Skal have negle igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.728 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. september 2009

lonemus

...jeg laver selv gelénegle, men er træt af de slipper i kanten efter et par uger.
Jeg vil derfor gerne prøve acryl eller dip-in....er det det samme??

Hvad er nemmest og hvor længe holder de??

Jeg bruger ikke tipper, men laver blot forstærkning på egne negle.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

...jeg laver selv gelénegle, men er træt af de slipper i kanten efter et par uger.
Jeg vil derfor gerne prøve acryl eller dip-in....er det det samme??

Hvad er nemmest og hvor længe holder de??

Jeg bruger ikke tipper, men laver blot forstærkning på egne negle.

Lone

hej søde

jeg har prøvet acryl maaaaaaaaaaaange gange både af prof. negleteknikere og mindre prof. folk... og uanset hvordan og hvor godt så lifter (løfter sig i kanten) de på mig efter kort tid...

hvilken gel bruger du? for der findes flere forskellige der har forskellig fleksibilitet. skubber du neglebåndene ned og bruger du primer?

dip inn er også acryl, bare lettere at lave. nogle holder længe og andre holder een uge.

gele holder ca 3 uger på mig, de lifter meget lidt efter 2 ugers tid...

knus

Anmeld

28. september 2009

lonemus

ka-ri-na skriver:

hej søde

jeg har prøvet acryl maaaaaaaaaaaange gange både af prof. negleteknikere og mindre prof. folk... og uanset hvordan og hvor godt så lifter (løfter sig i kanten) de på mig efter kort tid...

hvilken gel bruger du? for der findes flere forskellige der har forskellig fleksibilitet. skubber du neglebåndene ned og bruger du primer?

dip inn er også acryl, bare lettere at lave. nogle holder længe og andre holder een uge.

knus

Hejsa

Jamen jeg bruger gele fra Nail4you.dk - derinde har jeg osse købt startsættet.
De holder max 1 uge, så begynder de at slippe i kanten....det er bedst, hvis jeg ikke laver dem så tykke.

Jeg starter med at vaske hænder, skubbe neglebåndene tilbage og buffe neglene. Dernæst bruger jeg primer.
Jeg sørger for at tørre det overskydende gelé af med gel wipe.

Hvilke produkter ruger du??

Lone

Anmeld

28. september 2009

Diana...

ka-ri-na skriver:

hej søde

knus

Enig sådan er det os på mig.

Anmeld

28. september 2009

lonemus

Hvad med de negleprodukter fra Matas - Depend, som er gelénegle....kender du dem?? Syntes jeg har hørt de ikke er gode for neglene....!!

Anmeld

28. september 2009

lonemus

Diana... skriver:

Enig sådan er det os på mig.

Så du syntes osse gelé holder bedre??

Laver du dem osse selv??

Anmeld

28. september 2009

louise8723

okay..

et lille grundkursus..

Der er 5 systemer:

akryl
gele
fibergel
silke
glasfiber

OG grunden til at der er 5 systemer er simpelthen at de er tilpasset forskellige typer negle. Det er der ikke så mange der ved

Fx

Akryl er til meget hårde/stive negle
Gele er til almindelige negle ( hvilket meget sjældent forekommer at der er nogen der har)
Fibergel er til almindelige men flexible negle
Silke er til meget skrøbelige / nemt bøjelige negle
Glasfiber er til flexible negle

Så derfor skal man faktisk vælge system efter hvilken slags negle du har..

Hvis din negl har det med at knække af i siden.. så er det gerne fordi man har filet for langt op i bugen.. (der hvor din negl i siden begynder at "dreje"

Derimod hvis dine negle laver en "lifting" dvs at den løfter sig så er det tippen der har været for lille

Så jeg vil råde dig til at tjekke dine negle og se hvilket system der ville passe bedst til dig

Mvh Louise - uddanet negletekniker

OG forresten så er der ikke noget der hedder KNUST GLASFIBER hvis det var noget du skulle falde over engang..

Det kommer sig af at akryl engang blev ulovligtgjort da man fandt et kræft fremkaldende stof i produkterne.. Og da de fleste negle saloner kun laver 1 enkelt system havde de jo ikke mulighed for at tjene penge.. så de kaldte det istedet knust glasfiber og lavede det efter samme teknik..

Undskyld at beskeden blev så lang hehe

Anmeld

28. september 2009

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Hejsa

Jamen jeg bruger gele fra Nail4you.dk - derinde har jeg osse købt startsættet.
De holder max 1 uge, så begynder de at slippe i kanten....det er bedst, hvis jeg ikke laver dem så tykke.

Jeg starter med at vaske hænder, skubbe neglebåndene tilbage og buffe neglene. Dernæst bruger jeg primer.
Jeg sørger for at tørre det overskydende gelé af med gel wipe.

Hvilke produkter ruger du??

Lone

du kan tro jeg HAR prøvet den gel fra N4you og jeg solgte den igen... synes den var forfærdelig! den hvide er alt for tynd osv.... og jeg synes heller ikke deres primer er god....

min svigerinde vil nu prøve den fra Akzent, personligt sværmer jeg lidt for den fra Nouveau Nail som kan opløses i acetone. Min favorit er Brisa fra CND, men for sulan den er dyr....

startsættet fra N4Y er ikke så voldsomt dyrt som f.eks Akzent´s produkter men jeg er virkelig skuffet over deres geler.....

jeg er ikke startet op igen endnu efter graviditeten osv... ville ikke lave negle mens jeg var gravid, og min ryg har været for dårlig siden... desuden koster det også en del, jeg har min lampe endnu og pensel, tipper, pynt osv osv... men mangler gelerne og cleaner samt primer og top coat...

knus

Anmeld

28. september 2009

Ni-ko-li-ne

lonemus skriver:

Hvad med de negleprodukter fra Matas - Depend, som er gelénegle....kender du dem?? Syntes jeg har hørt de ikke er gode for neglene....!!

det må du aldrig købe, det er det rene skidt, fuld af lim og har intet med gele at gøre...

Anmeld

28. september 2009

louise8723

ka-ri-na skriver:

du kan tro jeg HAR prøvet den gel fra N4you og jeg solgte den igen... synes den var forfærdelig! den hvide er alt for tynd osv.... og jeg synes heller ikke deres primer er god....

min svigerinde vil nu prøve den fra Akzent, personligt sværmer jeg lidt for den fra Nouveau Nail som kan opløses i acetone. Min favorit er Brisa fra CND, men for sulan den er dyr....

startsættet fra N4Y er ikke så voldsomt dyrt som f.eks Akzent´s produkter men jeg er virkelig skuffet over deres geler.....

jeg er ikke startet op igen endnu efter graviditeten osv... ville ikke lave negle mens jeg var gravid, og min ryg har været for dårlig siden... desuden koster det også en del, jeg har min lampe endnu og pensel, tipper, pynt osv osv... men mangler gelerne og cleaner samt primer og top coat...

knus

Der hvor jeg køber har jeg kun 1 gele som er selvudglattene dvs at du putter et lag på og så flyder den langsomt på plads på neglen og så lige en tur i UV og så er du faktisk færdig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.