Sex efter fødsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

Anonym

Jeg gik så meget i stykker som overhovedet muligt dernede, og jeg havde sex med min mand efter ca 1/2 år. Og det var en mega hurdle at komme over, og jeg var pissenervøs osv.

Jeg læser det overhovedet ikke som noget fysisk, men som noget I helt klart skal snakke om. Og så må du nok sætte hende stolen lidt for døren - ikke i forhold til sex, men at I fandme skal snakke om hvad der foregår.

Og jeg har haft en mand der har lavet noget han ikke skulle (med billeder osv).

Det bliver nok ikke nogen rar og hyggelig snak, men jeg tror da I skal have den..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Måske er jeg ikke tilstrækkelig kvindesolidarisk, men jeg kan nogen gange ikke helt forstå, at manden skal være ih og åh så forstående og bare acceptere tingenes tilstand, for hvis kvinden ikke har lyst skal det jo accepteres. Jo jo, hvis kvinden LIGE havde født, havde traumer der var årsag til det osv. Men jeg synes, at vi kvinder skal være bedre til at tage hensyn den anden vej: intimitet er en del af et parforhold, og jeg synes det er fejt at forvente at manden nærmest skal hoppe på tungen for at tage sig af kvindens behov, når hun er blevet mor, men kvinden må godt feje mandens  behov af, og så er det helt okay.

Barnet er 14 måneder. Jeg kan jo ikke rigtig råde dig TS, for jeg synes egentlig det er kvinden der måtte sadle om. Du lyder til at have været sød og hensynsfuld, og at spørge hvert halve år synes jeg godt nok er stort af dig - at du kan gå så længe, sikke en omsorg. Jeg synes ikke, du forlanger for meget, når du efterspørger intimitet i jeres parforhold. 

Og når hun ikke en gang vil bare forsøge at imødekomme dig, når du en sjælden gang imellem spørger, men i stedet stejler.. ja, jeg ville nok foreslå parterapi eller et møde med en sexolog. Manglende intimitet kan virkelig dræbe parforholdet i længden. 

Held og lykke!

jeg har netop prøvet at være forstående over for det hun har været igennem. Men hvornår kan man begynde at "kræve" lidt den anden vej igen uden at man skal blive stemplet som en utaknemmeligt idiot ?

jeg begynder lidt at dele din mening med at hun må tá sig lidt sammen snart og så bare prøve lidt i stedet for at bare at lade det gå til..

hun siger at i hendes mødregruppe er der ikke nogen af dem som har haft sex endnu og det er ca. Lige så lang tid som mig og min kæreste nogen af dem længere, kan det passe ? Er det ikke lidt usansynligt at ingen af dem har fået et lidt normalt sex liv igen ?

tak for din mening 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonymor

Anonym skriver:

jeg har netop prøvet at være forstående over for det hun har været igennem. Men hvornår kan man begynde at "kræve" lidt den anden vej igen uden at man skal blive stemplet som en utaknemmeligt idiot ?

jeg begynder lidt at dele din mening med at hun må tá sig lidt sammen snart og så bare prøve lidt i stedet for at bare at lade det gå til..

hun siger at i hendes mødregruppe er der ikke nogen af dem som har haft sex endnu og det er ca. Lige så lang tid som mig og min kæreste nogen af dem længere, kan det passe ? Er det ikke lidt usansynligt at ingen af dem har fået et lidt normalt sex liv igen ?

tak for din mening 

Det er ikke usandsynligt, men det betyder ikke det er okay. Jeg synes, at du skal få talt med hende igen om, at du virkelig elsker hende og savner at være tæt på hende, fordi du tænder så meget på hendes krop.  Foreslå hende at få barnet passet en aften og sig til hende, at du vil give hende en aften hvor hun er 100% i fokus.

Og så lav en lækker middag, stearinlys, romantik, og så kan du give hende en lækker massage som kan udvikle sig. Det er mit forslag -stille og roligt frem, hvor det på sin vis er hende der er i fokus, selvom det er dig, der vil intimiteten mest

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Det er ikke usandsynligt, men det betyder ikke det er okay. Jeg synes, at du skal få talt med hende igen om, at du virkelig elsker hende og savner at være tæt på hende, fordi du tænder så meget på hendes krop.  Foreslå hende at få barnet passet en aften og sig til hende, at du vil give hende en aften hvor hun er 100% i fokus.

Og så lav en lækker middag, stearinlys, romantik, og så kan du give hende en lækker massage som kan udvikle sig. Det er mit forslag -stille og roligt frem, hvor det på sin vis er hende der er i fokus, selvom det er dig, der vil intimiteten mest

Den aften er forgået og hendes svar for enden af aftenen var at hun ikke kunne under pres, under hele aftenen havde hun kun tænkt på at hun følte sig forpligtet til sex slut på aftenen. 

Jeg havde ikke lavet den mindste hentydning af sex. Fortalte hende at hun var smuk og alt det der. Først ved massagen gjorde jeg et par hentydninger.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Den aften er forgået og hendes svar for enden af aftenen var at hun ikke kunne under pres, under hele aftenen havde hun kun tænkt på at hun følte sig forpligtet til sex slut på aftenen. 

Jeg havde ikke lavet den mindste hentydning af sex. Fortalte hende at hun var smuk og alt det der. Først ved massagen gjorde jeg et par hentydninger.

Du godeste, det er jo umuligt. Det lyder til at uanset hvad du gør, er det forkert. Men måske er der noget helt andet på færde med knas i forholdet, når hun sender intime billeder til andre. Så vil jeg igen foreslå parterapi eller sexolog. Ved ikke hvor i bor, men kig eventuelt Maria Stobbe på Facebook, hun er i Silkeborg

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym

Umiddelbart lyder det som om at hun leder efter noget andet. Det er da ikke okay at sende bikini billeder til andre... andre mænd eller er det veninder der er tale om?

Hvis hun ikke mener hun kan dyrke sex 14 mdr efter sin fødsel, skal hun da søge læge. Hvis hun har det så svært med sig selv, bør hun måske tale med en psykolog?

Nej, jeg tror ikke det er normalt at hun ikke har forsøgt at have sex over et år efter fødslen. Det er ikke for at være grov, men det lyder som om det handler om vilje og manglende lyst. Det kan godt være at det er helt reelt at hun ikke føler lyst, men så synes jeg at hun bør arbejde med det. Det er ikke nemt at bibeholde et parforhold uden sex og intimitet. Det synes jeg heller ikke man kan forvente. 

Det er heeelt okay at man skal have overskud, bugt med noget af trætheden, vænne sig til forældrerollen osv! Meeeen... det burde vel hjælpe på det efterhånden? 

Det er som skrevet ikke for at være grov, eller træde nogen over tæerne, men jeg kan godt forstå at din tålmodighed er sat på en prøve. Det lyder som om du har været meget forstående.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.