Nervøs for lille søster ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.207 visninger
17 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2016

Anonym trådstarter

Puha har brug for luft. Er bekymret for min lillesøster (pap lille søster ), hun er 12 pr gammel. Hun har en god veninde, hvis far står og skal til i retten, for ( er lidt i tvivl) for evt pædofili eller for at have været upassende overfor små piger. 

Kender ikke hele historien, mwn tænker at hvis det var direkte pædofili, så sad han vel irresten? Nå men det er lidt irrelevant ..

min lillesøster har ændret lidt adfærd på det seneste. Efter sagen her kom frem, har hun løjet et par gange om at hende og hendes veninde, ville sove sammen hos hendes mor, hvor vi senere har fundet ud af de sov hos faren. Men det har hun løjet om, fordi de self vil holde hende fra faren af.. 

Vi har prøvet at spørge hende om han har været upassende overfor min søster, hun er hurtig til at gp i forsvar og siger "han har ikke rørt mig". Men nu har hun sagt at han tit kilder hende, imens han kilder hende siger han, at hun skal sige til hvis han bliver for meget .. Og efterdølgende bliver hun som en lukket bog. 

Vil lige sige vi ikke spørger på en ditekte måde, og prøver få hende til at sige noget under pres som ikke passer! 

Hun kom hjem for et år siden ca?  hvor hun blødte, og vi alle tænkte hun nok havde fået sin mens ( kan det stadig være det selvom det er omkring et pr siden?) hun blødte ret meget, og kuk én dag, og har ikke haft det siden. Hun er lidt udviklet - aå det ville ikke være fuldstændigt udelukket det kunne være mens. 

Det kan godt være i måske synes fanden bliver malet på væggen, men manden er ved at blive dømt, og self er jeg bekymret for min søster, for hun har omgåes denne mand! 

For det første finder jeg det ret mærkeligt, at en voksen mand, sidder inde på værelset, med sin teenage datter, og hendes veninder, og så altid kilder dem? Vi har før haft en pædofil i familien - min fars søsters mand, misbrugte min fætter.. Og man ved jo de prøver børns grænser af, for at finde udbaf grænser - overskride grænser, og for at gøre dem "klar". Hun bliver helt mærkelig når man spørger hvor han kilder hende og hun siger bare "over der hele". Og prøver man antyde noget, snakker hun udenom. Hendes adfærd har det seneste stykke tid lndret sig til det negative. Min stedmor plejede være enormt tæt med hende, men hun er blevet en teenager med stort T efterhånden .. 

Åh fik bare lige beug for at komme ud med det, og håber virkelig det ikke er noget! Men undre mig bare over manden midt i hele siger hun bare dkal sige til hvaibdet bliver for meget, for aå er jeg bange for han ligesom selv er klar over det er for meget! Og det er vare så svært at snakke med hende om sådanne ting, for hun wr ENORMT følsom. Og bliver så påvirket! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

rytteriet

Alle mine alarmklokker ringer! Hun skal da ikke i nærheden af den mand!!!

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym

Forstår fuldt ud din bekymring. Mine alarmklokker ringer også. 

Din søsters grænser er uden tvivl blevet overtrådt af en voksen mand. Det er, som du selv siger, ikke almindeligt at en venindes far kilder en pige på 12 år. Hvis hun var 4, var det en anden snak. 

Og han er oveni købet anmeldt for upassende opførsel overfor mindreårige. 

Det er en svær situation - altså, hvor meget skal I tale med hende om det? 

Ved hun selv det om manden? 

Jeg ville personligt reagere prompte. Altså, overfor min søster, datter. 

Jeg ville fortælle hende, at det ikke er i orden, at en voksen mand kilder og befamler hende. Det kan være svært at sige fra, han er jo voksen. 

Jeg ville også snakke med hende om, at det er hendes krop, hende der bestemmer hvem og hvornår nogen skal røre ved den. 

Og så ville jeg håbe, at hun fortalte, hvis der var sket mere end det. Han kan have overtrådt en masse grænser, som hun kan have svært ved at sætte ord på. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym

Nu vil jeg kort fortælle om min egen oplevelse. Da jeg var 9 kommer der et nyt medlem i familien. En kæreste til et kvindeligt familiemedlem. Han blev hurtigt en favorit hos mig, fordi han "gad" mig, fx spille Playstation osv. En rigtig legeonkel. Når de kom på besøg forsvandt han altid på til mig på mit værelse. Her stod den ofte på kildeture og det var fra jeg var 9-13 år. Og det var kildeture der bestod i han lagde hele sin krop ned over min og så kildede. Ikke upassende steder, men nok til jeg fra start tænkte at det var en underlig måde at kilde på,men hvad skulle jeg ellers lægge i det? Jeg vidste ikke bedre. 

