Har to drenge og en pige og drengene er som nat og dag - så kan ikke sige her er den kæmpe forskel mellem kønnene, men kan fortælle om store forskelle mellem mine børn - egentlig vil jeg sige min store datter og min mindste søn har langt flere fælles træk end mine to drenge sådan i de grundlæggende menneskelige træk.
Men alligevel er der en forskel at være pige mor betød jeg så alle heste på markerne, så den søde ko, det lille lam og med en dreng hørte jeg pludselig mig selv sige: se den seje traktor, motorcykel osv.
Første gang min dreng grinede som baby fik jeg også en reminder på jeg havde fået en dreng, for det var ikke tihi, men ho ho.
og nu hvor de er blevet ældre må jeg erkende det med mors drenge er rigtigt, de elsker mig ubetingelsesløst, mor er det bedste i verden. Hvor min datter nok mere er i en form for konkurrence, nej forkert ord men.... Min ældste dreng synes mor er den klogeste i verden og den yngste ja han ejer mig bare, hans hoved er kun fyldt med 3 ting: mad, fodbold og MOAR.
Men ellers er de her famøse drengetræl slet ikke synlige. Min ældste elskede rollelege, sidde med en bog, tog gerne en prinsessekjole på, er utrolig tænksom og har mange fantastiske betragtninger på verden og livet, aldrig forsvundet, blev altid lige i nærheden, kun været oppe at slås en gang og det var i børnehaven i en diskussion om en bi var død eller sov, er enormt analytisk og yndlingsfaget sidste år var kristendom og kan ikke forstå alt den bevægelse der er kommet i skolen, for han vil hellere sidde og nørde med bøger, er i drømmeverden og Er gammelklog. Han har burg for sit eget rum og har fx aldrig kunne sove i vores seng
Den yngste er en spirrevip, kærlig, skal helst være i fysisk kontakt med en hele tiden, sover i vores seng, snakker som er vandfald, spiller fodbold, gider ikke bøger, den mest hysteriske af mine børn, tror han vil nyde hver gang der er bevægelse i skolen. Og så minder han så meget om sin storesøster i sin dramatiske væremåde, i sit behov for at nusse, og helst være sammen med nogen hele tiden, tror alene tid gør fysisk ondt, hvor storebror har aå stort behov for alenetid. Den mindste vil ALTING selv og bliver hysterisk hvis man hjælper, mens mon datter har været så magelig og stadig i en alder af 13 ville det være skønt mor gjorde alt - så helt modsat andre her i tråden .
Den midterste er forresten utrolig blufærdig, og vil fx heller ikke have et kram eller dele tæppe hvis ikke jeg har bluse og underbukser på. De to andre drøner splitternøgne rundt og er helt ligeglad med om jeg har tøj på eller ej - så det er heller ikke kønsafhængigt.
Så forskellen minimal og kæmpe mæssig men ikke pga køn men pga personlighed. Dog er tøjet i en anden farve, de står op og tisser, de har en tendens til at kunne lide våben, man skal lære at vaske under forhuden, de her lidt dybere stemmer og et mere ho ho grin, og man skifter sødt, dejligt, smukt ud med sejt, fedt, supert....