Sex efter fødsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej, jeg er en 25 årig mand der har lidt problemer i forholdet..

vi fik en sund og rask dreng for omkring 14 måneder siden, det var helt igennem fantastisk så det er ikke der problemet ligger.

problemet er at vi ikke har haft sex siden hun fødte. Jeg er ved at eksplodere af spørgsmål og tvivl om hvad årsagen til det er.

jeg har prøvet utallige gange og snakke med hende om det, i starten sagde hun at det var fordi hun lige havde født og hun skulle have sine hormoner på plads og det er selvfølgelig fair nok. Jeg sagde at hun bare kunne tage sin tid.

der gik et halvt pr før jeg prøvede at snakke med hende igen om sexen og hun stjernede bare fuldstændigt af. Jeg fik så talt hende lidt ned og hun forklarede så at hun følte sig vildt usikker og usexet. Jeg forsikrede hende så om at det havde hun slet ingen grund til at være. Hun er smuk fræk og dejlig.

jeg prøver alle tænkelige måder at få hende til at føle sig fin og lækker igen men det bider bare ikke på. Hun vifter mig bare af. Der går 6 måneder mere og så gør jeg noget jeg ikke er stolt af. Jeg kigger hendes mobil....

jeg finder hendes snap og ser hun sender bikini billeder til den anden ende af Danmark... Hvor blev usikkerheden af og det med at hun ikke følte sig fræk.. Hun har ikke gjordt noget lignende før. Men efter hun fødte så blev jeg bare lukket ned..

hvorfor bliver hun så sur når jeg vil snakke om det hun går nærmest i defensiv?

Hvorfor spiller hun kortet om usikkerhed når hun sender bikini billeder til andre ? 

Kan alt det her føres tilbage til graviditeten ? 

Hvad er jeres tanker hvis i vil dele dem med mig ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej, jeg er en 25 årig mand der har lidt problemer i forholdet..

vi fik en sund og rask dreng for omkring 14 måneder siden, det var helt igennem fantastisk så det er ikke der problemet ligger.

problemet er at vi ikke har haft sex siden hun fødte. Jeg er ved at eksplodere af spørgsmål og tvivl om hvad årsagen til det er.

jeg har prøvet utallige gange og snakke med hende om det, i starten sagde hun at det var fordi hun lige havde født og hun skulle have sine hormoner på plads og det er selvfølgelig fair nok. Jeg sagde at hun bare kunne tage sin tid.

der gik et halvt pr før jeg prøvede at snakke med hende igen om sexen og hun stjernede bare fuldstændigt af. Jeg fik så talt hende lidt ned og hun forklarede så at hun følte sig vildt usikker og usexet. Jeg forsikrede hende så om at det havde hun slet ingen grund til at være. Hun er smuk fræk og dejlig.

jeg prøver alle tænkelige måder at få hende til at føle sig fin og lækker igen men det bider bare ikke på. Hun vifter mig bare af. Der går 6 måneder mere og så gør jeg noget jeg ikke er stolt af. Jeg kigger hendes mobil....

jeg finder hendes snap og ser hun sender bikini billeder til den anden ende af Danmark... Hvor blev usikkerheden af og det med at hun ikke følte sig fræk.. Hun har ikke gjordt noget lignende før. Men efter hun fødte så blev jeg bare lukket ned..

hvorfor bliver hun så sur når jeg vil snakke om det hun går nærmest i defensiv?

Hvorfor spiller hun kortet om usikkerhed når hun sender bikini billeder til andre ? 

Kan alt det her føres tilbage til graviditeten ? 

Hvad er jeres tanker hvis i vil dele dem med mig ?

Jeg afviste min kæreste 6 ud af 7 gange de første 12 mdr. Til sidst begyndte han at spejle min reaktion og det var ikke rart. Det var slet, slet ikke gået op for mig, at det kun var mit eget billede på min krop den var gal med. Hans syn på min krop havde ikke ændret sig synderligt. Og da han så begyndte at spejle min reaktion gik det op for mig hvor hårdt det tog på ham at jeg afviste ham igen og igen. Fra hans side havde jeg jo ikke ændret mig. 

Men set fra DIN kærestes synsvinkel så kan det godt føles som et enormt pres, når der bliver lagt op til intimitet så følger der en forventning om, at det vil føre til sex. Det kan godt være sådan hun har det.

Og som mor kan det godt være utroligt svært at vende tilbage som sexet kvinde. Specielt den første gang efter fødslen. 

Håber det snart løser sig for jer.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg afviste min kæreste 6 ud af 7 gange de første 12 mdr. Til sidst begyndte han at spejle min reaktion og det var ikke rart. Det var slet, slet ikke gået op for mig, at det kun var mit eget billede på min krop den var gal med. Hans syn på min krop havde ikke ændret sig synderligt. Og da han så begyndte at spejle min reaktion gik det op for mig hvor hårdt det tog på ham at jeg afviste ham igen og igen. Fra hans side havde jeg jo ikke ændret mig. 

Men set fra DIN kærestes synsvinkel så kan det godt føles som et enormt pres, når der bliver lagt op til intimitet så følger der en forventning om, at det vil føre til sex. Det kan godt være sådan hun har det.

Og som mor kan det godt være utroligt svært at vende tilbage som sexet kvinde. Specielt den første gang efter fødslen. 

Håber det snart løser sig for jer.