I de år udvikler jeg mig jo, får bryster osv og hans kildeture fortsætter. Det hele kulminerer da jeg er 13 og vi har været til bryllup i familien. Der vælger han at gå hele vejen om morgenen, dvs voldtager mig. Han havde brugt mange år på at groome mig. 

Det behøver ikke være så slemt med din søster men jeg ville godt nok sørge for hun ikkr havde kontakt med den mand. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

FruK

Jeg synes bestemt ikke du maler fanden på væggen. Tværtimod.

Hun skal da under ingen omstændigheder omgås den mand. Lyver hun om hvor hun sover, så kan hun bare ikke få lov til at sove ude mere. Færdig.

En mand der altid kilder sin teenage datters veninder lyder helt forkert for mig. Faktisk uanset hvor han kilder dem. Og da især når han er mistænkt for noget værre.

Jeg kan slet ikke forstå at hun får lov til at være sammen med ham.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

rytteriet skriver:

Alle mine alarmklokker ringer! Hun skal da ikke i nærheden af den mand!!!

Hun er også blevet bandlyst at være hjemme ved den veninde. Men hun er begyndt at lyve for atvtage der over. Åh jeg håber sådan der ikke er sket hende noget! Min søster og jeg, tager en tøse dag med hende i morgen. Og lige får fortalt hende hun altid kan komme til os hvis det er noget. Nu hun er ved at komme i den svære alder, hvor man måske ikke lige har lyst til at snakke med sin mor 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu vil jeg kort fortælle om min egen oplevelse. Da jeg var 9 kommer der et nyt medlem i familien. En kæreste til et kvindeligt familiemedlem. Han blev hurtigt en favorit hos mig, fordi han "gad" mig, fx spille Playstation osv. En rigtig legeonkel. Når de kom på besøg forsvandt han altid på til mig på mit værelse. Her stod den ofte på kildeture og det var fra jeg var 9-13 år. Og det var kildeture der bestod i han lagde hele sin krop ned over min og så kildede. Ikke upassende steder, men nok til jeg fra start tænkte at det var en underlig måde at kilde på,men hvad skulle jeg ellers lægge i det? Jeg vidste ikke bedre. 

I de år udvikler jeg mig jo, får bryster osv og hans kildeture fortsætter. Det hele kulminerer da jeg er 13 og vi har været til bryllup i familien. Der vælger han at gå hele vejen om morgenen, dvs voldtager mig. Han havde brugt mange år på at groome mig. 

Det behøver ikke være så slemt med din søster men jeg ville godt nok sørge for hun ikkr havde kontakt med den mand. 

Det er jeg rigtig ked af at høre, hvor er det forfærdeligt! 

Det er lige præcis det jeg nævner med han forbereder til et evt senere misbrug. Jeg hat endnu ikke hørt historien om hvad han skal dømmes for men tager en snak med min familie senere 

Anmeld Citér

16. juni 2016

migxher

Hun skal da helt klart holdes fra den mand, om ikke andet til retssagen er slut og i kan komme til bunds i sagen. 
Hvis hun lyver om hvor hun er og sover, så er hun ganske enkelt ikke gammel nok til at sove ude. Vil hun sove sammen med hende veninden, må det blive hjemme hos jer, eller hos venindes mor, og så ringer i og tjekker med venindes mor, at de rent faktisk er der.
Uanset hvad, så synes jeg i skal tage en snak med venindes mor, begge jeres piger lader trods alt til at være involveret i det her. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Hun skal da helt klart holdes fra den mand, om ikke andet til retssagen er slut og i kan komme til bunds i sagen. 
Hvis hun lyver om hvor hun er og sover, så er hun ganske enkelt ikke gammel nok til at sove ude. Vil hun sove sammen med hende veninden, må det blive hjemme hos jer, eller hos venindes mor, og så ringer i og tjekker med venindes mor, at de rent faktisk er der.
Uanset hvad, så synes jeg i skal tage en snak med venindes mor, begge jeres piger lader trods alt til at være involveret i det her. 

Nu ved jeg ikke hvordan min stedmor hør tingene, men min far har forbudt hende at omgås denne mand. Jeg vir desværre ikke hjemme, så jeg har ikke ibsflydelse på det. Men jeg ville også nene at bpr hun lyver - burde der være en konsekvens, og sådan ved jeg min far er. Men fibder ud af det hele i morgen, hvad historien er med den mand 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Rauw

Hvorfor ik sige til hende at i altid vil være der for hende, og hvis nogle mænd nogensinde gør noget som hun ikke synes eller tror er okay, så kan hun altid komme til jer, og stole på at i ikke dømmer hende, tror hun lyver, eller skælder hende ud. Fortæl at i kan hjælpe. Og fortæl at i ikke er trygge ved at hun er hos faren, men at veninden er velkommen hos hende, altid! Forbud og du skal bare gøre som vi siger basta virkede aldrig på mig. Tilgengæld lyttede jeg hvis jeg følte at der blev snakket med mig, istedet for til mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.