Hej skønne damer, evt mænd..
Jeg har et lille problem, som overskriften nok hentyder..
Jeg er 18 år gammel og manden min er 20 år.. Jeg bliver student lige om lidt og manden er færdig uddannet slagter og har et super job.. Vi bor begge to fortsat hjemme.. Vi har kendt hinanden i 2,5 år og været kærester i næsten 2 år..
Nu er jeg blevet gravid.. Planlagt. Vi aftalte at jeg smed p-pillerne også så vi hvad der skete ved det.. Vi har begge altid gerne ville have børn tidligt, men han virker ikke klar til det.
Eftersom at vi stadig bor hjemme, så kræver det en stor indsats at finde en lejlighed inden baby kommer til.. Økonomien syntes jeg ikke er dårlig, men vi har begge nogen dumme små lån.. Kæresten har en lidt dyr bil osv.. Jeg har lagt et fornuftigt budget, MEN.. Barselspenge er jo ikke det vildeste.. Så jeg kommer til at have en del mindre en manden.. Han mener at det er fair, at dele de fælles udgifter lige op. Det betyder, at han har 3500,- til sig selv om måneden til sjov og ballade og jeg har kun 200,-. Efter min mening på ingen måde fair.. Han har 10 forskellige krav til en lejlighed og ja jeg er bare glad for at få en.. Han ønsker ikke at tage barsel, hvilket jeg har accepteret, men jeg har dog sat kravet, at jeg vil starte på uddannelse igen Januar 18. Jeg har termin Januar 17. Ikke nok med at han er egoistisk, så er han sidst fødte med en hønemor.. Hun løber efter ham derhjemme med støvsuger og opvaske børster.. Da jeg lærte ham at kende vidste han ikke hvordan man brugte en støvsuger
. Vi bor hjemme hos mig og han laver ingenting! Han smider tøjet på gulvet og stiller tallerknerne i vindueskarmen også forventer han bare at nogen kommer og rydder op for ham 
.. Jeg er ved at blive skør.. Vores forhold har altid været on and OFF og helt ærligt, så ved jeg ikke om vi kan klare et barn.. Eller om han kan.. Han har sagt at han ikke vil have et skilsmisse barn, så hvis vi går fra hinanden, så vil han ikke have noget med det at gøre...
Jeg fik i en tidlig alder en abort og jeg gør det aldrig igen.. Jeg bliver helt dårlig ved tanken.. Og kan slet ikke magte at skulle gøre det igen.
Så hvad gør jeg? Kan man vende sådan en mand? Eller kæmper jeg en kamp jeg i forvejen har tabt?
Anmeld
Citér