Fundet ud af jeg er gravid og er ung

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2016

MissMoon

Er man klar så er man klar uanset alder, tror man ka være en ligeså god mor som 20 årige Ligesåvel som 30 årig  kan godt forstå din mor ser i har en uddannelse før i sætter børn til verden, jeg droppede selv ud af studie da jeg blev gravid, men det grundet mange graviditets gener, var stortest sengeliggende i hele 40 uger ellers havde jeg forsat uddannelse så længe muligt. Vil sige at for mig så har det at blive mor motiveret mig endnu mere til at få mig en uddannelse. Men sådan er vi jo alle forskellige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

FrkLarsen

Anonym skriver:

Hej  

Skriver udelukkende som anonym herinde, da jeg har mange veninder herinde.

Jeg har lige fundet ud af, jeg er gravid. Min kæreste er 25. Jeg er selv 20 (bliver 21 om 2 måneder). Jeg er simpelthen så nervøs for, mine forældre ville synes jeg er for ung til børn. Min kæreste og jeg har snakket om børn længe og har endelig fået opfyldt ønsket. Vi bor lige pt. I en ungdomsbolig og er begge studerende. Dog får vi noget nyt om ikke så længe. Er det virkelig så slemt at vi er "så" unge? Min mor var selv 22 da hun fik mig... Er simpelthen så nervøs lige nu..

Halløj 

Jeg stod i faktisk næsten samme situation da jeg blev gravid med min datter. 

Jeg var 18, testede positiv på min 19 års fødselsdag og vi boede også i ungdomsbolig på daværende tidspunkt. 

Mine forældre tog det flot, dog gjorde svigerfamilien ikke. De snakkede ikke til mig i 9 mdr, og har efterfølgende modbevist deres beskyldninger omkring ikke at kunne være gode forældre.  Jeg har fået store undskyldninger henover de seneste år 

Er i klar til at tilsidesætte egne behov og friske på at være forældre for et fantastisk lille individ så synes jeg i skal være ligeglade med hvad omverdenen siger  

Held og lykke fremover 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

I giver mig virkelig noget at tænke over - og i har fuldstændig ret!! Det her barn er virkelig også et ønskebarn.. Og jeg ved jo også godt, at mine forældre vil elske barnet lige så højt  det er bare fordi det er så nyt. Jeg er deres første og ældste barn - men det skal jo ske før eller siden 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mama-M28

Anonym skriver:

Vi er begge to klar! Men min mor har den holdning, at uddannelse osv. Skal være på plads inden man sætter børn til verden (komisk nok, eftersom hun ikke selv havde det i sin tid). Det gør mig bare ked af det, for er nervøs for, hvad de ville sige til det..

Din mor siger det fordi hun ved hvor hårdt det er! Det er der intet komisk i.

Jeg fik barn som 19 årig- 23 - årig og 27- årig og ved du hvad? Den sidste her nyder jeg SÅ meget mere. 

Min hjerne er voksen- jeg er rolig og afslappet i forhold til livet på alle måder. Det samme er min mand. I ved ikke om I er klar før I står I det. At få et barn er ikke kun lyserødt - det er benhårdt også for forholdet.

Der er en grund til din mor siger det- hun ved faktisk hvad hun snakker om. Lyt dog til hende i stedet for at se det komiske i noget hun fortæller dig 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Mama-M28 skriver:

Din mor siger det fordi hun ved hvor hårdt det er! Det er der intet komisk i.

Jeg fik barn som 19 årig- 23 - årig og 27- årig og ved du hvad? Den sidste her nyder jeg SÅ meget mere. 

Min hjerne er voksen- jeg er rolig og afslappet i forhold til livet på alle måder. Det samme er min mand. I ved ikke om I er klar før I står I det. At få et barn er ikke kun lyserødt - det er benhårdt også for forholdet.

