p-piller trods kamp om at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2016

modesty

S.S.Robin skriver:

De er ikke lukkede. Den venstre producere ikke æg. Den højre er viiiildt lang tid om at udvikle et æg der kan blive sendt af sted. 

Så er det æggestokkene og ikke æggelederne du mener. 

Igen - det vil sandsynligvis gøre en forskel hvis du taber dig. Overvægt har desværre en meget stor indflydelse på fertiliteten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2016

S.S.Robin

Liv_86 skriver:

Det kan være fordi du har cyster på æggestokkene. Har du det?

Umiddelbart vil jeg sige nej? For at være helt ærlig forstod jeg ikke halvdelen af hvad hun sagde da størstedelen var meget gebrokken dansk. 

Men hun sagde at den venstre ikke rigtig producerede nogen, og at den højre ikke var Så hurtig. (Sådan forstod jeg det) 

Anmeld Citér

28. maj 2016

S.S.Robin

Kattha skriver:

Der er ikke noget PCO involveret? 

Jo det er der  det blev 100 procent bekræftet af gynækologen. 

Anmeld Citér

28. maj 2016

S.S.Robin

modesty skriver:

Så er det æggestokkene og ikke æggelederne du mener. 

Igen - det vil sandsynligvis gøre en forskel hvis du taber dig. Overvægt har desværre en meget stor indflydelse på fertiliteten.

Haha Ja du har da fuldstændig ret! Jeg kludre sådan rundt i det. Men ja. Det er mine æggestokke jeg mener

Anmeld Citér

28. maj 2016

Kattha

S.S.Robin skriver:

Jo det er der  det blev 100 procent bekræftet af gynækologen. 

Så er det derfor du bliver rådet til at tage p-piller. Ved PCO er der forstyrrelser i hormonbalancen, det gør at der kommer cyster på æggestokkene, og dermed også svært at blive gravid (også tendens til overvægt). P-piller skulle gerne hjælpe med at få hormonerne i mere balance.

Har selv PCO og kunne desværre ikke tage P-piller pga noget andet, men ville have gjort det ellers, da jeg ønskede at blive gravid. Det lykkedes dog alligevel helt naturligt efter bl.a. kostomlægning.

Vil sige, at det er bedst at få sin krop gjort klar til graviditet så godt man kan. Man vil også gerne have bedre chancer for faktisk at gennemføre det! Hvis du skal tabe dig, så brug tiden til samtidigt at tage p-piller. Det giver din krop større chancer både til vægttab og graviditet, måske bare gøre det et par måneder?

Det der hjalp mig med kosten er bogen "Spis dig gravid" - blev anbefalet af fertilitetslægen, og kan bare lånes på biblioteket. Kan måske også hjælpe?

Anmeld Citér

28. maj 2016

Jep89

S.S.Robin skriver:

Godaften

Jeg har I løbet af ugen fået scannet mine æggeledere, og det så ikke for godt ud. 

Jeg snakkede med gynækologen om at vi rigtig gerne ville have børn, og hun siger så vi skal be om en henvisning til en fertilitetsklinik. Det er også helt fint. 

MEN!!! Så pointerer hun at jeg skal have en bmi som ligger under 30 og ikke 42 som nu. Det kan jeg sagtens forstå (kampen er allerede igang) og indtil jeg så får tabt mig synes hun jeg skal begynde på p-piller. 

Det er så her jeg tænker "nej, det skal jeg så ikke" hendes eneste grund var at så fik jeg en regelmæssig cyklus igen, men den ville så være fremprovokeret, og jeg ville ikke have mulighed for at blive gravid. 

Jeg forstår det ikke? Hvad nu hvis jeg havde sagt ja, og så risikerer at misse en eller flere muligheder for at kunne blive gravid på naturligvis? 

Mit hovede kører simpelthen rundt i alt det her med henvisninger og kontroller. Drømmen var jo en eller anden dag at fatte mistanke om en graviditet og så bom. Baby. 

Nå jeg skulle bare lig af med det. Kom gerne med jeres kommentarer på hvad i synes. Haha og i må gerne sige jeg skal stikke en finger i jorden og slappe lidt af 

Jeg synes personligt at det lyder underligt, men min veninde som fik hjælp blev også sat på P-piller ifbm opstart på fertilitetsbehandling, hvorfor kan jeg ikke huske, men hun havde ikke været på dem i 2 år og mener det hub sagde gav mening? Men hvis det ikke føles rigtig så lad være! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.