Det kunne være man skulle lade vær med at servere det hele på et sølvfad. Ville bare gerne tage imod hende når hun så var klar. Tak for svaret. 

Andre tanker er velkommen

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

10. juni 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Der er gået 16 måneder siden min kæreste fødte og vi har haft sex 1 gang. Hun siger at lysten ikke er der. Så jeg har lidt samme problem jeg synes det er lang tid for at vende tilbage til det normale. Ud af de blogge jeg har læst er 10 måneder det længste jeg har set eller hørt om. 

Følger lige med her.

Øh

du er med på at man kan se, det er dig - den samme som har startet tråden, der har lavet det her indlæg ikke? 

Hvordan kan du desuden se afsendte snaps?

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Øh

du er med på at man kan se, det er dig - den samme som har startet tråden, der har lavet det her indlæg ikke? 

Hvordan kan du desuden se afsendte snaps?

Akward - Jeg ville bare sprede den lidt.

snap har en chat og den chat har en historie....

det er ikke det som er det vigtige. Pointen i at jeg skrev jeg havde set det var at hun kan da ikke være så usikker når sådan noget ryger afsted på Snapchat ? 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Den er svær. Lysten kommer kun når den kommer. Hvis din kæreste er villig til det skulle I  eller hun måske prøve at finde ud af hvorfor lysten ikke er der. Der kan være multiple grunde til det

Gik hun i stykker forneden ved fødslen?

Har hun vanskeligheder med at holde på vandet?

Nogle kvinders naturlige lugt dernede kan godt ændre sig efter en fødsel. Det kunne måske være det?

Du kunne måske også tage noget mere over i forhold til at være tæt på jeres barn, hvis du ikke allerede er det. Nærheden med sådan et lille menneske kan også slukke lysten lidt, specielt hos kvinder.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den er svær. Lysten kommer kun når den kommer. Hvis din kæreste er villig til det skulle I  eller hun måske prøve at finde ud af hvorfor lysten ikke er der. Der kan være multiple grunde til det

Gik hun i stykker forneden ved fødslen?

Har hun vanskeligheder med at holde på vandet?

Nogle kvinders naturlige lugt dernede kan godt ændre sig efter en fødsel. Det kunne måske være det?

Du kunne måske også tage noget mere over i forhold til at være tæt på jeres barn, hvis du ikke allerede er det. Nærheden med sådan et lille menneske kan også slukke lysten lidt, specielt hos kvinder.

Hun gik minimalt i stykker dernede. Jordemoderen sagde at det så rigtig fint ud. Hun hverken lugter eller har problemer med vandet. Hun har ingen af de gener du nævner i hvert fald af hvad hun har sagt til mig. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonymor

Måske er jeg ikke tilstrækkelig kvindesolidarisk, men jeg kan nogen gange ikke helt forstå, at manden skal være ih og åh så forstående og bare acceptere tingenes tilstand, for hvis kvinden ikke har lyst skal det jo accepteres. Jo jo, hvis kvinden LIGE havde født, havde traumer der var årsag til det osv. Men jeg synes, at vi kvinder skal være bedre til at tage hensyn den anden vej: intimitet er en del af et parforhold, og jeg synes det er fejt at forvente at manden nærmest skal hoppe på tungen for at tage sig af kvindens behov, når hun er blevet mor, men kvinden må godt feje mandens  behov af, og så er det helt okay.

Barnet er 14 måneder. Jeg kan jo ikke rigtig råde dig TS, for jeg synes egentlig det er kvinden der måtte sadle om. Du lyder til at have været sød og hensynsfuld, og at spørge hvert halve år synes jeg godt nok er stort af dig - at du kan gå så længe, sikke en omsorg. Jeg synes ikke, du forlanger for meget, når du efterspørger intimitet i jeres parforhold. 

Og når hun ikke en gang vil bare forsøge at imødekomme dig, når du en sjælden gang imellem spørger, men i stedet stejler.. ja, jeg ville nok foreslå parterapi eller et møde med en sexolog. Manglende intimitet kan virkelig dræbe parforholdet i længden. 

Held og lykke!

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym

Hej.

Jeg kan forstå at du er frustreret og min kæreste og jeg har heller ikke haft særligt meget sex siden min søns fødsel og det er faktisk først nu efter det første år at lysten kommer mere igen efter trætheden er mindre og tiden til hinanden større. 

Mit problem var selvfølgelig manglende overskud men også at jeg var øm og det kan din kæreste måske frygte at hun er? Jeg var så nervøs for om det gjorde ondt at min anspændthed gjorde at det gjorde ondt på mig.. Jeg kender alt for godt det med at føle sig usexet og det ligger meget dybt psykisk hos mig. Selvom jeg ved at min kæreste finder mig sexet og jeg er sikker på hans kærlighed og lyst til mig, så skal jeg virkelig acceptere mig selv før jeg kan lukke mig op. Så meget har ændret sig i kroppen og forholdet så måske din kæreste bare har svært ved at finde sig selv. 

Jeg ville helt sikkert sætte mig ned med hende og tage den dumme samtale igen. Fortælle hende hvor glad du er for hende og hvor smuk du stadig synes hun er. Og at det sårer dig at føle dig afvist fordi du mangler noget imtimitet. Så måske foreslå at i starter med at massere hinanden og komme hinandens kroppe nærmere inden i har sex. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.