Mærke liv 2. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
13 svar
1 synes godt om
14. juni 2016

hautecouture

Halløj!

Ja, som overskriften lyder, hvornår mærkede I så liv i 2. graviditet? Jeg er kun i uge 10, så jeg har jo intet mærket endnu (udover lidt murren) og har NF at se frem til om nogle uger  Men jeg GLÆDER mig bare så meget til det øjeblik hvor man mærker liv - for mig gør det bare hele oplevelsen af graviditeten mere virkelig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

hautecouture

Okay, der må da være NOGLE der har været gravide mere end én gang? 

Anmeld Citér

15. juni 2016

MissTas

hautecouture skriver:

Halløj!

Ja, som overskriften lyder, hvornår mærkede I så liv i 2. graviditet? Jeg er kun i uge 10, så jeg har jo intet mærket endnu (udover lidt murren) og har NF at se frem til om nogle uger  Men jeg GLÆDER mig bare så meget til det øjeblik hvor man mærker liv - for mig gør det bare hele oplevelsen af graviditeten mere virkelig! 

Jeg er gravid med nr. 2 nu mærkede første små bobler eller hvad man nu siger i uge 12 (11+6) og har siden hen mærket ind imellem. Slet ikke dagligt og ikke kraftigt er i dag 16+1 og mærker fortsat kun meget små puf. Glæder mig til det blir mere tydeligt

Anmeld Citér

15. juni 2016

grinny

Mærkede bobler fra uge 12/13, men det er først ved 19+ jeg har mærket rigtigt til hende og i uge 21+ kan andre mærke hende.

Jeg har så også moderkagen ud mod maven så derfor har det taget lidt længere tid 

Anmeld Citér

15. juni 2016

hautecouture

MissTas skriver:

Jeg er gravid med nr. 2 nu mærkede første små bobler eller hvad man nu siger i uge 12 (11+6) og har siden hen mærket ind imellem. Slet ikke dagligt og ikke kraftigt er i dag 16+1 og mærker fortsat kun meget små puf. Glæder mig til det blir mere tydeligt

De der "bobler" hørte jeg også om 1. gang - synes dog aldrig jeg mærkede noget som helst før jeg kunne mærke puf derinde (tror omkring uge 18) - uhh, det bliver dejligt at kunne mærke den 

Anmeld Citér

15. juni 2016

hautecouture

grinny skriver:

Mærkede bobler fra uge 12/13, men det er først ved 19+ jeg har mærket rigtigt til hende og i uge 21+ kan andre mærke hende.

Jeg har så også moderkagen ud mod maven så derfor har det taget lidt længere tid 

Nå ja, det med moderkagen ved jeg jo ikke endnu - kan de egentlig se det ved scanning eller hvordan? 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Dorthe1986

Uge 15-16 stykker mærkede jeg liv her anden gang  det føltes lidt som luft i maven men alligevel kunne jeg mærke forskel 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Vilgerneværegravid

Jeg var 19-20 uger henne inden jeg rigtig mærkede noget. Men moderkagen var også foranliggende og så vil der gå længere tid :-)

Anmeld Citér

15. juni 2016

grinny

hautecouture skriver:

Nå ja, det med moderkagen ved jeg jo ikke endnu - kan de egentlig se det ved scanning eller hvordan? 

Ja jeg fik det af vide da vi var ved en betalt skanning i uge 9, igen til NF og igen til MD så den bliver vist bare der 

Anmeld Citér

16. juni 2016

MissTas

hautecouture skriver:

De der "bobler" hørte jeg også om 1. gang - synes dog aldrig jeg mærkede noget som helst før jeg kunne mærke puf derinde (tror omkring uge 18) - uhh, det bliver dejligt at kunne mærke den 

Afhænger også af moderkagens placering. Min er halvt foranliggende .. Heldigvis ikke helt som ved første graviditet.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.