Luksuproblem der er blevet til et dilemma!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
18 svar
31 synes godt om
15. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, ikke som sådan planlagt, men skete det, så skete det.. og det gjorde det...

Jeg er sat til først i februar.

Jeg "har været" ledig i snart 2 år, og min dp-periode udløber til oktober. Jeg har været til jobsamtale forleden, og fik jobbet. Det er virkelig et ønskejob, med gode forhold fuldtid, mm. - dog ligger det 110km væk fra vores bopæl.

Det er et vikariat, med mulighed for forlængelse eller fastansættelse, som pt. udløber i juni 2017.

Hvis barsel forløber problemfrit kan jeg gå fra 2 måneder før termin. dvs. slut november.

Jeg lider SÅ meget af kvalme, og træthed, og kan næsten ikke fungere i dagligdagen herhjemme (mens jeg er ledig)

Ved 1. graviditet var jeg slet ikke så træt, men fik ligament og bækkensmerter allerede ved 10. uge. Jeg kan nu begynde at mærke ligamentsmerter.....

Jeg er i vildrede, jeg fortalte ikke til jobsamtalen at jeg var gravid! Hvordan skal jeg overhovedet klare det job, når jeg dårligt kan fungere med alm. husting i hverdagen pga. kvalme og træthed? Hvordan tager jobbet det, når jeg fortæller at jeg - som vikar, er gravid? - Ødelægger jeg det for mig selv i fremtiden, og kan jeg skyde en lang hvid pil efter en fastansættelse? Hvis jeg bliver sygemeldt om 1-2måneder - Hva så? Så har jeg reelt kun arbejdet 1-2 måneder det sted og vikariatet udløber mens jeg er på barsel?

Det er 2 rigtige gode ting der er sket, men uheldigt samtidigt føler jeg... Jeg mangler sparring til, hvad i andre ville gøre, sige ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville være ærlig og sige det som det er.. At du er gravid. 

Jeg synes virkelig andet vil være at røvrende din nye arbejdsplads og dine kollegaer. Så skal de pludselig ud og få en vikar til at vikariere for vikariaten? Ej. Så tror jeg godt du kan skyde en hvid pli efter en fastansættelse.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

EKB: Men det får jeg ikke reddet min undskyld mit franske, røv af. Til oktober er det slut med dagpenge, og står med ingenting før eller efter barsel er ovre. Jeg har virkelig en dårlig samvittighed, over det, men tænker også at det er min eneste chance dét her. 3 måneder længere fremme, er der jo INGEN der vil ha en? ...

Anmeld Citér

15. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

EKB: Men det får jeg ikke reddet min undskyld mit franske, røv af. Til oktober er det slut med dagpenge, og står med ingenting før eller efter barsel er ovre. Jeg har virkelig en dårlig samvittighed, over det, men tænker også at det er min eneste chance dét her. 3 måneder længere fremme, er der jo INGEN der vil ha en? ...

Men det er du jo selv ansvarlig for. 

Du er blevet gravid imens du er ledig, så du kendte risikoen for at du potentielt måtte holde barsel på kontanthjælp. 

Jeg forstår godt, at det er stressende for dig. Det gør jeg virkelig.

Du kan jo sagtens tage jobbet, og hvis du så bliver sygemeldt om en måned eller to som du frygter, så får du jo desværre nok også en fyreseddel i og med der er en prøveperiode på 3 måneder, vil jeg formode.

Jeg tror bare ikke du skal satse på en fastansættelse, når du ikke spiller med åbne kort fra starten.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Rauw

Så din plan er at ta røven på dem og regne med at de ansætter dig? Det tror jeg ikke du skal regne med. Har du ikke også tre mdrs prøveperiode? Hvis du ikke klare den siger de jo bare farvel og tak og så er du ligevidt, plus de ikke tar dig ind en anden gang. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Afhjort

Anonym skriver:

Jeg er gravid, ikke som sådan planlagt, men skete det, så skete det.. og det gjorde det...

Jeg "har været" ledig i snart 2 år, og min dp-periode udløber til oktober. Jeg har været til jobsamtale forleden, og fik jobbet. Det er virkelig et ønskejob, med gode forhold fuldtid, mm. - dog ligger det 110km væk fra vores bopæl.

