Ved virkelig ikke hvad jeg gør??:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
13 svar
24 synes godt om
10. juni 2016

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg lige er færdig med vuc (10 klasse) og skal påbegynde bager uddannelse til august.  Men jeg kan hverken få kontanthjælp, engangsydelse eller noget andet form for hjælp. 

Fik af vide jeg kunne spise gratis på varmestuen, og får ikke hjælp til husleje fordi jeg ikke er udsættelse truet.. men min udlejer smider os ud hvis vi ikke betaler husleje, der står højt og tydeligt i husleje at hvis den og det indskud vi afdrager med bliver betalt bliver vi smidt ud (vi er lige flyttet ind og det vores drømme hus)... den eneste indtægt min kæreste får er su, hvilket vi umurlig kan leve af begge to?... vil kunne få kontanthjælp hvis jeg viser afslag på uddannelse, eller hvis jeg var forsøger?... skal jeg virkelig drop uddannelsen for at kunne få mad, betalt husleje og regninger?... hvad skal jeg gøre? Nogen der har prøvet det samme???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvad med at få et sommerferie job indtil du kan få SU til august?

Anmeld Citér

10. juni 2016

Loa

Tænker også et sommerferiejob/afløser/vikar eller lign. må være løsningen?

Bakken eller tivoli måske?

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Hvad med at få et sommerferie job indtil du kan få SU til august?

Jeg har søgt og søgt lige siden januar, har desværre intet fundet, og kan intet finde. har skam prøvet og været til mange samtaler, og sendt ansøgninger rundt. Men der ingen der mangler.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tænker også et sommerferiejob/afløser/vikar eller lign. må være løsningen?

Bakken eller tivoli måske?

Nu er det ikke lige alle der fra sjælland.. jeg fra jylland omkring   esbjerg 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Kofoed.

Anonym skriver:

Jeg har søgt og søgt lige siden januar, har desværre intet fundet, og kan intet finde. har skam prøvet og været til mange samtaler, og sendt ansøgninger rundt. Men der ingen der mangler.

Plejehjem og hjemmehjælpen mangler altid sommerafløsere, så tag rundt forbi dem og snak med den daglige leder og lykkes det ikke, så prøv på lagere, butikker osv. Eller rengørings firmaer og vikarbureau. Der burde være noget du kan få.

Anmeld Citér

10. juni 2016

LLT.

Anonym skriver:

jeg er fra vejrup, 25 km fra esbjerg, så har set nogle jobs der evt. kunne være noget (ved så ikke om du har søgt dem eller hvordan med transport) men så at hunkemøller i kolding storcenter mangler en, dog kun 7 timer ugentligt, men med mulighed for flere timer, ellers send uopfordret til de små købmænd herude omkring, vores er spritny og tager med jævne mellemrum ind, ellers gørding er der brugs og købmand(flemming hedder den nu haha)

men hvad med engangs ydelse? kunne de heller ikke hjælpe der? 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Loa

Nåh ja, det sagde du ikke noget om.

Findes der ikke nogle is-steder eller et pizza sted eller et eller andet der kan bruge en?

Fakta Esbjerg - søger servicemedarbejder.

DAN REN SERVICE A/S, Esbjerg - søger rengøringsassistent.

Måske ikke det mest spændende, men hvis det bare er for halvanden måned?

Anmeld Citér

10. juni 2016

Hectar

Der må være en del fabrikker med egen produktion på Esbjergegnen. De fleste steder søger de ikke aktivt, men tager gerne unge studerende ind som sommerferieafløsere/sæsonarbejdere. Det kræver som regel ikke andet at man tager ud på fabrikken og tilbyder sin hjælp og mange steder kan man starte allerede dagen efter.

Prøv

Anmeld Citér

10. juni 2016

Anonym trådstarter

LLT. skriver:

jeg er fra vejrup, 25 km fra esbjerg, så har set nogle jobs der evt. kunne være noget (ved så ikke om du har søgt dem eller hvordan med transport) men så at hunkemøller i kolding storcenter mangler en, dog kun 7 timer ugentligt, men med mulighed for flere timer, ellers send uopfordret til de små købmænd herude omkring, vores er spritny og tager med jævne mellemrum ind, ellers gørding er der brugs og købmand(flemming hedder den nu haha)

men hvad med engangs ydelse? kunne de heller ikke hjælpe der? 

Har ikke kørekort eller bil, så det offenlige transport skulle jeg gerne tage. Og nej heller ikke engangsydelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.