Bil og ingen forsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
17 svar
22 synes godt om
1. juni 2016

Anonym trådstarter

Hvis jeg er vidne til en jeg kender føre sin bil og forsikringen er ophørt,  er jeg så forpligtet til at melde personen til politiet?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2016

Miss Thunder

det vil jeg mene

Anmeld Citér

1. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Hvis jeg er vidne til en jeg kender føre sin bil og forsikringen er ophørt,  er jeg så forpligtet til at melde personen til politiet?  

Nej lad os nu lade være med at have så travlt med andres sager. Det er vedkommendes eget problem ikke at være forsikret, men du kan sige det til vedkommende at det er torske dumt ikke at have bilen forsikret.

Anmeld Citér

1. juni 2016

An&Jo

God-mor skriver:

Nej lad os nu lade være med at have så travlt med andres sager. Det er vedkommendes eget problem ikke at være forsikret, men du kan sige det til vedkommende at det er torske dumt ikke at have bilen forsikret.

Det er så overhovedet ikke lovligt ikke at have forsikring på sin bil.. 

Du skal som minimum have en ansvarsforsikring og stopper politiet en uden forsikring så klipper de altså pladerne 

Anmeld Citér

1. juni 2016

Rockertand

God-mor skriver:

Hvem betaler så erstatning til offeret ved en trafikulykke? 

Anmeld Citér

1. juni 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Rockertand skriver:

Hvem betaler så erstatning til offeret ved en trafikulykke? 

Det kan den skyldige (vi antager det er ham uden forsikring), blive dømt til at gøre. Det offentlige, lægger ud til ofret, og den skyldige vil derefter hænge på en kæmpe gæld, da det jo både handler om personskade, og bil, og bøde... 

Så i al almindelighed vil jeg mene at det er i alles interesse, at få sådan en mand/dame anmeldt til politiet

Anmeld Citér

1. juni 2016

Rauw

Det er vel folks egen sag. Det er dem selv det går udover hvis der skulle ske noget og de får brug for forsikringen og så ikke har nogen. Jeg ville ikke turde køre uden. Men andre mennesker må selv styre deres dumheder. 

Anmeld Citér

1. juni 2016

Janey

Profilbillede for Janey

Det er vel folks egen sag. Det er dem selv det går udover hvis der skulle ske noget og de får brug for forsikringen og så ikke har nogen. Jeg ville ikke turde køre uden. Men andre mennesker må selv styre deres dumheder. 

Det er ikke helt korrekt. Hvis personen uden forsikring kører ind i min bil, så har han/hun jo ingen forsikring til at dække skaden på min bil og mig, så det kan jo meget nemt gå ud over andre. Jeg ville selvfølgelig kunne ligge sag an og få ham/hende dømt til at betale erstatning, men det ville koste mig en masse penge, og det er ikke sikkert, at personen har nogen penge til at betale erstatningen med.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener, at det bliver registreret et sted, at en bil ikke er forsikret, så politiet skulle i teorien komme ud og hente nummerpladen. I praksis har politiet nok så travlt, at det ikke er en af de opgaver, der bliver prioriteret først.

Anmeld Citér

1. juni 2016

Enirt

Anonym skriver:

Det er lovpligtlig at have en forsikring på sin bil. Skat holder øje med om du har en forsikring. Hvis du ikke har en får du et brev om at de har registreret at du ikke har en forsikring pt og at du skal få det ordnet ellers kommer politiet og klipper pladerne inden for 14 dage mener jeg det er.

Fik her i april måned sådan et brev fordi mit forsikringsselskab havde lavet en fejl da jeg lavede en omregistrering på min svigermors bil.

Hvor længe har din bekendte kørt rundt uden forsikring?

Anmeld Citér

1. juni 2016

Anonymor10

God-mor skriver:

Ansvarsforsikring er en lovpligtig forsikring og det kan blive et problem for dem han kører ind i/over, eller reelt set statskassen. Dvs dine og mine penge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.