D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Hej
Skriver udelukkende som anonym herinde, da jeg har mange veninder herinde.
Jeg har lige fundet ud af, jeg er gravid. Min kæreste er 25. Jeg er selv 20 (bliver 21 om 2 måneder). Jeg er simpelthen så nervøs for, mine forældre ville synes jeg er for ung til børn. Min kæreste og jeg har snakket om børn længe og har endelig fået opfyldt ønsket. Vi bor lige pt. I en ungdomsbolig og er begge studerende. Dog får vi noget nyt om ikke så længe. Er det virkelig så slemt at vi er "så" unge? Min mor var selv 22 da hun fik mig... Er simpelthen så nervøs lige nu..
Tja jeg var lige blevet 19 år da jeg stod med en positiv test. Nu er jeg 21 og har en skøn datter der bliver 2 år lige om lidt.
Min familie syntes uden tvivl at jeg var for ung til at blive mor. I det hele taget var det ikke rigtig nogen ønske situation jeg stod i. - Havde været sammen med faren i ca 1 år, og var blevet gravid på trods af p-piller. Vi boede ikke sammen og han ville helst ikke have barnet.
Jeg fortalte det til min mor som noget af det første, og selvom hun syntes en abort ville være det rigtige, så støttede hun mig gennem processen med at traffe et valg. (Vi fik sammen med møde i mødrehjælpen, hvor vi fik sagt for og imod, og fik snakket om mine muligheder). Da resten af familien fik det at vide (efter jeg havde besluttet at gennemføre graviditeten), gjorde særligt min mormor og morfar meget ud af at fortælle mig jeg var ved at begå mit livs fejltagelse. Det var rigtig hårdt, og der gik faktisk længe før de accepterede at det altså var sådan det blev. Men alle blev dybt forelskede da først hun var født, og hun er højt elsket af hele familien i dag. - Også far.
Jeg absolut ELSKER mit liv som mor, min datter er det bedste der nogensinde er sket for mig! Men jeg ville lyve hvis jeg sagde det ikke har været (og er) hårdt! Min uddannelse er blevet skubbet 2 år, og hold op hvor jeg synes det er hårdt at skulle læse og lave lektier med et lille barn ved siden af. Og da hun som spæd ind i mellem skreg 5 timer i streg sad jeg seriøst og overvejede hvad fanden det var jeg havde rodet mig ud i. Men jeg ville ikke gøre det om hvor alt i verden. Heldigvis har min mor støttet og hjulpet mig utroligt meget, og gør det stadig.
I din situation, når både du og din kæreste ønsker barnet, bor sammen og (om lidt) bor et sted hvor I kan have barnet, så ville jeg ikke tøve med at gennemføre graviditeten. Dine (jeres) forældre skal nok ændre mening når bebs kommer til verden, hvis ikke før.
Hvis du har nogen spørgsmål eller noget skal du være velkommen til at skrive en pb, hvis det er 
Anmeld
Citér