Anonym skriver:
Jeg er gravid, ikke som sådan planlagt, men skete det, så skete det.. og det gjorde det... 
Jeg er sat til først i februar.
Jeg "har været" ledig i snart 2 år, og min dp-periode udløber til oktober. Jeg har været til jobsamtale forleden, og fik jobbet. Det er virkelig et ønskejob, med gode forhold fuldtid, mm. - dog ligger det 110km væk fra vores bopæl.
Det er et vikariat, med mulighed for forlængelse eller fastansættelse, som pt. udløber i juni 2017.
Hvis barsel forløber problemfrit kan jeg gå fra 2 måneder før termin. dvs. slut november.
Jeg lider SÅ meget af kvalme, og træthed, og kan næsten ikke fungere i dagligdagen herhjemme (mens jeg er ledig)
Ved 1. graviditet var jeg slet ikke så træt, men fik ligament og bækkensmerter allerede ved 10. uge. Jeg kan nu begynde at mærke ligamentsmerter.....
Jeg er i vildrede, jeg fortalte ikke til jobsamtalen at jeg var gravid! Hvordan skal jeg overhovedet klare det job, når jeg dårligt kan fungere med alm. husting i hverdagen pga. kvalme og træthed? Hvordan tager jobbet det, når jeg fortæller at jeg - som vikar, er gravid? - Ødelægger jeg det for mig selv i fremtiden, og kan jeg skyde en lang hvid pil efter en fastansættelse? Hvis jeg bliver sygemeldt om 1-2måneder - Hva så? Så har jeg reelt kun arbejdet 1-2 måneder det sted og vikariatet udløber mens jeg er på barsel?
Det er 2 rigtige gode ting der er sket, men uheldigt samtidigt føler jeg... Jeg mangler sparring til, hvad i andre ville gøre, sige ?
efter loven er. Så skal du bare sige det 3 måneder før du skal føde.