Har han adhd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2016

Flomse

På mig lyder det ikke nødvendigvis som adhd. Min datter havde samme træk indtil en vaks pædagog havde hende under kyndige hænder med øvelser. Det var den taktile sans der ikke var helt veludviklet (typisk kejsersnitbørn der har det) , så min datter havde svært ved at mærke sig selv, dvs falde i søvn, var voldsom i sine bevægelser over for andre, ja nærmest kravlede på væggene. Vi sikke sørge for at dreje hende meget rundt, lave massage, og det var ikke almindelig massage, men forholdsvis 'hårde ' tryk rundt over hele kroppen, fodbad m.m. nu ca et halvt år efter denne indsats blev sat i gang har vi fået et helt andet barn. Hun går ikke amok over små ting, hun er blevet gladere og der er kommet ro på hende.

Måske din søn har noget af det samme? 

Held og lykke med det hele

Beklager manglende smiley osv men kan ikke hitte ud af det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2016

Mullesmith

På mig lyder det ikke nødvendigvis som adhd. Min datter havde samme træk indtil en vaks pædagog havde hende under kyndige hænder med øvelser. Det var den taktile sans der ikke var helt veludviklet (typisk kejsersnitbørn der har det) , så min datter havde svært ved at mærke sig selv, dvs falde i søvn, var voldsom i sine bevægelser over for andre, ja nærmest kravlede på væggene. Vi sikke sørge for at dreje hende meget rundt, lave massage, og det var ikke almindelig massage, men forholdsvis 'hårde ' tryk rundt over hele kroppen, fodbad m.m. nu ca et halvt år efter denne indsats blev sat i gang har vi fået et helt andet barn. Hun går ikke amok over små ting, hun er blevet gladere og der er kommet ro på hende.

Ja det kan helt sikkert også være en mulighed, han er også kommet til verden ved kejsersnit 

Anmeld Citér

3. juni 2016

bøllen

Abrazos skriver:

Mine tanker gik også om det kunne være sanseintegrationsforstyrrelser .

kan kende nogle af tingene fra min dreng og han har mange SI forstyrrelser . Bliver børstet og er startet på motorisk træning . Og kan allerede de en forandring 

Anmeld Citér

3. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke rådgive ud fra det du skrev om det lydet som adhd - det er ppr du skal have fat i. Men er lære/pædagog bekymret for om det er adhd? 

Det jeg læser er dog at der skal arbejdes med hans taktile sans. Du kan kontakte din drengs sundhedsplekerske - de ved en masse om det og kan rådgive ift. nogle øvelser du kan lave med ham. 

Anmeld Citér

3. juni 2016

Kay

Mullesmith skriver:

Jeg var faktisk lige i gåe bestilt sådan en endags kalender med magnet piktogrammer som jeg netop tænkte vi så skulle lave sammen hver aften så han viste hvad der skulle foregå den efterfølgende dag. Tænkte nemlig også at det ville gøre hverdagen mere overskuelig og visuel for ham, så må vi se hvad det kan gøre for ham. 

Hvor har du bestilt den?

Anmeld Citér

3. juni 2016

Mullesmith

Kay skriver:

Hvor har du bestilt den?

Planner4kids.com

Anmeld Citér

3. juni 2016

Skouboe

Mullesmith skriver:

Jeg ønsker også som det sidste at han skal diagnostiseres, jeg er selv pædagog og har altid holdt meget afstand fra de diagnoser, men har efterhånden opserveret ham i mange situationer og guidet ham der hvor han synes at have det svært. Jeg synes bare ikke rigtig jeg ser nogen fremgang faktisk er det kun blevet tiltagende med ham, og hans hyperaktivitet og hans frustrations udbrud over fx. At komme til at tegne uden for stregerne hvis han tegner eller hvis hans sko sidder forkert og alt muligt andet som vi andre bare siger nå ja pyt nu med det! 

EyeQ fiskeolie. De kan købes som tyggetabletter og Jeg har hørt fra flere, som fortæller at de har stor glæde af dem til deres børn.

Anmeld Citér

3. juni 2016

Loa

Abrazos skriver:

Uh det lyder som noget min datter kunne bidrage af....

hvor gammel er jeres barn? 

Anmeld Citér

3. juni 2016

lineog4

Mullesmith skriver:

Jeg har er stykke tid gået og tænkt over om min søn har ADHD, han er netop startet i skole og vi har allerede haft en samtale med en pædagog dernede fra der fortæller at vores søn har svært ved de sociale relationer og ofte kommer til at ødelægge det for de andre. Han er også en meget sensitiv dreng der ikke kan klare hvis hans tøj sidder forkert og på et tidspunkt vendte han altid med vilje skoene omvendt fordi han sagde at ellers kunne han ikke mærke dem. Han har svært ved at holde fokus når man taler til ham og giver en besked og kan nærmest aldrig huske hvad han har lavet når man spørger ham hvad de har lavet i skolen. Han bliver nemt meget frustreret over de mindste ting og er rigtig dårlig til at blive siddende når vi spiser aftensmad osv. Derudover kan han nærmest aldrig falde i søvn om aftenen og har svært ved at forstå en besked når man beder ham om noget. Han er meget hyperaktiv. Han er derimod utrolig god til at regne og kan allerede plusse en masse tal sammen og tælle til 50 uden problemer. Jeg er bekymret for min søn da jeg er bage for han meget nemt kan blive det sorte får fordi han ikke forstår hvordan man omgåes andre børn og hellere ødelægger legen end at spørge om han må deltage! Nogen gode råd til hvordan jeg bedst hjælper min søn?

Den bedste måde at hjælpe din søn lige pt er at samarbejde og gøre som du gør nemlig være åben for han måske har nogle udfordringer der kræver hjælp. 

Du kan godt som nogle foreslår skabe mere struktur, lave sociale historier som guider ham i forhold til de sociale relationer - egentlig vil jeg sige alle børn kan have god gavn af struktur og feedforward til sociale relationer, så det er et godt sted at starte og måske i samarbejde med skolen få indført struktur/piktogrammer i skolen, og måske kunne de skrive de sociale historier så de passede med skolevirkeligheden og så kunne I læse dem hver dag der hjemme. 

Og så legeaftaler, lad de andre børn opleve han hjemme en til en hvor der formodentlig går meget bedre med den sociale relation.

Anmeld Citér

7. juni 2016

morNov2010

Mullesmith skriver:

Kan du prøve at give et eksempel på hvordan du starter sådan en op? Det lyder rigtig godt 

Undskyld jeg først svarer nu. Har været lidt hængt op. 

Fx, hvis dit barn har problemer med at se hvornår andre ikke synes legen er sjov længere, så laver du en historie om en dreng/pige, som leger med nogle andre. Drengen/pigen bliver for vild, og de andre børn trækker sig. Barnet fortsætter, fordi han/hun ikke kan aflæse dem, eller ikke forstår de siger stop. 

Fortæl herefter om hvordan man kan se det eller høre det, og hvad barnet gør i sådan en situation.

fortæl hele historien som var det en bog du læser op. Prøv herefter at diskuter bogen. 

Min søn kunne ikke aflæse når andre blev kede af det, men det blev indlært med sådan nogle historier. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.