Det er et vikariat, med mulighed for forlængelse eller fastansættelse, som pt. udløber i juni 2017.

Hvis barsel forløber problemfrit kan jeg gå fra 2 måneder før termin. dvs. slut november.

Jeg lider SÅ meget af kvalme, og træthed, og kan næsten ikke fungere i dagligdagen herhjemme (mens jeg er ledig)

Ved 1. graviditet var jeg slet ikke så træt, men fik ligament og bækkensmerter allerede ved 10. uge. Jeg kan nu begynde at mærke ligamentsmerter.....

Jeg er i vildrede, jeg fortalte ikke til jobsamtalen at jeg var gravid! Hvordan skal jeg overhovedet klare det job, når jeg dårligt kan fungere med alm. husting i hverdagen pga. kvalme og træthed? Hvordan tager jobbet det, når jeg fortæller at jeg - som vikar, er gravid? - Ødelægger jeg det for mig selv i fremtiden, og kan jeg skyde en lang hvid pil efter en fastansættelse? Hvis jeg bliver sygemeldt om 1-2måneder - Hva så? Så har jeg reelt kun arbejdet 1-2 måneder det sted og vikariatet udløber mens jeg er på barsel?

Det er 2 rigtige gode ting der er sket, men uheldigt samtidigt føler jeg... Jeg mangler sparring til, hvad i andre ville gøre, sige ?

Først vil jeg lige sige... Hold op hvor synes jeg mange har en grim måde at skrive på her inde! Hun spørger om hjælp, hun ved jo ikke hvad hun skal gøre.. Personligt så synes jeg ikke det virker som om hun vil snyde sit nye job, hun spørger jo hvordan hun skal håndtere tingene og det virker som om hun vil høre hvad VI ville have gjort i sådan en situation.. 

Men jeg synes at du skal snakke med dit nye job, og hvem ved? Måske er de rimelig medmenneskelige og tager dig ind, hvis du bare giver den en skalle og gør alt hvad du kan, inden du skal på barsel. Men det er jo svært at sige hvad der kommer til at ske, men jeg ville snakke med dem.. For som nogen også siger, så har du 3 måneders prøveperiode, og hvis du ligger syg uden de ved at du er gravid, så tager de dig med garanti ikke ind. Hver ærlig og snak om der kan laves en løsning så alle kan blive glade.  

Anmeld Citér

15. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Tillykke med jobbet først og fremmest. 

Du har ikke pligt til at fortælle om din graviditet før 3 måneder før termin. Denne regel er til for at beskytte kvinder i den fødedygtige alder, så de ikke udelukkes fra at få jobs trods graviditeter og barsler. Det er ikke det, som der skal være afgørende for om man får et job eller ej. Du snyder ikke nogen som jeg ser det, fordi du vil jo gerne have jobbet og forlænges, men er bekymret for dit helbred i graviditeten. Jeg ville forsøge at komme igennem den her tid inden barsel, og så vægte dit job højere end on hjemmet roder osv. så må din mand tage en ekstra tørn og i kan også ansætte rengøringshjælp. Så har du kun dit nye job at fokusere på. 

Held og lykke både med jobbet og graviditeten :-)

Anmeld Citér

15. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sig ja til jobbet og tag det som det kommer

Anmeld Citér

15. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvis jeg var arbejdsgiver og at du havde været til samtale hos mig ang et vikariat, så havde du ihvertfald ødelagt dine fremtidsmuligheder hos mig, ved ikke at være ærlig omkring det før at du startede. Du ved på forhånd at du ikke kan fuldføre det vikariat som du bliver ansat i og samtidig er du bange for at du måske snart bliver sygemeldt, så måske bruger arbejdspladsen uden af de ved det, en masse spildte kræfter på dig. 

Er du ærlig om det, kan det jo sagtens være at de siger - vi kan rigtig godt li dig, så vi giver det en chance og ser hvordan det går, også er dine muligheder for en eventuel fastansættelse senere hen, jo langt større. 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Loa

Hvorfor skulle du dog blive sygemeldt? Fordi du er træt og har kvalme? Så kunne ingen gravide jo stort set arbejde.

Prøv at gå ind til det med positivt sind og lad være og forvent du bliver sygemeldt. Så kan du vel klare jobbet indtil du går fra?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.