Ferie på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2016

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jo hvorfor ikke, syntes du ikke det er fair nok at du ikke både kan få ferie penge OG offentlige ydelser samtidig? 

Jeg syntes det giver god mening 

Tror du misforstå mig, eller så formulere jeg mig forkert. 

Mit spørgsmål er, at hvis jeg holder de ferie dage jeg har fra tiderligere job. Og ingen ydelse får, så må jeg vil godt rejse til udlandet eller ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

lineog4

Anonym skriver:

Tror du misforstå mig, eller så formulere jeg mig forkert. 

Mit spørgsmål er, at hvis jeg holder de ferie dage jeg har fra tiderligere job. Og ingen ydelse får, så må jeg vil godt rejse til udlandet eller ?

Hvis du framelder kontanthjælp i de dage hvor du afholder ferie, dvs. Ikke modtager kontanthjælp er du fri som fuglen  du må også gerne framelde kontanthjælp selvom du ikke har ferie til gode hvis du fx har en måned uden særlige udgifter. Men i de dage du modtager kh skal du være hjemme i DK og til rådighed 

Anmeld Citér

9. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lineog4 skriver:

Hvis du framelder kontanthjælp i de dage hvor du afholder ferie, dvs. Ikke modtager kontanthjælp er du fri som fuglen  du må også gerne framelde kontanthjælp selvom du ikke har ferie til gode hvis du fx har en måned uden særlige udgifter. Men i de dage du modtager kh skal du være hjemme i DK og til rådighed 

Præcis 

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

MummiT skriver:

Sidste år var jeg på Rhodos selvom jeg var på kontanthjælp. Når man har været på kontanthjælp i et år har man ret til 5 ugers ferie.

Så man optjener retten til 5 ugers ferie ved at blive forsørget af staten i et år? 

Anmeld Citér

9. juni 2016

M'sMor

Newsence skriver:

Du må godt tage på ferie men du skal melde det til kommunen da du ikke kan modtage kontanthjælp mens du er væk da du jo ikke står til rådighed for arbejde mens du er rejst.. 

Det er desværre ligemeget hvornår du har feriepenge fra. Når man er på kontanthjælp bliver en hver indtægt modregnet. Dvs at får du 1500kr i feriepenge vil de blive modregnet din kontanthjælp. 

Det er ikke beløbet med dagene der trækkes fra. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Rauw

karivinc skriver:

Så man optjener retten til 5 ugers ferie ved at blive forsørget af staten i et år? 

Man arbejder jo for de penge man får, jeg arbejdede feks 37 timer om ugen(faktisk mere fordi jeg konstant fik ekstra opgaver selv om jeg havde fri) i en inst på ligefod med de rigtigt ansatte, bortset fra jeg kun fik småpenge for det. Så det er vel kun fair hvis de har indført at man optjener ret til ferie. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
karivinc skriver:

Jeps - utroligt ikke ?

Anmeld Citér

9. juni 2016

karivinc

Man arbejder jo for de penge man får, jeg arbejdede feks 37 timer om ugen(faktisk mere fordi jeg konstant fik ekstra opgaver selv om jeg havde fri) i en inst på ligefod med de rigtigt ansatte, bortset fra jeg kun fik småpenge for det. Så det er vel kun fair hvis de har indført at man optjener ret til ferie. 

Hvis man er i fuldtids aktivering, er det fair nok. Men hvis ikke (hvilket er tilfældet for de kontanthjælpsmodtagere, som jeg kender) synes jeg ærlig talt, at det er noget decideret svineri.

Anmeld Citér

9. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

jamen hvordan kan det have noget med kontakthjælpen at gøre, når det er ferie jeg har til gode efter jeg har været på arbejdsmarkedet? ..  

Du kan ikke holde ferie og være på kontanthjælp mig Bekendt, har aldrig selv været i din situation, men mener absolut at du skal afmelde din kontanthjælp i den periode og bruge dine feriepenge på ferie.. Jeg er på dagpenge lige pt og kan ikke holde ferie samtidig med jeg får dagpenge. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
karivinc skriver:

Det var i hvert fald hvad jeg fik at vide da jeg var på kontanthjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.