Der er en grund til din mor siger det- hun ved faktisk hvad hun snakker om. Lyt dog til hende i stedet for at se det komiske i noget hun fortæller dig 

Det komiske er, at hun siger jeg er for ung +at jeg skal få mig en uddannelse inden. (hun var selv 21 da hun fik mig og havde ingen uddannelse). Nu er det ikke fordi jeg sidder og griner ad hende? Jeg finder det bare ikke relevant, når hun selv har stået i samme bås - når det så er sagt, så kan hun jo ikke tage valget for mig, hun kan råde og vejlede, men aldrig tage den endelige beslutning om hvornår det er det rigtige tidspunkt  Desuden er jeg jo i gang med uddannelse, så det er ikke fordi jeg render rundt og laver ingen ting. Jeg arbejder også 20 timer om ugen ved siden af mit studie på plejehjem. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Mama-M28

Anonym skriver:

Det komiske er, at hun siger jeg er for ung +at jeg skal få mig en uddannelse inden. (hun var selv 21 da hun fik mig og havde ingen uddannelse). Nu er det ikke fordi jeg sidder og griner ad hende? Jeg finder det bare ikke relevant, når hun selv har stået i samme bås - når det så er sagt, så kan hun jo ikke tage valget for mig, hun kan råde og vejlede, men aldrig tage den endelige beslutning om hvornår det er det rigtige tidspunkt  Desuden er jeg jo i gang med uddannelse, så det er ikke fordi jeg render rundt og laver ingen ting. Jeg arbejder også 20 timer om ugen ved siden af mit studie på plejehjem. 

Ja! Det er da fordi hun synes hun selv var doe ung og ønsker for dig, at det ikke skal ske... 

Man vil helst ikke at ens egne børn får det svært- så derfor bruger man jo egen erfaring til at fortælle dem hvad man synes de bør vente med. 

Jeg ville ønske jeg havde lyttet til min mor ( men så havde jeg jo ikke haft mit dejlige barn, men altså.... ) 

jeg vil i hvert fald sige det samme til mine børn... Vent! Det bliver lettere det hele. 

Selvfølgelig skal du da nok klare det og blive en fantastisk mor- det er slet ikke det. 

Jeg hæftede mig bare ved, at det var komisk at hun sagde det til dig fordi hun selv gjorde det samme... Det er der jo en grund til hun siger  

Det forstår jeg ikke, at du ikke forstår...

Anmeld Citér

30. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hej  

Skriver udelukkende som anonym herinde, da jeg har mange veninder herinde.

Jeg har lige fundet ud af, jeg er gravid. Min kæreste er 25. Jeg er selv 20 (bliver 21 om 2 måneder). Jeg er simpelthen så nervøs for, mine forældre ville synes jeg er for ung til børn. Min kæreste og jeg har snakket om børn længe og har endelig fået opfyldt ønsket. Vi bor lige pt. I en ungdomsbolig og er begge studerende. Dog får vi noget nyt om ikke så længe. Er det virkelig så slemt at vi er "så" unge? Min mor var selv 22 da hun fik mig... Er simpelthen så nervøs lige nu..

Undskyld men. Du er 20 år dermed myndig. Du bestemmer selv over dit liv så skid hul i hvad din mor eller andre mener. 

Tillykke ned graviditeten 

Anmeld Citér

30. maj 2016

loop

Vi er begge to klar! Men min mor har den holdning, at uddannelse osv. Skal være på plads inden man sætter børn til verden (komisk nok, eftersom hun ikke selv havde det i sin tid). Det gør mig bare ked af det, for er nervøs for, hvad de ville sige til det..

Jeg synes ikke det er komisk, at din mor har den holdning. Det betyder bare at hun har ændret holdning. Hun har måske oplevet det meget svært at få barn så ung, og det ønsker hun selvfølgelig ikke for dig.

Jeg giver din mor ret. Jeg synes 25 er ungt(det var jeg også selv). 21 er meget ungt. Hvorfor have så travlt?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Spirrevip

Hvis jeg bliver gravid inden for de næste måneder, så vil vi være 19 og 20 når barnet kommer til verden. Det er tidligt ja, men hvis man har styr på boligsituation, økonomi og man har overskuddet og hjerterummet, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle vente til at jeg var i slut 20'erne. Min kæreste skal til at igang med videregående uddannelse og jeg er igang med hf-enkeltfag. Vi skal nok klare den 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Vilgerneværegravid

Jeg kender personer på jeres alder, der er rigtige gode forældre. Selvfølgelig er der også eksempler på det modsatte, men det er der altså også blandt ældre forældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.