Ved virkelig ikke hvad jeg gør??:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

Rauw

kan i ik bare låne lidt i banken indtil du får su igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Berta

Som de andre siger - du må ud og tjene nogle penge. 

Det er et spørgsmål om at være ihærdig og kreativ. 

Trop op i butikker/ restauranter / virksomheder og spørg efter arbejde. Kontakt de lokale distributionscentre - og få et par avis/reklame ruter - i byen kan man cykle rundt med aviser. Tag kontakt til lokale landmænd (du kan sikkert cykle ud til de nærmeste /eller tag bussen) - og spørg efter arbejde - evt plukke jordbær el lign. 

Opsøg familie / naboer / venner eller lav et opslag på Facebook eller i din lokale brugs og tilbud at slå græs / luge haven / feje eller hvad du nu kan finde ud af og få en timeløn for det. 

Hvad med campingpladser / eller sommerhus rengøring - nu du bor tæt på sommerhus områderne - både Fanø og langs vestkysten. Du må tage bussen og cyklen - og måske skal du tidligt op. 

Du behøver ikke mange timer eller nødvendigvis at arbejde hele sommeren for at skrabe sammen til husleje og mad. 

Pøj Pøj med det. Du skal nok finde arbejde hvis du vil - men det er ikke sikkert det lige er et job der er slået op med annonce. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Hectar

Berta skriver:

Som de andre siger - du må ud og tjene nogle penge. 

Det er et spørgsmål om at være ihærdig og kreativ. 

Trop op i butikker/ restauranter / virksomheder og spørg efter arbejde. Kontakt de lokale distributionscentre - og få et par avis/reklame ruter - i byen kan man cykle rundt med aviser. Tag kontakt til lokale landmænd (du kan sikkert cykle ud til de nærmeste /eller tag bussen) - og spørg efter arbejde - evt plukke jordbær el lign. 

Opsøg familie / naboer / venner eller lav et opslag på Facebook eller i din lokale brugs og tilbud at slå græs / luge haven / feje eller hvad du nu kan finde ud af og få en timeløn for det. 

Hvad med campingpladser / eller sommerhus rengøring - nu du bor tæt på sommerhus områderne - både Fanø og langs vestkysten. Du må tage bussen og cyklen - og måske skal du tidligt op. 

Du behøver ikke mange timer eller nødvendigvis at arbejde hele sommeren for at skrabe sammen til husleje og mad. 

Pøj Pøj med det. Du skal nok finde arbejde hvis du vil - men det er ikke sikkert det lige er et job der er slået op med annonce. 

Mange af den slags job bliver ikke slået op nogle steder, men derimod givet til folk der kigger forbi og tager en lille snak med chefen.

Anmeld Citér

10. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg lige er færdig med vuc (10 klasse) og skal påbegynde bager uddannelse til august.  Men jeg kan hverken få kontanthjælp, engangsydelse eller noget andet form for hjælp. 

Fik af vide jeg kunne spise gratis på varmestuen, og får ikke hjælp til husleje fordi jeg ikke er udsættelse truet.. men min udlejer smider os ud hvis vi ikke betaler husleje, der står højt og tydeligt i husleje at hvis den og det indskud vi afdrager med bliver betalt bliver vi smidt ud (vi er lige flyttet ind og det vores drømme hus)... den eneste indtægt min kæreste får er su, hvilket vi umurlig kan leve af begge to?... vil kunne få kontanthjælp hvis jeg viser afslag på uddannelse, eller hvis jeg var forsøger?... skal jeg virkelig drop uddannelsen for at kunne få mad, betalt husleje og regninger?... hvad skal jeg gøre? Nogen der har prøvet det samme???

Der er ikke noget hjælp at hente mellem uddannelser  - det  har der aldrig været...  Job er løsningen

Du skriver du er fra Esbjerg .. Så er det samme heldigt at tysker sæsonen er startet ..  Alle restauranter,  hoteller,  isboder,  campingpladser og museer får mega travlt de næste måneder ..  Ring til dem alle og tilbyd din arbejdskraft  - der skal nok vvær nogen der mangler stadigvæk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.