Hjælp - frustreret, vred og ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
15 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2016

Anonym trådstarter

God aften de damer

Jeg har brug for hjælp/råd. Jeg er så frustreret, vred og ked af det. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gære længere

Lige meget hvordan vi fortæller vores søn at han ikke må tingene, så griner han af os. Vi har peøvet utallige gange at forklare på en kort måde hvorfor man ikke gør sådan og sådan, vi har hævet stemmerne, og ja. Jeg er få gange kommet ud hvor jeg har råbt af ham, men efterfølgende undskyldt, og ligemeget hvad vi gør, så hjælper det ikke. Jeg er så ked af det, fordi jeg føler jeg fejler. Jeg ønsker ikke at råbe af mit barn, men jeg bliver også frustreret da jeg ikke føler det hjælper ligemeget hvordan vi tackler det. Vores dp siger vi bare skal være hårde i tonen, og det synes jeg virkelig også vi er, men det er stadig ikke nok.

vores søn er kun 2 1/2 år. Han forstår en del, men ved jo også godt der alligevel er meget han stadig ikke forstår, men har bare brug for hjælp til at tackle det bedre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

karivinc

God aften de damer

Jeg har brug for hjælp/råd. Jeg er så frustreret, vred og ked af det. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gære længere

Lige meget hvordan vi fortæller vores søn at han ikke må tingene, så griner han af os. Vi har peøvet utallige gange at forklare på en kort måde hvorfor man ikke gør sådan og sådan, vi har hævet stemmerne, og ja. Jeg er få gange kommet ud hvor jeg har råbt af ham, men efterfølgende undskyldt, og ligemeget hvad vi gør, så hjælper det ikke. Jeg er så ked af det, fordi jeg føler jeg fejler. Jeg ønsker ikke at råbe af mit barn, men jeg bliver også frustreret da jeg ikke føler det hjælper ligemeget hvordan vi tackler det. Vores dp siger vi bare skal være hårde i tonen, og det synes jeg virkelig også vi er, men det er stadig ikke nok.

vores søn er kun 2 1/2 år. Han forstår en del, men ved jo også godt der alligevel er meget han stadig ikke forstår, men har bare brug for hjælp til at tackle det bedre 

Jeg er selv en "pushover mom", så jeg kan udmærket godt relatere til, hvor hårdt det er, når ens barn ikke respektere en.

Har du prøvet at give ham en timeout eller tage hans legetøj fra ham, når han opfører sig dårligt? Det hjælper for det meste i mit tilfælde.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym

Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil have han ikke må gøre? Han er 2,5 år, han er totalt styret af hans lyster endnu, jeg synes det er lidt voldsomt at forlange at han skal kunne forstå irette sættelser på den måde. Det eneste du kan gøre er at blive ved med at forklare, pludselig en dag hænger der noget ved, men jeg tror du må erkende at han er for lille endnu til at kunne omsætte dine ord til handlinger på den måde!

Anmeld Citér

29. maj 2016

Valle81

Velkommen til det at værmor til en dreng.

Har to styks og har også en pige. Drenge et bare vilde og sindssygt lystbetonede og udforskende.

Hvis en pige kommer til en borde-bænkesæt, så sætter hun sig oftest pænt på bænken . Drenge vil løbe hen af bænken og gerne over bordet osv.

Ikke dermed sagt, at jeg synes, at det er i orden, men mine drenge vil gerne opføre sig pænt og ordentligt, men alt i deres krop sind og nutur gør det modsatte. De er i dag 5 og 6 år og de har det stadig hårdt og vi skal stadig sige tingene maaaaange gange og trods det styrer deres indre dem i voldsom grad.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Kildebakken

Hjælp ham med hvad han gerne må i stedet for og ros ham for det. Her har vi også en frækkert lille vildbasse på 2 1/2 og det virker ofte bedst at give ham anvisninger på hvad vi gerne vil have han gør. Istedet for at sklæde ham ud over at han smider rundt med sit legetøj, viser vi ham i hvilken kAssens det skal lægges. Jeg tror ikke han smiler for at være trodsig, men  sikkert fordi han ikke kan finde en grimasse som kan passe��

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil have han ikke må gøre? Han er 2,5 år, han er totalt styret af hans lyster endnu, jeg synes det er lidt voldsomt at forlange at han skal kunne forstå irette sættelser på den måde. Det eneste du kan gøre er at blive ved med at forklare, pludselig en dag hænger der noget ved, men jeg tror du må erkende at han er for lille endnu til at kunne omsætte dine ord til handlinger på den måde!

F.eks at han ikke må slå os? 

Anmeld Citér

29. maj 2016

FruStolpe

Valle81 skriver:

Velkommen til det at værmor til en dreng.

Har to styks og har også en pige. Drenge et bare vilde og sindssygt lystbetonede og udforskende.

Hvis en pige kommer til en borde-bænkesæt, så sætter hun sig oftest pænt på bænken . Drenge vil løbe hen af bænken og gerne over bordet osv.

Ikke dermed sagt, at jeg synes, at det er i orden, men mine drenge vil gerne opføre sig pænt og ordentligt, men alt i deres krop sind og nutur gør det modsatte. De er i dag 5 og 6 år og de har det stadig hårdt og vi skal stadig sige tingene maaaaange gange og trods det styrer deres indre dem i voldsom grad.

Jeg tror skisma at jeg så har 2 drenge i forklædning... 

For der er da ingen af mine pige som bare sætter sig pænt på bænken uden lige at være løbet,  hoppet og kravlet over bordet.... 

Nå spøg til side, sådan er børn og det er vist noget vi alle skal slås" med i kortere eller længere tid 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

F.eks at han ikke må slå os? 

Tag hans hånd og sig nej, og bliv ved med det hver gang, på et tidspunkt stopper han. Det tager tid men skal nok komme, du kan ikke forvente at han har forstået det efter 1 gang. Min datter er 4,5 år og det er først nu det hænger ordentligt ved. Hun har også været slem til at slå fordi hun bliver frustreret og det har taget laaaang tid, men i tak med at hun har fået mere sprog er det blevet bedre.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Sprit25

Når min datter slår gør jeg følgende. 

Hvis hun er på armen siger jeg at jeg ville ikke have det. Hvis det gentager sig sætter jeg hende simpelthen ned, siger mor er ked af det nu fordi du slog også "går" jeg. 

Hvis hun er på gulvet jamen så siger jeg: mor  går fra legen hvis du slår. Og hvis hun så slår jamen så går jeg. Upædagogisk måske men det virker. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym

karivinc skriver:

Jeg er selv en "pushover mom", så jeg kan udmærket godt relatere til, hvor hårdt det er, når ens barn ikke respektere en.

Har du prøvet at give ham en timeout eller tage hans legetøj fra ham, når han opfører sig dårligt? Det hjælper for det meste i mit tilfælde.

Jeg vil lige 'advare' dig mod at bruge fjernelse af legetøj som straf. Min søn havde en stedmor da han var 6, som også brugte den form for straf, og den dag i dag har han stadig svært ved at dele sit legetøj. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.