Forskellen på at have en søn og en datter er...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.792 visninger
18 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juni 2016

Krydserfingre

Hej derude,

jeg har længe tænkt tanken hvad forskellene er/tit er ved at have en søn og en datter.. Mange siger jo det netop IKKE er det samme. Så, til jer der har prøvet begge ting: hvad synes i forskellen er?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Anonym

Jeg har endnu ikke en af hver, men til gengæld har jeg arbejdet med små børn i mange år, og jeg vil sige at på trods af, at børn selvfølgelig alle er forskellige, så er det min erfaring, at piger generelt er mere hysteriske end drenge.

Anmeld Citér

15. juni 2016

MissTas

Krydserfingre skriver:

Hej derude,

jeg har længe tænkt tanken hvad forskellene er/tit er ved at have en søn og en datter.. Mange siger jo det netop IKKE er det samme. Så, til jer der har prøvet begge ting: hvad synes i forskellen er?  

Følger lige med for nysgerrighedens skyld. Har en datter og venter en dreng  

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym

Som babyer er det størrelsen på feks hænder og fødder. Man bliver overrasket over, at hænder kan være så maskuline /feminine.

Drengen er mere vovemodig, selvom pigen også er meget drengepige, så laver han bare mere halsbrækkende/dumdristige ting end pigen. 

De er lige temperamentsfulde, skriger lige meget er lige hysteriske. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

alenemor42

Syntes drenge er mere magelige på den måde at de accepterer gerne man klæder dem på osv. Længere end piger som kan selv,  vil selv og gør selv med flere hys anfald involveret.

Drenge siger bare ... det kan jeg ikke og så gør mor det

Anmeld Citér

15. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Nu har jeg to dreng og en pige. De er 8 5 og 11 måneder. Og den eneste forskel er selve graviditeten og så lønnet og det tøj de har på.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mortilah

Pyha skal lede længe efter forskelle.. De min dreng var lille elskede han i ligeså høj grad som en pige at bage, være fin i tøjet, ridning og så kom interessen for fodbold. Så vi har da tit været til store fodboldkampe. Men ellers temperamentsmæssigt mærker jeg ikke noget anderledes. Ligestor graden af putte/kramme/hygge.. Men min dreng er måske også lidt feminin da jeg var alenemor med ham

Anmeld Citér

15. juni 2016

Benjamins'mor

Krydserfingre skriver:

Hej derude,

Jeg tror du vil få forskellige svar, da børn er meget forskellige. 

Hos os har forskellen været at vores datter har været mere på og vild. Hun klatrede tidligt i alt, pillede ved alt og tømte alt, dette gjorde vores søn ikke. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Krydserfingre

Tak for alle svar, vil meget gerne have flere erfaringer synes det er så spændende 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Mor1986

Krydserfingre skriver:

Hej derude,

Vi har en pige fra 12 og fik en dreng for tre uger siden

den store var en glad og mild baby. Dog har hun i dag noget af et temperament. Lillebror er meget pylret og græder over ingenting. Men havde godt fået at vide drenge kunne være sådan.. Og ikke sagt at alle er sådan. Storesøster var tre uger da hun sov igennem. Lillebror vågner hver anden time natten igennem. Det er kun mig der kan få ham til at falde til ro i løbet af dagen hvor far også duede ved den store.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.