et barn på 12 år. De tænker på ingen måde over konsekvenserne af deres handlinger og hvem ved hvad han har sagt til pigerne af overtalende ting for at forhindre at de ikke vil komme der længere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Hvorfor ik sige til hende at i altid vil være der for hende, og hvis nogle mænd nogensinde gør noget som hun ikke synes eller tror er okay, så kan hun altid komme til jer, og stole på at i ikke dømmer hende, tror hun lyver, eller skælder hende ud. Fortæl at i kan hjælpe. Og fortæl at i ikke er trygge ved at hun er hos faren, men at veninden er velkommen hos hende, altid! Forbud og du skal bare gøre som vi siger basta virkede aldrig på mig. Tilgengæld lyttede jeg hvis jeg følte at der blev snakket med mig, istedet for til mig. 

Det har vi altid sagt til hende. Jeg er 11 år ældre, og har altid været rigtig tæt med hende. Har lige snakket med min stedmor, og hendes far er ved st vlive dømt for at være upassende overfør mindst 9 børn, og 12 forældre er vlevet kontaktet af politiet om at de skulle tage en snak med deres børn. Min lillesøster klapper i som en østers, huk har sagt hun ikke vil udstille ham, for hun synes han er sød og sjov , han leger altid med dem. Og hun siger hendes veninde jo er rigtig glad for sin far, og at hun ikke vil miste sit venskab til hende. For hvis hun mistede sin far vulle hun miste sin hest og mik lillesøster som ven.  Min stedmor og min lillesøster har haft en episode med ham i netto, hvor han stod tre gabge væk, og kastede marsbarer efter min lillesøster for at fabge hendes opmærksomhed. Han skulle også true sine børn på det groveste hvis de ikke makkede ret,, bla true sin datter med at skære hendes hest op hvis hun ikke opførtr sig ordentligt. Der går vist også bogle eygter om at han bestikker sin datter med heste og hestetibg for at hb skulle ville bo ved ham. Han skulle være en tderst ubehagelig mand der levde alene i mange år

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Det har vi altid sagt til hende. Jeg er 11 år ældre, og har altid været rigtig tæt med hende. Har lige snakket med min stedmor, og hendes far er ved st vlive dømt for at være upassende overfør mindst 9 børn, og 12 forældre er vlevet kontaktet af politiet om at de skulle tage en snak med deres børn. Min lillesøster klapper i som en østers, huk har sagt hun ikke vil udstille ham, for hun synes han er sød og sjov , han leger altid med dem. Og hun siger hendes veninde jo er rigtig glad for sin far, og at hun ikke vil miste sit venskab til hende. For hvis hun mistede sin far vulle hun miste sin hest og mik lillesøster som ven. Min stedmor og min lillesøster har haft en episode med ham i netto, hvor han stod tre gabge væk, og kastede marsbarer efter min lillesøster for at fabge hendes opmærksomhed. Han skulle også true sine børn på det groveste hvis de ikke makkede ret,, bla true sin datter med at skære hendes hest op hvis hun ikke opførtr sig ordentligt. Der går vist også bogle eygter om at han bestikker sin datter med heste og hestetibg for at hb skulle ville bo ved ham. Han skulle være en tderst ubehagelig mand der levde alene i mange år

Anmeld Citér

16. juni 2016

migxher

Anonym skriver:

Det har vi altid sagt til hende. Jeg er 11 år ældre, og har altid været rigtig tæt med hende. Har lige snakket med min stedmor, og hendes far er ved st vlive dømt for at være upassende overfør mindst 9 børn, og 12 forældre er vlevet kontaktet af politiet om at de skulle tage en snak med deres børn. Min lillesøster klapper i som en østers, huk har sagt hun ikke vil udstille ham, for hun synes han er sød og sjov , han leger altid med dem. Og hun siger hendes veninde jo er rigtig glad for sin far, og at hun ikke vil miste sit venskab til hende. For hvis hun mistede sin far vulle hun miste sin hest og mik lillesøster som ven. Min stedmor og min lillesøster har haft en episode med ham i netto, hvor han stod tre gabge væk, og kastede marsbarer efter min lillesøster for at fabge hendes opmærksomhed. Han skulle også true sine børn på det groveste hvis de ikke makkede ret,, bla true sin datter med at skære hendes hest op hvis hun ikke opførtr sig ordentligt. Der går vist også bogle eygter om at han bestikker sin datter med heste og hestetibg for at hb skulle ville bo ved ham. Han skulle være en tderst ubehagelig mand der levde alene i mange år

Jeg tænker at hun er gammel nok til at i kan tage en alvorsnak med hende om hvad det er han er blevet anklaget for, og derfor hvorfor hun ikke må være i nærheden af ham. At han simpelthen er anklaget for at have gjort noget meget slemt og meget forkert, og indtil i ved om der er hold i det, skal hun ikke være i nærheden af ham, fordi det simpelthen kan være farligt for hende.
Og fortæl hende at det kan være han måske har gjort noget ved hende, noget hun var utilpas med eller fandt underligt, og at det er vigtigt at hun husker på at der intet er galt med hende, men at det er ham der er forkert på den fordi han er den voksne, og hun er barnet. Og fortæl hende også at ligemeget hvad, så får hun altså ikke problemer, fordi det som sagt jo ikke er hendes skyld hvis der er sket noget som ikke skal ske. Og der kan ikke ske hende noget hvis hun fortæller jer det. Jeg tænker at han sikkert godt kan have truet hende til ikke at sige noget, hvis han altså har gjort noget ved hende. Det gør de jo nogle gange pædofilerne.  

