Lægen gik over stregen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
14 svar
23 synes godt om
29. maj 2016

Anonym trådstarter

Min datter på 21 var til GU hos sin nye læge. Lægen spurgte til, om hun nogensinde havde fået en abort, og hun svarede, at hun for to år siden havde fået en medicinsk abort. Uden at spørge til, hvordan hun havde det med sit valg dengang, sagde lægen:"Tænk engang - du kunne have haft sådan en sød lille toårig nu!" 

Min datter er helt afklaret med, at hun traf den rigtige beslutning dengang, men er det ikke en meget upassende bemærkning? Senere spurgte hun mere ind til det og vendte tilbage til, at det måtte være underligt at vide, at hun kunne være mor til en dejlig unge nu. 

Min datter ønsker at skifte læge nu, hvad jeg godt forstår. Men bør hun ikke på en eller anden måde lade lægen vide, at det var ubehageligt og grænseoverskridende at blive mødt med sådanne bemærkninger? Tænk, hvis hun havde været ulykkelig og fortrudt sit valg dengang. Det ville da være at hælde salt i såret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

Loa

Wow virkelig uprofessionelt af lægen 

Én ting er at vi andre "almindelige" mennesker kan tænke sådan og måske komme med sådan en lidt upassende kommentar, men en læge? Ej det synes jeg godt nok er temmelig upassende.....

Anmeld Citér

29. maj 2016

Troldemommi

Syntes det lyder til at lægen er modstander af abort, det må han/hun jo gerne være, men de skal holde deres personlige meninger for dem selv. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Pinkypie

Puha, minder mig om min gamle læge.. 

Kan fandme godt forstå din datters reaktion, om hun skal sige noget inden hun finder en anden læge, ja det er jo op til hende selv.. yderst uprofessionel læge!

Jeg ville personlig have sagt, at hendes mening omkring det havde hun Værsgod at stikke langt  op hvor pebret gror! For det var da slet ikke hendes sag ! Føj føj! !

til din datter! 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Aristocats

Troldemommi skriver:

Syntes det lyder til at lægen er modstander af abort, det må han/hun jo gerne være, men de skal holde deres personlige meninger for dem selv. 

Jeg synes også, det lugter lidt af at lægen har det stramt med abort og at lade sin personlige mening være til kende eller at hentyde den er på INGEN måde professionelt eller i orden. Lægen skal forholde sig neutralt i alle situationer. For mig ville det være det samme, hvis en læge kom med en kommentar om hvis man for eksempel havde været sammen med mange mænd eller fået en kønssygdom eller lignende. 

Jeg kan godt forstå, at din datter ikke har lyst til at troppe op hos den læge igen. Det er bare yderst forkert at udtale sig på den måde og i det hele taget at forholde sig til patienters svar andet end en professionel måde. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

Sikke en uprofessionel læge! 

Det minder mig lidt om engang, hvor jeg var med en af mine veninder til scanning. Lægen vidste, at hun ville have en abort, men alligevel vendte han skærmen mod hende og sagde "Se, der er din lille baby".

Man bør kunne klage over sådan noget.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

karivinc skriver:

Sikke en uprofessionel læge! 

Det minder mig lidt om engang, hvor jeg var med en af mine veninder til scanning. Lægen vidste, at hun ville have en abort, men alligevel vendte han skærmen mod hende og sagde "Se, der er din lille baby".

Man bør kunne klage over sådan noget.

Hvor ufølsomt! 

Hun ønsker ikke at klage, men bare at begrunde, hvorfor hun vil skifte læge, så vedkommende i det mindste ved, at hun opfattede det som grænseoverskridende og hårdt. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Min datter på 21 var til GU hos sin nye læge. Lægen spurgte til, om hun nogensinde havde fået en abort, og hun svarede, at hun for to år siden havde fået en medicinsk abort. Uden at spørge til, hvordan hun havde det med sit valg dengang, sagde lægen:"Tænk engang - du kunne have haft sådan en sød lille toårig nu!" 

Min datter er helt afklaret med, at hun traf den rigtige beslutning dengang, men er det ikke en meget upassende bemærkning? Senere spurgte hun mere ind til det og vendte tilbage til, at det måtte være underligt at vide, at hun kunne være mor til en dejlig unge nu. 

Min datter ønsker at skifte læge nu, hvad jeg godt forstår. Men bør hun ikke på en eller anden måde lade lægen vide, at det var ubehageligt og grænseoverskridende at blive mødt med sådanne bemærkninger? Tænk, hvis hun havde været ulykkelig og fortrudt sit valg dengang. Det ville da være at hælde salt i såret. 

Jeg ville virkelig finde ud af hvor man klager og gøre det, det er IKKE hverken professionel eller pæn adfærd.

Jeg har selv fået en abort engang og jeg fortryder det på ingen måde, selv om jeg beklager at det blev nødvendigt. Men selv om jeg ikke fortryder det ville jeg blive enormt ubehagelig til mode over nævnte udtalelser, da jeg på ingen måde kunne tolke det som værende andet end noget der bliver sagt for at give skyld og banke nogen i hovedet med et rigtig svært valg de har måtte tage.

Jeg havde klaget og ringet til lægen i telefontiden og fortalt at jeg havde klaget (mest fordi at bare fordi lægen er en røv behøver man ikke selv være det) og så havde jeg skiftet læge.

Anmeld Citér

29. maj 2016

GrønStjerne

Ej det er da på ingen måde i orden!

Jeg kan godt forstå hun har det svært med at klage, men jeg tror hun vil være glad over at hun fik det sagt/skrevet på den lange bane. Selvom det så bare er en email til lægehuset.
Hun kan jo evt. skrive det som et brev/email til lægen, og så informere om at hun har skiftet læge på den baggrund.

Anmeld Citér

29. maj 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Gad vide om det er min læge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.