Huller i tænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg har for første gang i mit liv fået et hul i tænderne. Det er mellem to kindtænder og gør rimelig ondt, når jeg spiser eller drikker noget sødt.

Ifølge min tandplejer, er det kun et begyndende hul, og det skal derfor ikke behandles endnu. Hun kunne ikke svare på, hvordan det skal behandles, hvis hullet ikke går i sig selv igen.

Er der nogle, der har prøvet at have et hul mellem to kindtænder og i så fald, hvordan blev det behandlet?

Det stresser mig sgu lidt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2016

Aristocats

Jeg kan ikke forstå, at de ikke lægger lak på, hvis det er et begyndende hul? Det er underligt at de ikke behandler det, især hvis det gør ondt. Jeg har haft ét begyndende hul og der fik jeg behandlet det med noget hurtigt "lak" af en art de ligger på, det tager 10 minutter og er virkelig intet. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har haft et begynde hul i flere år som ikke har udviklet sig og de gjorde ikke noget. Det gjorde ikke ondt.

Jeg forstår bare ikke, at de ikke gør noget ved det, hvis det går ondt.

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg kan ikke forstå, at de ikke lægger lak på, hvis det er et begyndende hul? Det er underligt at de ikke behandler det, især hvis det gør ondt. Jeg har haft ét begyndende hul og der fik jeg behandlet det med noget hurtigt "lak" af en art de ligger på, det tager 10 minutter og er virkelig intet. 

Tandplejeren lagde lidt fluor på, men det har ikke hjulpet.

Var dit hul mellem to kindtænder?

Anmeld Citér

13. juni 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Tandplejeren lagde lidt fluor på, men det har ikke hjulpet.

Var dit hul mellem to kindtænder?

Nej, men er ret sikker på at det var i en kindtand. Er hullet altså imellem tænderne eller i en tand imellem to kindtænder? 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Anonym trådstarter

Nej, men er ret sikker på at det var i en kindtand. Er hullet altså imellem tænderne eller i en tand imellem to kindtænder? 

Det er imellem tænderne. Hvordan behandler tandlægen et hul, der sidder et sted, hvor man ikke kan se det?

Jeg forestiller mig, at han er nødt til at hive mine tænder fra hinanden 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Aristocats

Anonym skriver:

Det er imellem tænderne. Hvordan behandler tandlægen et hul, der sidder et sted, hvor man ikke kan se det?

Jeg forestiller mig, at han er nødt til at hive mine tænder fra hinanden 

Ja, det må jeg indrømme at jeg ikke har nogen erfaringer med  Tænker dog, at det må på en eller anden være i en tand, så hvis det først udvikler sig og det skal bores i, så bliver det i den tand det opholder sig i? Tandlæge kan man vist godt se jeg ikke er 

Anmeld Citér

13. juni 2016

gokkelok

Jeg har fået lavet mange huller, nogen enkelte var mellem tænder. Det er på ingen måde værre end hvis det er på en synlig flade. 

Tænker at de borer indtil de når til hullet - ikke noget med at rykke på tænderne. Bare rolig 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Jeg har for første gang i mit liv fået et hul i tænderne. Det er mellem to kindtænder og gør rimelig ondt, når jeg spiser eller drikker noget sødt.

Ifølge min tandplejer, er det kun et begyndende hul, og det skal derfor ikke behandles endnu. Hun kunne ikke svare på, hvordan det skal behandles, hvis hullet ikke går i sig selv igen.

Er der nogle, der har prøvet at have et hul mellem to kindtænder og i så fald, hvordan blev det behandlet?

En tandstik med tandpssta på og så ind med den der hvor hullet er...således at tandpasta bliver tørret af ved hullet. Gør det om aftenen mår du går i seng og er færdig med at spise og drikke...

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg får noget medicin som desværre giver mig huller i tænderne. 

For 3 år siden havde jeg ingen huller, begyndte på min medicin og bang, så havde jeg 7  allesammen sidder imellem tænderne og ærligt så aner jeg ikke hvordan han har lavet det, men det har han 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.