Anmeld Citér

16. juni 2016

Rauw

migxher skriver:

Når der er tale om en potentiel pædofil, så ville jeg som forældre ingen chance tage. Normalt tror jeg heller ikkr at forbud er vejen frem. Men når der er tale om at beskytte mit barn mod en potentiel meget slem mand, ja så vil jeg ærlig talt ikke lade tvivlen komme barnet til gode. Slet ikke når der er tale om et barn på 12 år. De tænker på ingen måde over konsekvenserne af deres handlinger og hvem ved hvad han har sagt til pigerne af overtalende ting for at forhindre at de ikke vil komme der længere. 

Jeg mener bestemt heller ikke pigerne skal være ved ham, men de skal forklare hende hvorfor. Istedet for bare at sige Det må du bare ik, basta! Forklar hende hvorfor, så hun forstår det. Og så samtidig sige at veninden er velkommen hos hende så de stadig kan ses hele tiden som veninder i den alder jo gør. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Altså min familie gør jo hvad de kan for at holde hende væk fra faren? Men de kan jo ikke styre hvor vidt hun lyver. Men vi ved kun der har været den ene løgn. De har gjort hvad de kan for sy få hende til at fortælle bare lidt, men hun klapper helt i. Min søster og jeg holder en søster dag med hend ei morgen, og ser om hun evt har noget st fortælle. 

Min lillesøster er meget umoden forhold til sin alder, og meget følsom - men vi gør jo jvad vi kan, vi skal også bare passe på med at ligge ord i hendes mund som ikke passer, eller oresse hende for meget hvis der evt foregår noget. Det kan også være han jo aldrig we gået videre i forhold til den "start" her der har været. Mem har tænkt mig at snakke med hende om hvor og hvordan han evt kilder hende, hvordan han leger med hende og hans datter.

Anmeld Citér

17. juni 2016

migxher

Anonym skriver:

Altså min familie gør jo hvad de kan for at holde hende væk fra faren? Men de kan jo ikke styre hvor vidt hun lyver. Men vi ved kun der har været den ene løgn. De har gjort hvad de kan for sy få hende til at fortælle bare lidt, men hun klapper helt i. Min søster og jeg holder en søster dag med hend ei morgen, og ser om hun evt har noget st fortælle. 

Min lillesøster er meget umoden forhold til sin alder, og meget følsom - men vi gør jo jvad vi kan, vi skal også bare passe på med at ligge ord i hendes mund som ikke passer, eller oresse hende for meget hvis der evt foregår noget. Det kan også være han jo aldrig we gået videre i forhold til den "start" her der har været. Mem har tænkt mig at snakke med hende om hvor og hvordan han evt kilder hende, hvordan han leger med hende og hans datter.

De kan ikke styre hvorden vidt hun lyver nej, men de kan undgå at give hende muligheden for det. Det vil sige at skal hende og pigen lege sammen så bliver det hjemme hos jer, på den måde er i sikker på hvor pigerne er. 

Når man har ødelagt tilliden ved at lyve om hvor man er når man siger at man er et sted, så er man i min optik ikke gammel nok til at sove ude eller være sammen med nogen ude. Så må det blive hjemme.

Og jeg synes stadig at hun er gammel nok til at i fortæller hende hvorfor det er vigtig at hun ikke er i nærheden af ham. At det er fordi han er blevet anklaget for noget meget slemt og forkert, at han er blevet anklaget for at være upassende overfor børn. Og det kan sætte hende i fare.

Anmeld Citér

17. juni 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

De kan ikke styre hvorden vidt hun lyver nej, men de kan undgå at give hende muligheden for det. Det vil sige at skal hende og pigen lege sammen så bliver det hjemme hos jer, på den måde er i sikker på hvor pigerne er. 

Når man har ødelagt tilliden ved at lyve om hvor man er når man siger at man er et sted, så er man i min optik ikke gammel nok til at sove ude eller være sammen med nogen ude. Så må det blive hjemme.

Og jeg synes stadig at hun er gammel nok til at i fortæller hende hvorfor det er vigtig at hun ikke er i nærheden af ham. At det er fordi han er blevet anklaget for noget meget slemt og forkert, at han er blevet anklaget for at være upassende overfor børn. Og det kan sætte hende i fare.

Hun har fået at vide hvad der foregår. Det er én gang vi ved hun har løjet - og synes måske ikke det er særligt fedt at jeg skal belæres om gvad mine forældre burde gøre - jeg har ikke ibdflydelse på det, og de gør hvad de kan for st holde hende væk det fra? Altså hvilke bormale forældre gør ikke det? Har sagt flere gange nu de ligesom gør de ting folk nævner - hvad skulle de ellers kunne gøre? Hvis oigen lyver ol hvor hun er, hvad hun laver, hvem hun er sammen med og mine forældre evt ikke har fundet ud af det? Man kan ikke kobtrolere en teenager 100% men vi hat ikke ibdtryket af hun omgås hjemme ved sin veninde længere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.