Mor1986 skriver:
Hvis man er villig til at bo lidt uden for de større byer så kan man købe huse billigt. Vi bor i en mindre by som ligger 40 min fra Århus. Mange huse her koster under en mio og er inflytnings klar. Selvfølgelig er der også huse der ikke er.
vores gav vi 595.000 for og renoverede så det hele så det blev dom vi ville have det.
Jeg er godt klar over, at man sagtens kan få huse i den prisklasse, hvis man er klar til at bo lidt længere ude. De fleste vil dog gerne bo tæt på arbejde, indkøb og skole/daginstitution, hvilket gør, at mange af de små byer bare ikke er attraktive for flertallet.
Og det er vel det banken primært kigger på - hvor nemt det vil være, at sælge huset i tilfælde af, at det ikke kan løbe rundt økonomisk. Og om man ved salg vil kunne få pengene igen, som man har givet for det.
Jeg ved, at det i vores tilfælde var et minus, at det er et ret specielt hus, som det generelt er svært at sælge, men et plus at det ligger tæt på Århus' kommende letbane, som gør at de forventer prisstigninger i området om et par år.
Anmeld
Citér