Ferie på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2016

Newsence

Du må godt tage på ferie men du skal melde det til kommunen da du ikke kan modtage kontanthjælp mens du er væk da du jo ikke står til rådighed for arbejde mens du er rejst.. 

Det er desværre ligemeget hvornår du har feriepenge fra. Når man er på kontanthjælp bliver en hver indtægt modregnet. Dvs at får du 1500kr i feriepenge vil de blive modregnet din kontanthjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

MinPrins

Anonym skriver:

jamen hvordan kan det have noget med kontakthjælpen at gøre, når det er ferie jeg har til gode efter jeg har været på arbejdsmarkedet? ..  

Fordi man må ikke modtage penge når man er på kh...

Anmeld Citér

8. juni 2016

CutieKiwi

Anonym skriver:

jamen hvordan kan det have noget med kontakthjælpen at gøre, når det er ferie jeg har til gode efter jeg har været på arbejdsmarkedet? ..  

Det er ren lovgivning  

Anmeld Citér

8. juni 2016

Bshizzle

Da du kun har været på KH i 4 mdr (unger 12 mdr altså) så har du IKKE ret til at holde ferie! 

Dvs hvis du ønsker at holde ferie, så vil du ikke kunne modtage KH.. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

migmigher

Anonym skriver:

Det er fordi, du skal stå til rådighed, mens du modtager kontanthjælp. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

migmigher skriver:

Det er fordi, du skal stå til rådighed, mens du modtager kontanthjælp. 

Vel ikke når jeg har 6dages ferie fra et tidligere job som går til ferie året 16/17..

Anmeld Citér

8. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vel ikke når jeg har 6dages ferie fra et tidligere job som går til ferie året 16/17..

Jo selvfølgelig. Du kan naturligvis ikke modtage kontanthjælp når du holder ferie på optjente feriepenge - du får jo ikke dobbelt?! Det er præcis ligesom at man bliver trukket i løn på nyt arbejde imens man holder ferie på feriepenge optjent på et tidligere arbejde ��

Anmeld Citér

8. juni 2016

Newsence

Anonym skriver:

Det gør ingen forskel hvornår du har optjent de penge. Man skal altid forsørge sig selv så meget man kan. derfor: Hvis du holder ferie modtager du ikke kontanthjælp ( når du kun har været på kH i 4 måneder)

Og får du penge udbetalt VIL de altid blive modregnet i din KH. Om de kommer fra tidligere arbejde, eller nuværende deltidsjob.

Det samme gælder hvis du er gift. Så vil din mands indtægt blive modregnet din kontanthjælp 

Anmeld Citér

8. juni 2016

ESV

Anonym skriver:

Jo hvorfor ikke, syntes du ikke det er fair nok at du ikke både kan få ferie penge OG offentlige ydelser samtidig? 

Jeg syntes det giver god mening 

Anmeld Citér

8. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jo selvfølgelig. Du kan ikke modtage feriepenge og kontanthjælp på samme tid. Det er vel fair nok. Man skal være til rådighed og det er du ikke hvis du holder ferie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.