Bil og ingen forsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2016

Anonymor10

Enirt skriver:

Det er lovpligtlig at have en forsikring på sin bil. Skat holder øje med om du har en forsikring. Hvis du ikke har en får du et brev om at de har registreret at du ikke har en forsikring pt og at du skal få det ordnet ellers kommer politiet og klipper pladerne inden for 14 dage mener jeg det er.

Fik her i april måned sådan et brev fordi mit forsikringsselskab havde lavet en fejl da jeg lavede en omregistrering på min svigermors bil.

Hvor længe har din bekendte kørt rundt uden forsikring?

Det er desværre min erfaring at politiet har for travlt, men det betyder på ingen måde at jeg synes man skal lade være at forsøge at rette op på det ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2016

Kløver

Hvis der overhovedet ingen forsikring er(ansvarsforsikring) så mener jeg man har pligt hvad man ellers ikke har som kun går ud over en selv er op til sig selv, i nogle tilfælde er bilen så lidt værd den ikke er værd at forsikre, men har man ikke ansvarsforsikring kan man lave skade på andre og deres bil uden at kunne yde erstatning 

Anmeld Citér

1. juni 2016

God-mor

Rockertand skriver:

Hvem betaler så erstatning til offeret ved en trafikulykke? 

Jamen bliver det dem ikke pålagt? Hvis jeg køre ind i en og jeg ikke er forsikret, skal jeg vel stadig betale? Det er i hvert tilfælde det jeg gik udfra. Derfor er det da også under alt kritik ikke at være forsikret og jeg forstår da virkelig heller ikke, at nogle vælger ikke at være forsikret, men det bliver vel deres eget problem hvis der sker noget og de ikke er forsikret, men alligevel skal betale. ? 

Anmeld Citér

1. juni 2016

God-mor

An&Jo skriver:

Det er så overhovedet ikke lovligt ikke at have forsikring på sin bil.. 

Du skal som minimum have en ansvarsforsikring og stopper politiet en uden forsikring så klipper de altså pladerne 

Det ved jeg da udemærket godt, og det er da også mega torske dumt ikke at forsikre sig, men de skal bare betale erstatning af egen lomme, hvis der sker noget eller hvad? Det er det jeg tror/gik udfra. 

Anmeld Citér

1. juni 2016

An&Jo

God-mor skriver:

Det ved jeg da udemærket godt, og det er da også mega torske dumt ikke at forsikre sig, men de skal bare betale erstatning af egen lomme, hvis der sker noget eller hvad? Det er det jeg tror/gik udfra. 

Ja men hvis den der kører uden forsikring så ikke har midlerne til at betale, så får offeret kun en lille del af erstatningen, så det går udover alle involverede... Staten vil ikke betale hele beløbet nemlig

Anmeld Citér

1. juni 2016

Skouboe

Jamen bliver det dem ikke pålagt? Hvis jeg køre ind i en og jeg ikke er forsikret, skal jeg vel stadig betale? Det er i hvert tilfælde det jeg gik udfra. Derfor er det da også under alt kritik ikke at være forsikret og jeg forstår da virkelig heller ikke, at nogle vælger ikke at være forsikret, men det bliver vel deres eget problem hvis der sker noget og de ikke er forsikret, men alligevel skal betale. ? 

Hvis en fyr der ikke er forsikret kører ind i dig, er det helt korrekt at han selv skal betale for de skader der sker på dig og din bil.

Men! Du skal have fat i en advokat, stævne ham, en tur igennem retten og have dom for at han skylder dig pengene. Derefter kan du bede ham om at begynde at afdrage pengene, og når han har afdraget de mange 1000 kroner han skylder dig, 5 år senere, kan du få repareret din bil, så du kan køre I den igen.

Ønsker han ikke at afdrage, eller har han ikke pengene (og folk, der ikke har forsikring, har det som regel fordi de ikke har råd, så dette scenarie er meget mere plausibelt), må du tage ham i fogedretten. Hvis kravet er under 50.000 kan du bruge den forenklede inkassoprocess, hvis ikke, skal du regne med yderligere udgifter til inkassoadvokat, fogedbehandling mv - penge som du ikke nødvendigvis får igen allesammen, da de som regel ligger udover det beløb retten tilkender.

I fogedretten prøver man at indgå en afdragsordning, og samtidigt kigger de på hvad han har af værdier, der kan gøres til genstand for udlæg. Eventuelle udgifter til tvangsinddrivelse kommer oveni.

Så hans problem bliver meget hurtigt dit problem...

Og så er jeg endda gået ud fra at der ikke har været personskade...

Anmeld Citér

1. juni 2016

God-mor

An&Jo skriver:

Ja men hvis den der kører uden forsikring så ikke har midlerne til at betale, så får offeret kun en lille del af erstatningen, så det går udover alle involverede... Staten vil ikke betale hele beløbet nemlig

Så er jeg også blevet klogere i dag :-) 

Anmeld Citér

1. juni 2016

God-mor

Skouboe skriver:

Hvis en fyr der ikke er forsikret kører ind i dig, er det helt korrekt at han selv skal betale for de skader der sker på dig og din bil.

Men! Du skal have fat i en advokat, stævne ham, en tur igennem retten og have dom for at han skylder dig pengene. Derefter kan du bede ham om at begynde at afdrage pengene, og når han har afdraget de mange 1000 kroner han skylder dig, 5 år senere, kan du få repareret din bil, så du kan køre I den igen.

Ønsker han ikke at afdrage, eller har han ikke pengene (og folk, der ikke har forsikring, har det som regel fordi de ikke har råd, så dette scenarie er meget mere plausibelt), må du tage ham i fogedretten. Hvis kravet er under 50.000 kan du bruge den forenklede inkassoprocess, hvis ikke, skal du regne med yderligere udgifter til inkassoadvokat, fogedbehandling mv - penge som du ikke nødvendigvis får igen allesammen, da de som regel ligger udover det beløb retten tilkender.

I fogedretten prøver man at indgå en afdragsordning, og samtidigt kigger de på hvad han har af værdier, der kan gøres til genstand for udlæg. Eventuelle udgifter til tvangsinddrivelse kommer oveni.

Så hans problem bliver meget hurtigt dit problem...

Og så er jeg endda gået ud fra at der ikke har været personskade...

Jeg kan godt se problemet nu, jeg har nok ikke været ordentligt oplyst på alle punkter. Så vil jeg nok fortælle TS bekendte uden forsikring, at han indten får en avsvarsforsikring eller også ser hun sig nødsaget til at melde ham/hende, da det åbenbart kan få fatale konsekvenser for andre. Jeg opfordrer ikke til bare at anmelde uden han/hun får en chance. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.